استفاده از راه های ساده و طبیعی برای پرپشت شدن مژه و ابرو میس و مستر

روغن کرچک محرکی قوی برای رشد فولیکول مو است و همچنین عفونت‌های احتمالی را که باعث ریزش مژه می‌شوند، از بین می‌برد. به منظور استفاده از این روغن طبیعی برای پرپشت شدن مژه ها، یک گوش پاک کن یا براش تمیزی را به آن آغشته کرده و قبل از خواب، به مژه‌های‌تان بزنید. برای اینکه پرشدن مژه سریع‎‌تر اتفاق بیفتد و نتیجه بهتری کسب کنید، می‌توانید روغن کرچک را با ژل آلوئه ورا و ویتامین E مخلوط کنید. به این منظور 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و دو عدد ویتامین E (دو کپسول ویتامین E باز شده) مخلوط کنید. ترکیب حاصل را در شیشه تمیزی نگهداری کرده و هر شب قبل از خواب ابروها و مژه‌های‌تان را به آن آغشته کنید.

همانطور که گفتیم یکی از دلایل ریزش موهای سر و صورت، حساسیت‌های پوستی و یا آلودگی قارچی است که عوارض این آلودگی‌ها به صورت ریزش، خارش و گاهی شوره به خصوص در پلک‌ها ظاهر می‌شود. برای استفاده از این روغن باید آن را از قبل تست کنید تا حساسیت نداشته باشید. مقداری از آن را روی قسمتی از پوست مثلا داخل بازو امتحان کنید. اگر عصاره‌ی غلیظی در اختیار دارید، باید آن را با یک روغن حامل مثلا روغن نارگیل یا زیتون مصرف کنید.

از آنجا که لیمو به طور طبیعی سرشار  از ویتامین C و B، اسید فولیک و بسیاری از مواد مغذی دیگر است،می تواند روند رشد ابرو را سرعت بخشد. در این مقاله به طور مفصل مهم ترین عواملی که در ریزش ابروها نقش دارند و همچنین راهکارهای موثر پرپشت کردن ابروها را بررسی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این محصولات و روش های طبیعی به رشد مجدد ابروهای خود کمک کنید.

اما در تکنیک  FIT، واحدهای فولیکولی به صورت تک تک و جداگانه از پوست سر استخراج می شوند. اما روش FIT و سایر روش‌هایی که بر پایه‌ی FIT  هستند، برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می گیرند. اصول همه ی  این تکنیک ها یکسان است و فقط در چگونگی برداشت فولیکول ها با هم فرق دارند. خاصیت مرطوب‌کنندگی و نرم‌کننده بودن وازلین می‌تواند به باقی ماندن رطوبت در ابروهای شما کمک کند و در نتیجه به پرپشت شدن و بلند شدن ابروها منجر شود. کم پشتی و ریزش ابرو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد مانند مشکلات هورمونی، آلوپسی، پسوریازیس، عوارض دارویی، تغذیه نامناسب، استرس و غیره. تعیین علت این ریزش ابرو می‌تواند به شخص در جهت درمان کمک موثری کند.

مشکلات پوستی یکی از راه هایی است که از پرپشت شدن مژه و ابرو ها جلوگیری می کند. التهاب‌ها و مشکلات پوستی در نزدیکی چشم‌ها می‌تواند دلیل ریزش موهای این نواحی باشد. معمولا بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و همچنین درماتیت تماسی که اغلب واکنش پوست بدن در برابر ابزار اصلاح موهای زاید است، باعث پوسته پوسته شدن و خارش این قسمت‌ها می‌شود. برای جلوگیری از ریزش بیشتر ابروهای‌تان به هیچ عنوان به طور مداوم پوست‌تان را نخارانید. راه حل دوم این است کخ روغن زیتون را با روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و کار قبلی را تکرار کنید. این روش علاوه بر تسریع رشد مو و بهبود ضخامت آن، به شما آرامش می‌دهد و سبب تسکین پوست شما می‌شود.

چند مورد از بهترین های درمان کم پشتی ابرو و مژه در این بخش جمع آوری شده است که توصیه می کنیم با دقت مطالعه کنید. ویتامین E علاوه بر اینکه بدن شما را سالم نگه می دارد، می تواند به پرپشت شدن ابروهایتان نیز کمک کند. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و از آنجایی که موی ابروها از کراتین(نوعی پروتئین)  تشکیل می شود، زرده تخم مرغ می تواند به پرپشت شدن ابرو کمک کند. دانه شنبلیله از جمله ترکیبات موثری است که در بازسازی فولیکول های مو و بهبود سلامتی و براق شدن آن ها نقش دارد.

شیر یکی از مواد طبیعی است که فواید زیادی دارد و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست از آن استفاده می‌شود. روزانه می‌توانید از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه‌ی دلخواه را بگیرید. یک گوله‌ی پنبه را به شیر آغشته کنید و آن را به آرامی روی ابرو ماساژ دهید. یکی از معیارهای زیبایی چهره افراد، ابروهای پرپشت و خوش حالت است که باعث دوچندان شدن جذابیت چشم‌ها می‌شود. به همین دلیل است که خیلی از افراد به دنیال پرپشت شدن مژه و ابرو خود هستند. وجود روغن کرچک در سرم احیا کننده ابروی سریتا که سرشار از ویتامین E ، پروتئین ها و اسیدهای چرب امگا 6 و 9 می باشد، اثر شگفت انگیزی در افزایش رشد و ضخامت تار ابرو و بهبود رنگ آن دارد.

ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید. سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در زیبایی چهره ابروهای زیبا و پرپشت است. اگر ابروهای شما کم‌پشت شده احتمالا دنبال راهکارهایی برای تقویت ابرو هستید.

موهای بدن انسان در دوره زمانی مشخصی رشد می‌کند و ابرو و مژه هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور متوسط 4 تا 8 هفته برای پرپشت شدن مژه و 6 تا 8 هفته برای رشد مجدد ابروها زمان لازم است. با این وجود بسیاری از افراد، به خصوص خانم‌ها، دوست دارند زودتر ابروهای‌شان پر شود یا بنا به مناسبتی مژه‌های پرپشت‌تری داشته باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار