الگوی خیاطی سیماکده Screwdriver, Instruments

الگوی خیاطی سیماکده Screwdriver, Instruments

اما در کنار الگو های رایگان انوع الگوی خیاطی چاپ شده تجاری نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم امیدواریم برای شما و خیاطان و تولید کنندگان لباس مفید الگوی آماده برگ زرین واقع گردد. ویژگی الگو خیاطی استاندارد مسئله ای است که تمامی نیاز های شما را برای داشتن الگو های آماده رفع خواهد کرد. + 13 الگوی خیاطی آماده با متد تلفیقی و مطابق با استاندارد های اندام ایرانی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. تولید الگو یکی از مهم ترین مراحل در دوخت لباس است به دلیل این که الگوی خیاطی خوب می تواند خروجی لباسی خوبی به همراه داشته باشد و اگر الگوی خیاطی به خوبی برش داده نشده باشد خروجی با کیفیتی نخواهد داشت. تولید الگو یکی از مهم ترین مراحل در دوخت لباس است به دلیل این کهالگوی خیاطیخوب می تواند خروجی لباسی خوبی به همراه داشته باشد و اگر الگوی خیاطی به خوبی برش داده نشده باشد خروجی با کیفیتی نخواهد داشت. در روش سایز بندی شما دقیقا براساس الگوهای آماده خیاطی می کنید، برای مثال اگر می خواهید شلوار سایز ۳۸ بدوزید، الگوی شلوار سایز ۳۸ را روی پارچه قرار می دهید و پارچه را برش می دهید.

  • به یاد داشته باشید که استفاده از الگو اصولی دارد که اگر با این اصول آشنا شوید و از آن استفاده کنید می توانید بدون این که وقت و انرژی زیادی صرف کنید لباس مدنظر خود را به بهترین شکل ممکن بدوزید.
  • من به عنوان کسی که با خرده های پارچه غیرضروری بسیار مخالفم، شخصا ترجیح می دهم با تکه های الگو روی پارچه بازی کنم تا بتوانم مصرف پارچه را کم کنم.
  • اندازه هایی که شما در الگوهای خیاطی شرکت های مختلف مشاهده می کنید می توانند مانند تفاوت اندازه ها در فروشگاه های لباس، دقیقا متفاوت باشند.

در این مقاله به مطالبی در رابطه با ویژگی الگو خیاطی استاندارد و معرفی بهترین متد خیاطی برای الگو و سپس برای خرید الگوی خیاطی استاندارد سایت سیماکده را معرفی کردیم و در انتها به نحوه (دانلود + ۱۰۰ الگوی خیاطی pdf) پرداختیم. یکی از نکات حائز اهمیت در خرید الگوی خیاطی آماده، توجه به سایز بندی الگو ها است. در واقع هر مدل از الگو های آماده دارای سایز بندی ویژه ای هستند که لازم است پیش از خرید و استفاده از الگو ها به این سایز بندی ها دقت داشته باشید. با دقت به این سایز بندی ها، دقت در دوخت افزایش پیدا می کند و دوباره کاری به وجود نمی آید. به هر حال باید به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی الگوی خیاطی اگرچه مرحله بسیار مهمی در خیاطی است، اما همه ی کار نیست و بعد از الگو، نحوه برش، نحوه دوخت لباس و حتی نحوه اتو کشی بر روی نتیجه نهایی تاثیر بسیاری دارند. به همین دلیل اگر از الگوی آماده برای خیاطی استفاده می کنید، تصور نکنید که دیگر همه چیز برای شما ساده و آسان خواهد بود.

آموزش طراحی لباس مقدماتی تا پیشرفته

اکثر کسانی که الگوی خیاطی تهیه مکنند برای اولین بار هست که میخان با این نوع الگوها کار کنند و این امکان وجود دارد که در زمان استفاده از الگو به سوال بر بخورند اگر فروشگاه الگو ، پشتیبانی نداشته باشد، مشتری نمیداند در آن وضعیت با الگو و سوالش چه کند و کارش پیش نمی‌رود. ولی اگر پشتیبان داشته باشند میتوانند سریعا با ارتباط با پشتیبانشان سوالشان را برطرف کنند و به ادامه دوخت و دوز خود بپردازند. خیاطی هنری است که زندگی فردی را آراسته می‌کند .اگر علاقمند به این هنر هستیدمجله خیاطی سیماکدهرا دنبال کنید. هنگامی که الگوی خیاطی به شما می گوید که باید برش دولا بزنید، به این معناست که باید پارچه ها را در کنار هم قرار دهید – هر دو طرف راست یا چپ آنها را در مقابل یکدیگر بگذارید – و تکه های الگو را بر روی آنها قرار دهید. الگوهای خیاطی، بعضی اوقات «تو در تو» هستند که به شما این مکان را می دهند تا یک یا چند اندازه را برای چاپ و برش انتخاب کنید. این ویژگی باعث می شود تا این الگوها به سهولت قابل استفاده باشند، زیرا در این صورت خطوط برش کمتری روی کاغذ وجود دارد و احتمال اینکه خطوط اشتباه را برش بزنید، کمتر خواهد بود.

در تولید هرگونه لباس اهمیت ویژه ای دارد چرا که الگو خیاطی مناسب و استاندارد کمک شایانی در دوخت و زیبایی تن پوشی لباس دارد. در سایت سیماکده ما با سابقه فعالیت 10 ساله سی کردیم الگو های استاندارد و بدون ایراد را برای شما تهیه و گرد آوری کنیم. اما همان طور که گفتیم الگو های رایگان اصلا مناسب اندام ایرانی نیستند وهیچ پشتیبای ندارند پس پیشنهاد میکنیم حتما از الگو های چاپی و استاندارد سیماکده استفاده کنید و از پشتیبانی بعد از فروش هم بهره مند شوید.

نکات آماده سازی پارچه در دستورالعمل های خیاطی اغلب بر این نکته تاکید دارند که پارچه های انتخابی قبل از خیاطی کردن باید با شستن یا با استفاده از بخار، آب بروند. این یک قاعده خوب است که باید از آن پیروی کنید، زیرا هیچ چیز بدتر از کوچک شدن یک لباس کاملا متناسب بعد از اولین شستشو نیست. همچنین در مورد اینکه چه قسمت هایی نیاز به رابط دارند، راهنمایی خواهید شد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا و چگونه می توان به مهارت کشیدن الگو دست پیدا کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به دو روش می توان نسبت به یادگیری طراحی الگو خیاطی اقدام کرد. در روش اول می توانید در کلاس های حضوری خیاطی با الگو شرکت کنید و مهارت های لازم را کسب کنید اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش در شرایط کنونی کرونا و شیوع سویه جدید اومیکرون تا حدود زیادی خطرناک خواهد بود و به همین دلیل چنین روشی پیشنهاد نمی شود. اگه یکمی حوصله به خرج بدید اینترنت پر از این سایت هایی هست که الگوی رایگان ارائه میدند ولی هر الگوی مناسب اندام ایرانی نیست. نکته ی بعدی که باید در مورد استفاده از الگو به آن اشاره کنیم این است که خیاطی روش های متفاوتی دارد که با توجه به محاسبات و ظرافت های مختلفی که در هر کدام از این روش ها وجود دارد الگوهای خیاطی که در هر کدام مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است.

شما اکنون آموخته اید که چگونه یک الگوی خیاطی را بخوانید و آنچه باقی مانده است این است که گام به گام دستورالعمل های خیاطی ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده الگوهای خیاطی را دنبال کنید. آخرین قدمی که قبل از شروع کردن خیاطی و در هنگام یادگیری نحوه خواندن الگوهای خیاطی باید بردارید، یادگیری نحوه علامت گذاری تکه های الگو است. اگر الگوی خیاطی دارای «نمای» متفاوت باشد، در این صورت ممکن است الگو شامل یک راهنما باشد که به شما نشان می دهد که به چه تکه هایی از لیست کلی الگو نیاز دارید.

نقطه بالاتنه همیشه بر روی الگوی جلوی بالاتنه نشان داده نمی شود، اما در هنگام نشستن، نقطه بالاتنه در بالاترین قسمت نیم تنه قرار می گیرد. معمولا این قسمت نوک سینه ها است، اما اگر برجسته ترین قسمت بالاتنه نوک سینه ها نباشد ممکن است نقطه بالاتنه در جای دیگری قرار بگیرد. ساسون ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که قبل از رسیدن به نقطه بالاتنه به پایان برسند تا جایی که هیچ نقطه تیزی بر روی نقطه بالاتنه لباس وجود نداشته باشد. بیایید با بخشی شروع بکنیم که بیشترین سردرگمی را برای مبتدیان خیاطی ایجاد می کند. من به تمام موارد زیر پاسخ خواهم داد و سپس برای هر نماد الگویی و کاربرگ های قابل چاپ، یک تصویر و توضیحات کافی ارائه می دهم.

من معمولا از مورد آخری، یعنی پونزهای خیاطی استفاده می کنم، زیرا احتمال اینکه اثر آن بر روی پارچه باقی بماند کمتر است و برای من روش سریع تری محسوب می شود. این قسمت های نشانه گذاری شده باید قبل از شروع کار دوخت، از الگو به پارچه منتقل شوند. وقتی می دانیم که چگونه باید الگوهای خیاطی را بخوانیم، درک نقشه چیدمان الگو بسیار حیاتی خواهد بود.

اندازه sixteen در الگوهای شرکت های بوردا یا سیمپلی سیتی خیلی متفاوت تر از اندازه sixteen در الگوهای شرکت های کلوزت کیس فایل یا نایمد پترن است. بیشتر الگوهای تجاری خیاطی، مثلث های کوچکی بر روی الگوها دارند که در واقع چرت محسوب می شوند. الگوی قدیمیتر بعضی از شرکت ها که در زمینه طراحی الگو فعالیت می کنند، چرت های نقطه ای به سمت خارج دارند.

رسم الگوی پشت شلوار زنانه