آموزش الکترونیک از مقدماتی تا پیشرفته + دوره های 100% رایگان | آموزشگاه آپادانا تبریز

مقداری روی خازن های الکترولیتی نوشته شده است که به طور معمول در uF نشان داده می شود. آنها همچنین پایه متصل به زمین را با نماد منفی (-) مشخص می کنند. این خازن ها به صورت یک خط مستقیم و منحنی در کنار هم در شماتیک نشان داده می شود. خط مستقیم انتهایی را نشان می دهد که به برق و منحنی متصل به زمین متصل می شود. به همین ترتیب ، تمام بحث های بیشتر در مورد برق حول برق DC می چرخد. مثلا در پروژه های آردوینو و رزبری پای سنسور ها و ماژول ها با برق مستقیم DC کار میکنند.

پرسشها و پاسخ های اعتقادی

آموزش الکترونیک از مقدماتی تا پیشرفته + دوره های 100% رایگان | آموزشگاه آپادانا تبریز

رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. مانند ترانزیستور ها ، می توانید همه چیز را در مورد مدارهای مجتمع با جستجوی دیتاشیت آنها یاد بگیرید. همچنین باید ولتاژ و میزان جریان هر دو تراشه و هر پایه جداگانه را بدانید. اگر فقط یکی از پین‌های کناری و پین مرکزی را به مدار وصل کنید، فقط مقاومت درون مدار را تغییر می ‌دهد و سطح ولتاژ روی پین میانی تغییر نمی کند. قطعه مفیدی برای ایجاد مدار است زیرا گاها می‌خواهید مقاومت را در یک نقطه خاص تغییر دهید و یک تقسیم کننده ولتاژ قابل تنظیم ایجاد نکنید. خازن های دیسک سرامیکی غیر قطبی هستند ، به این معنی که برق بدون توجه به نحوه قرار گرفتن آنها در مدار می تواند از آنها عبور کند.

پکیج آموزشی منابع تغذیه سوئیچینگ

از دستگاه‌های الکترونیکی، با توجه به ویژگی پردازش اطلاعات، ارتباط از راه دور و پردازش سیگنال می‌توان در فناوی‌های مختلفی بهره برد. کامپیوترها یا سیستم‌های کنترلی مورد استفاده در صنایع مختلف از سیستم‌های الکترونیکی هستند. یک سیستم الکترونیکی ممکن است جزئی از سیستم مهندسی شده دیگر یا یک دستگاه مستقل باشد. از سال 2019 بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی از قطعات نیمه‌هادی برای انجام کنترل جریان الکترون استفاده می‌کنند. معمولاً، دستگاه‌های الکترونیکی شامل مدارهای متشکل از نیمه رساناهای فعال با المان‌های غیرفعال مکمل هستند.

این شماتیک در یک مدار به عنوان یک مقاومت با یک پیکان که در وسط قرار می‌گیرد، نمایش داده می‌شود. شماره قطعه دیود به طور معمول بر روی آن نوشته شده است و می توانید با جستجوی و بررسی دیتاشیت آن ، از خصوصیات مختلف آن مطلع شوید. همانطور که از نام آن پیداست ، مقاومت ها نسبت به برق مقاومت می کنند و جریان جریان الکتریکی را کاهش می دهند. در تصویر بالا در مدار سمت چپ، لامپ ها به صورت سری متصل شده اند. در مراحل بعدی کمی در مورد مقاومت صحبت خواهیم کرد ، اما ما قصد نداریم به صورت عمیق به مبحث وات بپردازیم.

  • تمامی دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد مجموعه های برق.
  • هدف اصلی آموزش، کسب مهارت، تبحر و تجربه در زمینه های مختلف است.
  • بعدا در مورد نوع خاصی از دیود ها به نام LED ها صحبت میکنیم.
  • آشنایی با مباحث پایه اولین مرحله یادگیری الکترونیک می باشد.
  • لذا می‌توان پیش‌بینی نمود كه یكی از سریع‌ترین روندهـای توسعه و بهینه سازی تولیدات صنعتی دنیای امروز جهت تسخیر بازارهای دنیای فردا، مجهز كردن آن‌ها به سیستم‌های الكترونیكی می‌باشد.

آموزش لحیم کاری صحیح نیز از موارد اصلی در کلاس الکترونیک است. برای این دسته از دوستان، مجموعه آموزش های مفاهیم پایه الکترونیک یا آموزش الکترونیک به زبان ساده را تهیه کردیم و امیدواریم که بتوانیم مباحث خیلی مبتدی تا پیشرفته را پوشش دهیم. از آموزش قطعه شناسی الکترونیک به زبان خیلی ساده تا مباحث پیشرفته تر مثل تقویت کننده ها و… را باهم برسی کنیم.