اصول طراحی کلینیک زیبایی در سال 2022

کانسپت و طراحی که برای این گونه از فضاها توسط گروه معماری هیرادانا پیش بینی و طراحی می شود ، به دلیل ارتباط مستقیم آنها با افرادی که دارای شرایط روحی و جسمی خاصی هستند ، باید طوری باشد که بتوانیم محیطی متناسب و استاندارد را برای این افراد فراهم آوریم . با استفاده از پلی مراکز درمانی ز درمانی می توانند یک کفپوش خاص را انتخاب کنند که از نفوذ مایعات به کف جلوگیری کند. از همین جهت تا جایی که می توان از فضای ثانویه برای در نظر گرفتن یک بخش جداگانه برای اطفال استفاده شود و تا حد ممکن کودکان رابطه و مداخلهای با بخش بزرگسالان نداشته باشند و به راحتی بتوانند از این طریق از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند.

دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان همه ی ما می دانیم که روانشناسان مهم ترین و سنگین ترین باری که بر دوش دارند، بازگرداندن آرامش به بیمار و بهبود شرایط روحی و روانی بیماران آسیب دیده می باشد، با توجه به اهمیت این موضوع، می توان درک کرد که طراحی و دکوراسیون داخلی مطب یک روانشناس تا حدودی مساوی با وظیفه ی خطیری است که دارد، باید خیلی به آن توجه کرد. یکی از اجزای فضاهای داخلی که قابلیت زیادی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک را دارند، سقف ها هستند.

به هرحال افرادی که به مطب دندانپزشکی مراجعه میکنند، انتظار آرامش دارند و شما باید بتوانید با در نظر گرفتن فضا و طراحی داخلی مناسب برای مطب دندانپزشکی، تزریق آرامش به مراجعهکنندگان را به همراه داشته باشید. اتاق انتظار می تواند برای بیمار یکی از استرس زا ترین مکان ها محسوب می شود بنابراین ایجاد مکانی توام با آرامش در فضای اتاق انتظار از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحی میز پذیرش به خودی خود از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که علاوه بر اصول زیبایی شناسی، رعایت اصول ارگونومی هم باید در نظر گرفته شود. یک مطب پزشکی با هر نوع خدماتی که ارائه می دهد دارای فضاهای مختلفی می باشد.سالن انتظار ، پذیرش ، صندوق ،داروخانه ،سرویس های بهداشتی برای پرسنل و مراجعه کنندگان ،سرویس بهداشتی برای سالمندان و معلولان ،دفاتر اداری ،مطب های کودکان و بزرگسالان از بخش های مختلف یک مطب پزشکی می باشند . جهت مشاهده نمونه کارها به بخش پروژه ها مراجعه کنید .

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی

با توجه به نوع تخصصی که پزشک دارد و خدماتی که واحد درمانی ارائه می دهد می تواند ابعاد این اتاق و تجهیزاتی که در آن قرار دارد متفاوت باشد . رویکرد حرفه ای و تخصصی سبب جلب رضایت و اعتماد جامعه پزشکی شده است که ماحصل آن طراحی بالغ بر 220 پروژه شامل کلینیک، مطب، داروخانه و سایر مراکز درمانی و بهداشتی می باشد. اولین نکته ای که در طراحی کلینیک دندانپزشکی اهمیت دارد، نوع کاربری آن است. هر چه قدر دکوراسیون مطب روانشناس گرم، صمیمی و لذت بخش باشد، نه فقط بر روی آرامش مراجعین اثر بخش می گردد، بلکه آن را نشانه ای از احترام به خود قلمداد می کنند و به طور ناخودآگاه حسی مبتنی بر خدمات شایسته تر در این مکان را در آن ها به وجود می آورد. بهره گرفتن و استفاده از رنگ های روشن، زنده و آرام بخش می تواند فضای کلی مطب را به صورت ایده آل و دوست داشتنی درآورد.

طراحی داخلی مطب

در این مقاله از شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا قصد داریم شما را با طراحی مطب های پزشکان آشنا کنیم . حال ممکن است، این سوال پیش آید که راه حل این کار چیست و یا چگونه بیمار را سرگرم کنیم؟ حال سبک نئوکلاسیک را با توجه به این توضیحات می توان اینگونه توضیح داد که هم از ویژگی های سبک مدرن و هم از ویژگی های سبک دکوراسیون کلاسیک در طراحی دکوراسیون استفاده می کندد . از طرفی این سبک به استفاده از عناصر چند کاربردی نیز علاقه ی زیادی دارد و می توان مشاهده نمود که اغلب تنوع رنگی در دکوراسیون فضای درمانی به این سبک کم مونده و تمامی رنگ ها روشن و دارای تنالیته ای نزدیک به هم می باشند .

طراحی داخلی مطب مامایی

پلی یورتان سخت به طور طبیعی با دوام است و محیطی گرم را ایجاد می کند ، پلی اورتان یک مورد ضروری در فضای مراقبت های بهداشتی بعلاوه ، نگهداری آسان است و در صورت لزوم ، هر قسمت از کفپوش را می تواند به صورت جداگانه دکوراسیون داخلی مطب زیبایی ای ترمیم کرد. نکته ی مهم در این ترکیب این است که این ترکیب نباید آن قدر باشد که به چشم بیننده بیاید، در حالی که قصد ما ا این ترکیب این است که حس سردی وبی روحی رنگ سفید از بین برود.

دکوراسیون داخلی مطب مامایی

یعنی دکوراسیون باید به گونه ای باشد که افراد در هنگام مراجعه به مطب، احساس آرامش داشته باشند و به طور کلی استرس نداشته باشند. همان طور که می دانیم میزان استفاده از نور در یک فضا تاثیر بسیار مستقیمی بر روی رفتار بیمار و مراجعه کنندگان دارد، مناسب ترین نورپردازی در طراحی داخلی مطب ها، استفاده از نور مستقیم می باشد. همان طور که می دانید مطب روانشناسی جایی است که افراد بیمار با شرایط و وضعیت خاص و ویژه به آن ورود پیدا می کنند و البته در اکثر مواقع به خواست و اختیار خود به آن جا وارد می گردند. از همین جهت با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که به واسطه طراحان انجام شده است. طراحی مطب و کلینیک باید با توجه به ماهیت و حوزه کاری آن مطب صورت بگیرد. برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان باید با روانشناسی این محیط آشنا باشیم تا به طراحی فضایی ایده آل برسیم .

طراحی داخلی مطب دکتر

چون افراد در مطب پزشکان ممکن است مدت زیادی را در انتظار نوبتشان بنشینند ، حضور اسباب و وسایلی که بتواند آنها را سرگرم کند میتواند مفید باشد . از دیگر مواردی که در جهت رفاه حال مراجعین باید در مطب پزشکان طراحی شود ، سرویس های بهداشتی سنتی و فرنگی ، آبخوری ها و حضور مبلمانی مناسب و راحت میتواند برای راحتی و آسایش بیماران نقش بسزایی داشته باشد . همان طور که می دانیم رنگ های خنثی با ترکیب با رنگ های آرام بخش دیگر رنگ های خوش آیند ایجاد می کنند که تقریبا با هر سلیقه ای سازگار می باشند. همان طور که می دانید، در یک مطب زنان و زایمان داشتن یک فضای آرامش بخش و بدون استرس باید از اولویت های طراحی باشد به همین دلیل بیشتر از رنگ های خنثی (طوسی) در کنار رنگ سبز استفاده شده که نشان دهنده یک فضای درمانی نیز باشد.

به همین جهت در این رابطه می توانید از تابلو های بسیار زیبا و هنری استفاده کنید. شما می توانید نمونه ای از کارهای گروه را مشاهده نمایید و هم چنین جهت مشاوره با ما تماس بگیرید. منطقه ای که برای مطب در نظر گرفته می شود باید امکان استفاده از خدمات حمل و نقل را داشته باشد. همچنین پوششی که برای سطوح مختلف استفاده می شود باید طوری باشد که به راحتی قابل پاکیزه شدن باشد و در برابر رفت و آمد مداوم افراد مقاومت زیادی داشته باشد و بتواند عمر مفید خوبی داشته باشد . در طراحی داخلی مطب، رنگ ها و لوازم را طوری انتخاب نمایید که فضا را آرامش بخش کنند.

استفاده از رنگهای روشن و طبیعی در طراحی داخلی کلینیک روانشناسی بسیار رایج است. قهوه ای یکی از رنگ های بسیار عالی متمم برای رنگ های روشن تر توصیه می شود. پس یکی از عواملی که می تواند در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی تاثیر بسیاری بگذارد موارد سرگرمکننده و متنوع می باشد. پس فراموش نکنید که حس و حال مراجعین شما در میزان مراجعه مجدد آنها به مطب تاثیرگذار است ، ما در ایرانادکور دکوراسیون داخلی مطب شیراز و جنوب ایران را برای شما عزیزان طراحی و اجرا می کنیم ، با ما در ارتباط باشید. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره ی موضوع: طراحی داخلی مطب روانشناسی به بحث و بررسی بپردازیم تا شما مخاطبان و خوانندگان عزیز در این ارتباط به آگاهی کاملی دست یابید پس تا پایان نوشتار پیش رو ما را همراهی نمایید. گروه معماری بام می تواند در این زمینه هر آن چه را مدنظر شما می باشد، به شکلی ایده آل به انجام رساند.

دقت شود که انتخاب این مبلمان ها در طراحی داخلی مطب روانشناسی باید به صورت و مطابق سلیقه ی جمعی باشد که اگر این نکته را مد نظر قرار دهیم می بینیم که با توجه به این که اغلب افراد از مبلمان گران قیمت و بیش از حد فانتزی استقبال نمی کنند و چون افرادی که به مطب های روانشناسی مراجعه می کنند، از هر قشری از مردم هستند، به این نتیجه می رسیم که استفاده از مبلمان راحتی بهترمی باشد، البته استفاده از مبلمان قدیمی، کهنه و یا خیلی کم قیمت نیز ممکن است، باعث ارسال پیامی اشتباه به مراجعین شود. در این مطلب قصد داریم با همراهی شما به بررسی بیش از ۶۰ نمونه دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان بپردازیم. قرار دادن قفسهای از مجلات با موضوعات سرگرمکننده و آموزشی برای این دوران در دکوراسیون مطب زنان میتواند گزینه خوبی برای آنها باشد.

به دلیل این که، وجود ناهماهنگی و عدم هارمونی از نظر رنگی در یک منطقه، میتواند زیبایی کل آن محل را از بین ببرد. انگار اتاق و نحوه ی آرایش آن در به وجود آوردن این احساس زیبا و خوشایند سهم بسیار مهمی را ایفا نموده است. همانطور که معلوم است نقاط اشتراک زیادی را میتوان در طراحی مطب های پزشکان بر شمرد . با مجموعهای از رنگها میتوان احساس متفاوتی را به افراد منتقل کرد. از جمله مهم ترین و موثر ترین عوامل در طراحی داخلی اتاق مشاوره دقت و توجه در رنگ های مورد استفاده است، زیرا هر رنگی قادر است، اثرات متفاوتی بر روی مراجعه کننده اعمال نماید و به همین خاطر بایستی رنگ هایی را انتخاب نمود که دارای ترکیب خوبی می باشند. طراحی مطب های پزشکی میتواند متناسب با هر تخصص پزشکان شکل و شمایل متفاوتی را به خود بگیرد .

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی

آن چه که اهمیت زیادی دارد، این است که در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی باید مراجعین و آن چه که آن ها می بینند را در اولویت دیزاین مطب تان قرار دهید. لذا اگر فضای مورد نظر شما جهت طراحی داخلی مطب دندانپزشکی با سایز کمی می باشد و امکان دل گیر شدن فضای مورد نظر بسیار زیاد است. دکتر سالی آگوستین، همچنین معتقد است که اگر ما انسان ها کمی احساس حمایت کنیم، کار ذهنی خود را به بهترین نحو ممکن انجام خواهیم داد. مطب زنان و زایمان نیز از این دست است. معمولا رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان استفاده می شوند، باید چندین وجهه و جنبه را شامل شوند.

مشکی: همان طورکه می دانیم مشکی یک رنگ کاملاً باثبات و قدرتمند می باشد که می تواند از این جهت قدرت و سلطه طلبی را به ذهن افراد القاء کند. رنگ قهوه ای از ترکیب دو رنگ پر انرژی و گرم یعنی زرد( همان نارنجی) و قرمزبا مشکی به دست می آید و این سه تا رنگ همان طور که در ادامه خواهید خواند که سه رنگی هستند که بهتر است، در طراحی و دیزاین مطب استفاده نکنیم، حال این سه رنگ در کنار هم قرار گرفته اند و رنگ قهوه ای را به وجود آورده اند.

رنگی که برای محیط انتخاب میشود باید استرس بیمار را کم کند چون مراجعهکننده معمولاً دارای مشکلات روحی است و دوست دارد که حس امنیت در محیط را داشته باشد. با نظر کارشناسان طراحی داخلی مطب روانشناسی باید به صورتی باشد که در مراجعه کنندگان و بیماران احساس امنیت و آرامش را ایجاد کند و استرس و نگران را از بیمار به خوبی دور کند، بنابراین باید از طرح ها و رنگ هایی استفاده کنیم که ایجاد آرامش کند. امروزه پزشکان بسیاری هستند که قصد طراحی فضای داخلی مطب دندانپزشکی خود را دارند و از این جهت قصد دارند، بتوانند آرامش را برای بیماران خود به همراه داشته باشند.