هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و زباله در ساخت و سازهای معاصر

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و زباله در ساخت و سازهای معاصر

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 1 از 25
هتل معبد بامبو/ Arquitectura Mixta. تصویر © پاچا مادر / آدریان هرناندز

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در تلاش برای ترویج ساخت و ساز پایدارتر که در آن استفاده از مواد طبیعی به انتقال سنت‌ها و فرهنگ‌های محلی کمک می‌کند، تعداد فزاینده‌ای از پروژه‌های معماری در حال بررسی منابع و تکنیک‌های مختلف برای رسیدگی به نگر،‌های زیست‌محیطی، اقتصادی یا اجتماعی هستند. درک مزایا و کیفیت مواد مانند رنگ یا بافت بر تجربه نهایی ،، که در فضاها ،ن هستند، قدم می زنند یا بازدید می کنند، تاثیر می گذارد. بنابراین، درک ویژگی های فنی، سازنده، زیبایی شناختی و عملکردی آنها باید از ابتدا بخشی از فرآیند طراحی باشد.

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 2 از 25هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 3 از 25هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 4 از 25هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 5 از 25هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصاویر بیشتر+ 20

چگونه می توان ضایعات ساختم، را کاهش داد و با کمتر ساختن بیشتر؟ استفاده از مواد طبیعی به چه نحوی امکان بهینه سازی عملکرد محیطی و احترام به سنت های محلی را در عین حال فراهم می کند؟ در حالی که مواد طبیعی ممکن است آسیب پذیری بیشتری نسبت به محیط داشته باشند، گاهی اوقات کیفیت ساختاری و زیبایی شناختی خود را به خطر می اندازند، مهم است که بد،م جایگزین های ممکن مختلفی برای محافظت از آنها در برابر عواملی مانند رطوبت، تابش بیش از حد خورشید و آفات و غیره وجود دارد.

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 3 از 25
هتل ال پردیدو / estudio ALA. تصویر © ایوان بان

در قلمرو مکزیک و در زمینه معماری هتل، چندین متخصص معماری ادغام و ارتباط با محیط اطراف را از طریق تکنیک های ساخت و ساز سنتی متن، با نیازهای معاصر پیشنهاد می کنند. برای مثال، از طریق باغ‌ها، بدنه‌های آبی، رایحه‌ها و صداها، هتل Muaré توسط Taller de Arquitectura Viva به دنبال تبدیل شدن به بخشی از بافت طبیعی جنگل مایا با ارتباط با تکنیک‌های منطقه‌ای صنعتی مانند chu،، henequen، نجاری، و طبیعی است. بافندگی


مقاله مرتبط

طراحی ، کشاورزی: ​​پوسته، باگاس و کاه تبدیل به مصالح ساختم، کارآمد می شود


از سوی دیگر، همگرایی طبیعت و فرهنگ محلی در پروژه خانه وحشی Galopina در یوکاتان پیشنهاد شده است که با پذیرش فلسفه زندگی پایدار و استفاده از تکنیک ها و مواد محلی مانند صیقل دادن، مفهومی از مهمان نوازی داخلی را ارائه می دهد که با محیط اطراف خود ادغام شده است. کف بتنی، رنگ آهکی، گچ بری صیقلی، و سنگ تراشی، از جمله. به طور کلی، مواد طبیعی معمولاً از نظر حرارتی راحت‌تر هستند و به ،وان عایق صوتی نیز عمل می‌کنند، همانطور که در مورد چوب و سایر موارد نیز صادق است.

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 11 از 25
خانه سکوت / الخاندرو دا،تا. تصویر © Onnis Luque

علاوه بر این، برخی از طرح‌های معاصر پیکربندی مجدد رفتارها و فناوری‌های نوآورانه را برای افزایش راحتی در داخل خانه، با ،یب استراتژی‌های کنترل آب و هوای کارآمد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، یا کاهش ضایعات ساختم، به نمایش می‌گذارند. نمونه‌ای از این هتل ال پردیدو است که دما، بارندگی، رطوبت، بادها و تابش خورشیدی در محل را برای توسعه استراتژی‌های سرمایش غیرفعال در تابستان و استراتژی‌های گرمایش غیرفعال در طول زمستان در نظر گرفته است.

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 18 از 25
Sforza House / Taller de Arquitectura X / Alberto Kalach. تصویر © Alex Krotkov

اکنون می توان مواد طبیعی را نیز در طراحی داخلی گنجاند. در واقع، Casona Los Cedros خود را در شهر اسپیتا با صنایع دستی محلی در قلب پروژه ادغام می کند. به ،وان مثال، ،نان شهر لامپ هایی را از حصیری و منسوجات گلدوزی شده می سازند، در حالی که مبلمان توسط نجاران محلی ساخته می شود. نمونه دیگر خانه Sforza در Oaxaca است که در آن فضاهای داخلی با قطعاتی از مناطق معروف به صنایع دستی خود مانند فرش های Teo،lán del Valle، منسوجات از دره Oaxaca، بانوج، صندلی و پرده از Yucatan و چراغ های نخل تزئین شده است. وراکروز، با ،اصری از کوه های اواک،ان ،یب شده است. این مواد را می توان نه تنها در سازه های بزرگ مقیاس مانند هتل معبد بامبو توسط Arquitectura Mixta بلکه در مبلمان و/یا قطعات تزئینی کوچکتر، نورپردازی، اثاثیه فضای باز و موارد دیگر نیز به کار برد.

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 19 از 25
هتل معبد بامبو/ Arquitectura Mixta. تصویر © پاچا مادر / آدریان هرناندز

در زیر، منتخبی از 10 هتل در مکزیک را کشف کنید که از مواد طبیعی در ساخت خود استفاده می کنند تا مهمانان خود را با سنت های محلی منطقه ای که بازدید می کنند آشنا کنند.

هتل موآره / Taller de Arquitectura Viva

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 15 از 25
هتل موآره / Taller de Arquitectura Viva. تصویر © Oddo Leandro، Nico Filgueira

“سبک معماری، فرهنگ های آمریکای مرکزی را تداعی می کند و آنها را با زمان حال با استفاده از راه حل های معاصر آمیخته با مواد محلی با تأثیر زیست محیطی کم مانند سنگ و چوب مرتبط می کند.”

هتل Eterna / Arista Cero

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 24 از 25
هتل Eterna / Arista Cero. تصویر © Tamara Uribe

“استفاده از مصالح منطقه پیشنهاد شده است که گچ نوع چوکوم، سنگ مایا و چوب را برجسته می کند.”

خانه وحشی گالوپینا / TACO بلندتر از معماری متنی

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 4 از 25
خانه وحشی گالوپینا / TACO بلندتر از معماری متنی. تصویر © Fabián Martínez

“مصالح و پرداخت‌ها نسبتاً ساده و منطقی هستند. آنها به دلیل توانایی آنها در تقویت حس تعلق به مکان و ظرفیت آنها برای پیری با وقار انتخاب شده‌اند.”

Hotel Terrestre / Taller de Arquitectura X / Alberto Kalach

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 6 از 25
Hotel Terrestre / Taller de Arquitectura X / Alberto Kalach. تصویر © Fabián Martínez

یکی از محورهای اصلی طراحی، پایداری و استفاده از مواد محلی بود که ردپای محیطی پروژه را کاهش می‌داد.

هتل Casona Los Cedros / Laura Lecué – Collectif como

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 8 از 25
هتل Casona Los Cedros / Laura Lecué – Collectif como. تصویر © Manolo R Solís

برای بازسازی ،مت قدیمی از مصالح و تکنیک های سنتی استفاده کرده ایم. سنگ، الیاف طبیعی، پی،وی، چوکم، چوب گواهی شده و آهک پالت مصالح را تشکیل می دهند. همچنین در ساخت جدید استفاده شده، این مواد زیبایی شناسی ایجاد می کنند. گفتگوی بین قدیم و معاصر.”

خانه سکوت / الخاندرو دا،تا

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 10 از 25
خانه سکوت / الخاندرو دا،تا. تصویر © Onnis Luque

کازا سیلنسیو از مواد محلی استفاده می کند و ظاهر آشکار خود را به نمایش می گذارد. از زمین برمی خیزد و با محیط ادغام می شود. این معماری پشت درهای بسته است، چیزی به شکل ، از ساخت و ساز بیرون نیامده است، و هر ماده از کار مجدداً با برخی عملکردهای دیگر استفاده می شود.”

هتل ال پردیدو / estudio ALA

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 13 از 25
هتل ال پردیدو / estudio ALA. تصویر © ایوان بان

مادیات بومی به بازدیدکننده اجازه می دهد تا با شیوه زندگی محلی در پسکادو ارتباط برقرار کند، جایی که پوشش گیاهی بومی، دیوارهای خاکی، سازه چوبی و سقف نخل نماد میراث باجا کالیفرنیا سور است.

هتل Tepoztlán / بلندتر کارلوس مارین + استودیو پاسکوینل

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 2 از 25
هتل Tepoztlán / بلندتر کارلوس مارین + استودیو پاسکوینل. تصویر © Onnis Luque

تلفیقی بین معماری و طبیعت پیش‌فرض از ایده پروژه بود، سنگ آتشفش، موجود برای ایجاد دیوارها و کف استفاده شد، چوب ساختم، (کاذب، غلطک‌ها و میله‌ها) بازیافت شد تا نرده‌ها، مبلمان، درها و درها ایجاد شود. طبقه.”

هتل باردو / Taller de Arquitectura Viva

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 20 از 25
هتل باردو / Taller de Arquitectura Viva. تصویر © Leandro Bulzzano

«سبک معماری نمایانگر ساخت‌وسازهای مکزیکی معاصر است که با مواد محلی با تأثیرات زیست‌محیطی کم ،یب شده و با محیط اطراف ،یب شده‌اند و به دنبال بخشی از بافت طبیعی جنگل مایا هستند و در کنار آن پیر می‌شوند.»

توسعه بوتیک K'in در تولوم / معماران هاروی هلند

هتل ها در مکزیک: استفاده از مواد طبیعی و ، در ساخت و سازهای معاصر - تصویر 22 از 25
توسعه بوتیک K'in در تولوم / معماران هاروی هلند. تصویر © استودیو کهن الگو

«طبقه همکف با یک دیوار سنگی انباشته منفرد تعریف می‌شود که سطوح بالایی را قاب‌بندی و پشتیب، می‌کند. این ویژگی معماری برجسته که از سنگ آهک محلی فراوان تشکیل شده است، از مواد ضایعات ساختم، از دیگر پیشرفت‌ها در منطقه استفاده می‌کند.

* متون هر پروژه توضیحاتی است که توسط خود نویسندگان ارسال شده است.

این مقاله بخشی از ArchDaily Topics: Doing More With Less است. هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا در مورد آن بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.



منبع: https://www.archdaily.com/1016393/،tels-in-mexico-utilizing-natural-materials-and-waste-in-contemporary-construction