کوچک شدن فضاها، گسترش افق: پیمایش زندگی کوچک در قایق خانگی خارج از شبکه

کوچک شدن فضاها، گسترش افق: پیمایش زندگی کوچک در قایق خانگی خارج از شبکه

روند داوری دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer اکنون پایان یافته است. برای دریافت به‌روزرس،‌های مربوط به رأی‌گیری عمومی، در خبرنامه جوایز ما مش، شوید و منتظر اعلام برندگان در اوا، بهار امسال باشید.

هام دونگ، یکی از بنیانگذاران و شریک Crossboundaries، می گوید: «آب برای این نوع اکولوژی های مطلوب که می توانند شهرها را تغییر دهند، مرکزی است. این شرکت از طریق معماری به ایجاد “محیط های ساخته شده حیاتی” کمک می کند و نقشه های پروژه اغلب بر اساس مکان تعریف می شوند.

از برخی جهات، می توان گفت که ع، این موضوع در مورد آ،ین تعهد این شرکت، Solar + Design = Tiny Home on the Water صادق است. سرنخ بسیار در نام است – یک خانه قایق اصلاح شده که آزادی زندگی در کانال، دریاچه و رودخانه را با مشخصات پیشرفته و مدرن ارائه می دهد. کمتر آشکار: کشتی به طور کامل با انرژی خورشیدی کار می کند، و آن را به یک نمونه پیشگامانه از سوخت جایگزین برای حمل و نقل، گرمایش خارج از شبکه و پخت و پز تبدیل می کند.

خورشیدی + طراحی = خانه کوچک روی آب توسط Crossboundaries، آلمان

با در نظر گرفتن همه چیز، حدود 1٪ از جمعیت بریت،ا اتصال به شبکه ندارند و از گاز بطری برای برق استفاده می کنند. در ایالات متحده، حدود 12 میلیون نفر از پروپان به ،وان منبع انرژی اولیه استفاده می کنند. سوخت های خارج از شبکه به ،وان یک چالش اساسی برای انتقال سبز شناخته می شوند. Solar Houseboat SYC 1415 یک نمونه منحصر به فرد از راه حل های تجدیدپذیر است که در شرایطی اعمال می شود که چالش های خاصی را در این زمینه ایجاد می کند.

این قایق که در حال حاضر در آلمان شناور است، از مارس تا نوامبر، کاملاً به خود متکی است. یک سقف کامل از پانل ها و یک سقف اضافی در دو طرف همه چیز مورد نیاز را تامین می کند. این شامل سفر تا 50 کیلومتر در روز، با سرعت 7 کیلومتر بر ساعت، تقریباً برابر با یک بارج کانالی استاندارد است.

خورشیدی + طراحی = خانه کوچک روی آب توسط Crossboundaries، آلمان

در داخل، ملاحظات آب و هوایی بیشتر پنهان است. یک واحد تصفیه بیولوژیکی فاضلاب می تواند به آب آشامیدنی تبدیل شود و یک سیستم تصفیه می تواند آب رودخانه و دریاچه را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

با تنها 15 متر طول و 4 متر عرض برای تحقق بخشیدن به یک دید جسورانه که ،یبی از حمل و نقل، معماری و طراحی داخلی است، مجموعه ای از مناطق به هم پیوسته اما متمایز شما را در عرشه پایینی از “تراس” جذاب عقب راهنمایی می کند. اینها تقریباً به اندازه خود قایق سازگار هستند. مناطق نشیمن به باشگاه‌های ورزشی شخصی تبدیل می‌شوند، با تج،اتی که در زیر کاشی‌های کف پنهان شده‌اند که کاملاً یک طرح رنگی ساده و اصلی و پرداخت کاربردی را تکمیل می‌کنند. تخت‌ها قبل از ناپدید شدن عقب می‌روند و فضای بیشتری را باز می‌کنند.

خورشیدی + طراحی = خانه کوچک روی آب توسط Crossboundaries، آلمان

تحقیقات گسترده ای در مورد کیفیت مواد، با در نظر گرفتن مناظر محلی و منطقه ای، و آب و هوای فصلی در قاره ای که به دلیل تغییرات واقعی دما شناخته شده است، انجام شد. درس‌هایی در طراحی به وضوح از توسعه خانه‌های کوچک در دهه‌های اخیر آموخته شده است که هر اینچ از طریق راه‌حل‌های نوآورانه به حدا،ر رسیده است.

نتیجه، خاطرات سفر به خانه نمادین Rietveld Schroder، در اوترخت، هلند را به یاد می آورد. خانه دهه 1920 یک نقطه عطف داخلی است که با دقت به گونه‌ای طراحی شده است که انعطاف‌پذیری باورن،ی را به هر منطقه در داخل ساختمان کوچکش ارائه می‌کند. سبک De Stijl بر زیبایی شناسی حاکم بود، مکتبی که با رنگ‌های «ناب» پررنگ و زوایای راست تعریف می‌شد.

خورشیدی + طراحی = خانه کوچک روی آب توسط Crossboundaries، آلمان

در پشت هواپیما، یک محل خواب دیگر از داخل سکان فرمان ظاهر می شود – کنترل های فنی اصلی خود کشتی – گویی برای تاکید بر این نکته که این خانه با مهندسی ماهرانه است. با انجام این کار، منظره ای واقعاً تماشایی به ما داده می شود تا از خواب بیدار شویم. و این می تواند در هر جایی باشد، زیرا این پروژه برای تحرک مطلق ساخته شده و برای جابجایی طراحی شده است. وقتی به تغییر مناظر نیاز داشتید، به سادگی بیرون بیایید و آنجا را ، کنید.

ما نمی تو،م وسیله نقلیه زنده دیگری را به یاد بیاوریم که از نظر طراحی بسیار نزدیک با خانه های دائمی و ثابت تر باشد. و این ،یبی به نیازهای در حال ظهور ما صحبت می کند. مانند توانایی حرکت بدون قرب، ، مفهوم “خانه”، خود را در مکان های جدید غوطه ور کنیم اما هویت خود را از دست ندهیم. برخی دیگر فوریت بیشتری دارند، برای مثال ایجاد اشکال جدیدی از انعطاف پذیری در برابر جه، در حال تغییر. یا بازگشت به دیگر، که حداقل در غرب تقریباً رها شده بودیم.

خورشیدی + طراحی = خانه کوچک روی آب توسط Crossboundaries، آلمان

برای صاحب قایق، ماریان، سفر عامل کلیدی در همه این ها بود. پس از گذراندن زندگی خود در شهرها، که اخیراً از پکن به برلین نقل مکان کرده است، رویای او برای حرکت در اروپا از طریق آب منطقی است. همیشه چیزی به زیبایی آرامش‌بخش در قایق وجود دارد، خواه این کشتی تنها در کانالی آرام باشد یا تنها کشتی در اقیانوس.

در اروپا، عدم دسترسی به فضای سبز یک نگر، فزاینده در میان جمعیت شهری است، به طوری که یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 1/3 ،نان بزرگترین مناطق شهری بریت،ا قصد دارند در آینده برای نزدیک شدن به حومه شهر، آن را ، کنند. و با این حال، اگر همه‌گیری ارزش طبیعت را به ما آموخت، به اهمیت ارتباطات و جوامع نیز اشاره کرد. لذت Solar Houseboat SYC 1415 حقیقتی است که ما نیازی به تعهد به آن نداریم. می‌تو،م از راه دور باشیم، یا خود را در کانال‌های شلوغ‌تری که در شهرهای بزرگمان می‌گذرند، بیابیم. به این ترتیب، با عبارات واضحی از عصر فعلی ما صحبت می کند – زم، که سازگاری در حال تبدیل شدن به ارز است.

روند داوری دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer اکنون پایان یافته است. برای دریافت به‌روزرس،‌های مربوط به رأی‌گیری عمومی، در خبرنامه جوایز ما مش، شوید و منتظر اعلام برندگان در اوا، بهار امسال باشید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/stories/solar-powered-،useboat-off-grid/