طراحی خارج از غرب: 10 ساختمان منحصر به فرد در گفتگو با منظره ناهموار یوتا

طراحی خارج از غرب: 10 ساختمان منحصر به فرد در گفتگو با منظره ناهموار یوتا

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

یوتا سرزمین تضادهای چشمگیر و مناظر ماورایی است و هویت معماری آن عمیقاً در تاریخ و فرهنگ این ایالت ریشه دارد. قبایل بومی یوتا، از جمله ناواهو، اوته و پیوته، مدت‌ها در این منطقه ،ن بوده‌اند و میراثی از ساختمان‌ها را از خود به جای گذاشته‌اند که نشان‌دهنده رابطه نزدیک آنها با این سرزمین است. این تأثیر را می توان در خشت و ماسه سنگ با ،یب ،اصر طبیعی مانند چوب و سنگ در این سازه ها مشاهده کرد. امروزه، معماران در یوتا این سنت احترام به این سرزمین را ادامه داده اند.

معماری غنی یوتا را از طریق برخی از جدیدترین ساختارهای این ایالت کشف کنید. پروژه‌های زیر به این موضوع می‌پردازند که چگونه معماران از مناظر طبیعی یوتا الهام گرفته‌اند و مصالح محلی و تکنیک‌های ساختم، را برای ایجاد ساختمان‌های کاربردی و زیبا ادغام کرده‌اند. طرح‌های متنوع یوتا را کاوش کنید، جایی که مرز بین محیط ساخته شده و دنیای طبیعی محو می‌شود و معماری گواهی بر زیبایی پایدار این سرزمین است.


موزه هنر یوتا ج،ی

توسط Brooks + Scarpa Architects، Cedar City، یوتا

موزه هنر یوتا ج،ی (SUMA) یکی از اجزای کلیدی مرکز پردیس هنرهای بورلی تیلور سورنسون در دانشگاه یوتا ج،ی است. این مجموعه هنرهای تجسمی و نمایشی، تئاتر زنده و آموزش هنر را هماهنگ می کند و به ،وان پل فرهنگی بین مرکز شهر سدار سیتی و محوطه دانشگاه عمل می کند. موزه 28000 فوت مربعی (2600 متر مربع) که در گوشه ج، غربی واقع شده است، نمایشگاه هایی از هنرمندان جه، و منطقه ای را به نمایش می گذارد و آثار هنری دانشجویان و اساتید هنر و طراحی را به نمایش می گذارد.

با الهام از ساختارهای ماسه سنگی چشمگیر دره بریس و پارک ملی کوه صهیون، مهمترین نقطه برجسته معماری این موزه، سقف دره مانند آن است که کل ساختمان را می پوشاند و 6000 فوت مربع (560 متر مربع) رویداد بیرونی زیر سقف را پوشش می دهد. فضا. این طرح مرزهای داخل و خارج از خانه را محو می کند و باعث تشویق به بازتاب، تعامل و تبادل ایده می شود. سقف کنسولی 120 فوتی (35 متری) در غرب یک فضای اجتماعی بیرونی سرپوشیده ایجاد می‌کند و از نمای شیشه‌ای رو به غرب در برابر تابش مستقیم خورشید محافظت می‌کند.


خانه ناکای

توسط دانشگاه یوتا – DesignBuildBLUFF، یوتا

هشت دانشجو از دانشگاه ک،ادو در دنور با DesignBuildBLUFF، یک سازمان غیرانتفاعی، برای طراحی و ساخت خانه ای برای یک زن ناواهو همکاری ،د. علیرغم اینکه این تیم تجربه ساخت و ساز کمی داشتند، این تیم خانه را در 80 روز با بودجه 25000 دلاری تکمیل کرد.

طراحی تیم برای مشتری Lorraine Nakai بر نمایش مجموعه‌های متنوع او، به چالش کشیدن مفاهیم سنتی کارآمدی فضا و انعطاف‌پذیری متمرکز بود. یک قفسه کتاب به طول 50 فوت (15 متر) در طول خانه قرار دارد و هم به ،وان فضای نمایشگاهی و هم به ،وان یک جداکننده بین مناطق مختلف عمل می کند. سقف مواج سه منطقه حریم خصوصی را ایجاد می کند و یک شومینه مرکزی که در فرهنگ ناواهو قابل توجه است، به ،وان یک نقطه کانونی است. این ساختمان که در میان منظره بیاب، خشک و سازه‌های موجود قرار دارد، یک حیاط عمومی در فضای باز ایجاد می‌کند که برای گرفتن نسیم‌های خنک تابست، طراحی شده و در مقابل بادهای زمست، محافظت می‌شود.


دادگاه ایالات متحده، سالت لیک سیتی

توسط توماس فیفر و شرکا، سالت لیک سیتی، یوتا

این طراحی ریشه در میل به فرمی قوی، نمادین و شفاف دارد که نماد ماهیت برابری طلبانه سیستم قضایی آمریکا است. جرم مکعبی دادگاه، شبیه به سنگ‌های تاریخی ج، یوتا، وقار پایه و نظم غیرقابل حرکت را تراوش می‌کند و چهره‌ای برابر به همه طرف‌ها نشان می‌دهد. این دادگاه 10 طبقه با مساحت 400000 فوت مربع (37160 متر مربع) در یک تراس باغ که کل یک بلوک شهر را در بر می گیرد، از جمله یک دادگاه فدرال تاریخی موجود، امکاناتی برای دسترسی عمومی ایجاد می کند.

نمای بیرونی ده اتاق دادگاه، چهارده اتاق قاضی، و دفاتر مختلف آژانس فدرال، نمای شیشه ای و آلومینیومی دادگاه، مناظر وسیعی را ارائه می دهد و فعالیت های دادگاه را در معرض دید شهر قرار می دهد، در حالی که ضد آفتاب های بیرونی یک حجاب محافظ متغیر و محافظ ارائه می دهند. این ساختمان طلایی LEED نور طبیعی را با یک دهلیز نورگیر از آسمان و یک چیدمان هنری شیشه‌ای مجسمه‌سازی توسط جیمز کارپنتر جشن می‌گیرد.


دختر پیشاهنگی کابین های تابست، یوتا

توسط دانشکده معماری دانشگاه یوتا، شهرستان یوتا، یوتا

این پروژه یک تلاش مش، بین دختران پیشاهنگی یوتا (GSU) و دانشکده معماری دانشگاه یوتا بود. پروژه افتتاحیه شامل طراحی و ساخت سه کابین برای کمپ Trefoil Ranch GSU بود که در ارتفاع 6040 فوتی (1840 متری) از سطح دریا در منطقه آب و هوای سرد یوتا قرار داشت که با تابستان های گرم و خشک و بارهای سنگین برف مشخص می شد.

این کابین ها با استفاده از الوار متقاطع چند لایه ساخته شده اند، ماده ای که توسط شریک صنعتی Euclid Timber Frame PC ساخته شده است. این ماده که بدون ،ب یا ،ب ساخته شده است، از چوب های محلی آسیب دیده توسط هجوم سوسک کاج استفاده می کند و کابین ها را بسیار پایدار می کند.


پردیس ادوبی یوتا

توسط WRNS Studio، Lehi، یوتا

این پردیس تجسم رویکرد Adobe به تجربیات دیجیتال، ،یب هنر و علم با استاندارد طلایی برای محیط های کاری یکپارچه است. این منجر به یک محیط باز و مشارکتی شد که ظاهراً برند Adobe را بیان می کند و خلاقیت و تعامل را تقویت می کند.

کوه‌های Wasatch و Oquirrh، که پس‌زمینه‌ای دراماتیک ارائه می‌دهند، و طراحی پردیس به‌طور استعاری، Interstate 15 را به‌،وان ،صری پویا شبیه به ویژگی‌های طبیعی، با ساختمان‌های طول، و باریک که شکل کوه‌ها را بازتاب می‌دهند، در بر می‌گیرد. یک دهلیز بزرگ به ،وان یک مرکز مرکزی برای فعالیت های مختلف عمل می کند و در عین حال مناظری از کوه ها و دره ها را ارائه می دهد. این پروژه با بودجه و زمانبندی محدود تکمیل شد که نشان دهنده تعهد ادوبی به سرپرستی محیط زیست با دستیابی به گواهینامه طلایی LEED در فاز اول است.


ساختمان علوم بهداشت دهان و دندان Ray & Tye Noorda

توسط معماران MHTN، سالت لیک سیتی، یوتا

این مرکز 85000 فوت مربعی (7900 متر مربع) که در پارک تحقیقاتی دانشگاه یوتا واقع شده است، دارای گواهینامه نقره ای LEED، دانشکده دندانپزشکی را در خود جای داده است. طراحی بیرونی دارای سنگ تراشی ناهموار است که منع، کننده دامنه های Wasatch اطراف است، صفحات سفالی منع، کننده Red Butte Canyon و پانل های هنری سفارشی GFRC که تصاویر محلی را به تصویر می کشد.

نمای داخلی از طریق پنجره‌های فراوان، نمای وسیعی از آسمان یوتا را ارائه می‌دهد، در حالی که نمای بیرونی شیشه‌ای، افق را در نمای ساختمان ادغام می‌کند. نور طبیعی به فضاهای گردشی سرازیر می‌شود و لابی به‌،وان یک مرکز مرکزی عمل می‌کند و از نظر بصری سه طبقه ساختمان را با فضای باز انتظار و پذیرایی آن متصل می‌کند.


اسکو رزیدنس

توسط دانشگاه یوتا – DesignBuildBLUFF و کارگاه ساختمان ک،ادو / دانشگاه ک،ادو دنور، بلوف، یوتا

هارولد و هارولد و هارولد و هارولد و هارولد و هارولد و با به نمایش گذاشتن طراحی نوآورانه ای که بر اثر ضرورت و الهامات فرهنگی به وجود آمده بودند، طراحی نوآورانه ای را به نمایش گذاشت که در ابتدا به ،وان یک خانه معمولی ،پایی شیرو، در نظر گرفته شده بود، تغییر کرد. هلنا اسکو. این تیم ،پاها را وارونه ،د تا با استفاده از فونداسیون موجود و بیشتر مواد کیت، یک شکل سقف منحصر به فرد و دارای طنین فرهنگی ایجاد کنند.

خانه 800 فوت مربعی (75 متر مربع) به دو حجم ت،یم می شود: یک منطقه خصوصی با اتاق خواب های پیچیده شده در ساخت و ساز عدل کاه و یک منطقه عمومی با یک اتاق نشیمن و آشپزخانه / اتاق غذاخوری که به مناظر ج، غربی باز می شود. . این طراحی نور طبیعی و بهره خورشیدی را از طریق شیشه‌های مخصوص جهت به حدا،ر می‌رساند، در حالی که یک عرشه بزرگ فضای نشیمن را در فضای باز گسترش می‌دهد و یک ایوان ورودی شرقی فضای تجمع سایه‌دار را ارائه می‌دهد.


موزه تاریخ طبیعی یوتا

توسط Ennead Architects، سالت لیک سیتی، یوتا

این طرح دارای گواهینامه طلایی LEED ماموریت خود را برای کشف دنیای طبیعی از طریق تحقیقات علمی و تعامل فرهنگی تجسم می دهد. معماری این موزه که به ،وان دروازه ای به سوی طبیعت و علم قرار دارد، منع، کننده چشم انداز و تاریخ فرهنگی یوتا است. این ساختمان که برای آمیختن با خطوط طبیعی سایت ساخته شده است، دارای بتن تخته‌ای در پایه خود است که نمادی از گذار زمین به سازه‌های ساخت بشر است.

پانل‌های مسی در نمای بیرونی نشان‌دهنده گذشته زمین‌شناسی یوتا هستند، در حالی که دره داخلی، فضایی مرکزی به ارتفاع 60 فوت (20 متر)، موزه را به بال‌های تجربی و تفسیری ت،یم می‌کند. بال شمالی از اکتشافات علمی پشتیب، می کند، در حالی که بال ج،ی بر تاریخ طبیعی زمین تمرکز می کند که همه توسط پل ها و گردش عمودی به هم متصل می شوند که تجربه بازدیدکنندگان را افزایش می دهد.


ساختمان دانشگاهی پردیس منطقه ای USU Brigham City

توسط Jacoby Architects، Brigham City، Utah

این ساختمان جدید دانشگاهی مرحله افتتاحیه یک قرن توسعه پردیس در پردیس منطقه ای دانشگاه ایالتی یوتا بریگام سیتی است. این پروژه شامل یک سازه چند بال، دو طبقه، پارکینگ، محوطه سازی و توسعه سایت است که 50000 فوت مربع (4650 متر مربع) را در بر می گیرد. دارای یک منطقه چند منظوره همه کاره، یک سالن سخنر، با 150 صندلی، ک، های درس مختلف، دفاتر و فضاهای مطالعه است.

با الهام از میراث طبیعی و کشاورزی منطقه، چیدمان ساختمان که حول یک ساختار ،ت بیرونی مرکزی سازماندهی شده است، چهار میدان بیرونی و ورودی مجزا ایجاد می کند که نمادی از چشم انداز پردیس کامل در یک ساختمان واحد است.


Skylodge

توسط Skylab، یوتا

Skylodge که برای تسریع یک دهکده مس، پایدار و با برنامه ریزی متراکم پیش بینی شده است، یک مرکز رویداد به وسعت 5500 فوت مربع (510 متر مربع)، به ،وان یک سازه پیشگام بر روی یک کوه اسکی ایستاده است. طراحی و فرآیند ساخت نوآورانه آن، با استفاده از تکنیک های م،ار و پیش ساخته، ج، زم، را به پنج ماه چشمگیر تبدیل کرد. این رویکرد شامل مونتاژ ماژول‌هایی بود که هر کدام بر اساس مثلث‌های 100 فوت مربعی (9 متر مربع) با تکمیل، اجزای مک،کی و الکتریکی به طور همزمان در محل ادغام شده‌اند. نتیجه یک چیدمان هندسی با دو گردونه متصل به هم است که مناظر کوهست، خیره کننده را در ارتفاع 8900 فوتی (2710 متری) ارائه می دهد.

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/design-out-west-utah-architecture-landscape/