همه آنچه باید درباره پاور کامپیوتر بدانید، به زبان خیلی ساده!

همه آنچه باید درباره پاور کامپیوتر بدانید، به زبان خیلی ساده!

البته لازم به ذکر است که نصب این دسته از پاورها نیازمند دانش و تجربه بوده و تنها به کاربران جرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. پاوری که ماژولار است، فاقد کابل است و باید کابل را به شکل دستی به آن اضافه کرد؛ نوع دوم یعنی نیمه ماژولار فقط کابل های برق اصلی مثل کانکتور مادربرد و سی پی یو را دارند و اگر به سایر کابل ها نیازی دارید می توانید آن را به این قطعه اضافه کنید. در نوع سوم یعنی غیر ماژولار شما امکان کم و زیاد کردن کابل را نخواهید داشت زیرا این پاورها پیکربندی ثابتی دارند. اما این مدل های نیمه ماژولار و ماژولار هستند که به شما اجازه می دهند شما تعداد کابل ها را مدیریت کنید و با توجه به نیازتان تعداد آنها را مشخص کنید. همواره باید نکاتی را در خرید منبع تغذیه کامپیوتر در نظر بگیریم که در این اینجا مختصر به آن میپردازیم اما اگر به دنبال راهنمای خرید پاور کامپیوتر هستین میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید. ساخت رایانه شخصی تماماً در مورد شخصی سازی است و منابع تغذیه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه چیست؟

که وظیفه تصحیح هارمونیک های فرکانس خروجی و هدایت و کنترل آنها به مدار PWM را بر عهده دارد. که در فرکانس پایه کار می کند و موج مثلثی جهت استفاده در PWM را تولید می کند. این قسمت از آلیاژهای مختلف آلومینیوم و مس ساخته می شود و به واسطه تعبیه شیارهایی برروی آن جهت عبور جریان هوا، وظیفه انتقال دما از ترانزیستور های سوئیچینگ و همچنین دیودهای SHUTKEY, FAST، به محیط اطراف را بر عهده دارد. اون قسمت اخر در مورد تعداد ریل و ocp چه بدون توضیح و مزخرف صحبت شده. موضوع آشنایی با پاور بوده ولی چندتا اصطلاح رو بدون توضیح ریختین تو اون پاراگراف و انگار حوصله نداشتین در موردش بگید. برند های محبوب پاور Power به ترتیب الویت عبارتند از گرین,کولر مستر,تسکو,مستر, …

به همین دلیل جریان برق اصلی با فرکانس ۵۰ تا ۶۰ به جریانی به فرکانسی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار هرتز تبدیل می‌شود. این قطعه ولتاژ DC را با سرعت بسیار بالایی سوئیچ می‌کند و نام منبع تغذیه سوئیچینگ نیز به همین دلیل برای آن انتخاب شده است. این قطعه در حقیقت یک مدار است که وظیفه تنظیم میزان جریان در حال جریان در واحدی را بر عهده دارد که پر از قطعاتی است که انرژی را ذخیره و پس از آن به روش پیچیده‌ای آن را آزاد می‌کنند.

راهنمای خرید پاور

کابل‌کشی خروجی پاور یکی دیگر از بخش‌هایی است که هم می‌توان هزینه تولید آن را برای کاهش قیمت کاهش داد و هم می‌توان از کابل‌های زیبا برای زیبا کردن ظاهر پاور یا کابل‌های منعطف استفاده کرد. ضخامت، اندازه و ظرفیت سیم‌های فلزی مورداستفاده در کابل‌ها نیز از اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا سیم‌های ضخیم نسبت به سیم‌های نازک‌تر مقاومت الکتریکی کمتری دارند که باعث تولید حرارت کمتر در هنگام انتقال جریان می‌شود. یک کانکتور ۸ پین دیگر نیز در پاور وجود دارد که از دو مجموعه سیم ۱۲ ولتی و سیم ارت تشکیل شده است. در ضمن اکثر پاورها حداقل دارای یک اتصال پاور PCI Express دارای ۶ یا ۸ پین هستند. در پاورهای دیگر ممکن است ترانسفورماتور تمام ولتاژهای لازم را تولید کنند. ترانسفورماتور دیگری که در کنار این ترانسفورماتور قرار دارد، ولتاژ ۵ ولت را ایجاد می‌کند و در ادامه کمی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

  • کامپیوتر هم دقیقا مانند ابزار الکترونیکی دیگر نیاز به یک منبع تغذیه دارد.
  • از آنجایی که هر قطعه کامپیوتر برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد، داشتن یک پاور که بتواند مقدار مناسبی را ارائه دهد، مهم است.
  • با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است.

مطابق با استاندارد، تشعشعات مغناطیسی که از داخل منبع تغذیه به بیرون و بالعکس در جریان است، باعث بروز مشکل در کارکرد منبع تغذیه و نیز سایر وسایل الکترونیکی مجاور آن نگردد. در صورتی که منبع تغذیه به فیلترهای مناسب ورودی و خروجی مجهز باشد، تداخل فرکانس های رادیویی بر روی پایانه های ورودی و خروجی، باید در محدوده مجاز تعیین شده در استاندارد باشد. مطابق استاندارد، با اعمال بار متقابل بر روی هر یک از خروجی ها، تغییر ولتاژ سایر خطوط در گستره معین و هماهنگ با سخت افزار به کار برده شده باشد. این مورد در سال های اخیر با توجه به تغییرات مکرر تکنولوژی به طور مرتب رو به تغییر بوده و عدم رعایت آن باعث بروز مشکلات اساسی گردیده است. مطابق با استاندارد، منبع تغذیه دارای ترمینال تخلیه بار الکتریکی و همچنین درج علامت مربوطه بر روی بدنه داخلی باشد. مطابق با استاندارد، منبع تغذیه دارای ضربه گیر ورودی و لاین فیلتر به همراه خازن های X , Y با علامت درج شده استاندارد باشد.