خواص و مضرات سیر سیاه برای سلامتی بدن چیست؟

خواص و مضرات سیر سیاه برای سلامتی بدن چیست؟

به گزارش نمناک، شاید اکثر شما تنها با سیر سفید آشنا هستید و برای اولین بار است که نام سیر سیاه را می‌شنوید، سیر تیره‌رنگی که مثل سیر سفید خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در این بخش از بهداشت و سلامت نسخه‌های مختلف سیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم ولی قبل از هرچیز باید بدانید که به دلیل خاصیت انرژی‌زایی که سیرسیاه دارد خوردن آن قبل از خواب توصیه نمی‌شود. یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل تاثیرگذاری Black garlic بر کاهش وزن و سایر خواص ذکر شده در خصوص این ترکیب، مصرف صحیح، علمی و مداوم سیر سیاه به شکل خالص و یا در ترکیب با سایر مواد غذایی است.

  • آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند و در غیر این صورت ممکن است منجر به بیماری های مختلف شود.
  • سیر سیاه همان سیر خام تازه است که طی یک فرایند مشخص، تخمیر میشود.
  • اما گاهی اوقات بدن به اشتباه سلول های خود را مهاجم تشخیص داده و باعث بیماری های خود ایمنی مثل حساسیت میشود.
  • سیر سیاه نیز همان اثرات محافظتی را دارد و می تواند به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کرده و از خطر بروز بیماری های جلوگیری کند.

همچنین ترکیبات آلی گوگرد یا ترکیبات اورگانوسولفور موجود در سیر سیاه نیز نقش مهمی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد دارد. بر اساس پژوهش‌ها سیر سیاه سرعت رشد سلول‌های سرطانی در سرطان روده و حجم و وزن تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر سیاه با کاهش التهاب، می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

خواص مصرف سیر برای کاهش کلسترول خون چیست؟

یکی دیگر از خواص سیرسیاه انرژی‌ زا بودن آن است؛ به همین علت مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی‌شود. خواص سیر سیاه 10 برابر بیشتر از سیر تازه است چون از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری و فشارخون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند. سیر سیاه به خاطر خاصیت چربی زدایی از خون مانع از تنگی عروق و رگ‌ها شده و از فشار خون و خطر سکته جلوگیری می‌کند. خوردن سیر سیاه خام در مقادیر زیاد ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.

سیر سیاه برای درمان انواع بیماری ها پیشنهاد میشود و منبع سرشار از آنتی اکسیدان می باشد . این سیر در واقع از تخمیر سیر معمولی در حرارت و رطوبت کنترول شده تهیه میشود که پس از فراوری به سیر سیاه فوایدش چند برابر می شود . شواهد نشان دهنده ی تاثیر این داروی طب سنتی برای مواردی از جمله ضد سرطان , ضد چاقی , تقویت سیستم ایمنی بدن , هیپولیپیدمی , آنتی اکسیدان , محافظت کننده سلول های کبدی , درمان بیماری های تنفسی , فروشگاه اینترنتی آریو کالا آسم و محافظت کننده عصبی هستند . پلی فنول ها خواص درمانی زیادی دارند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. تحقیقات خارجی زیادی وجود دارد که تایید می کند که پلی فنول ها اثرات مفیدی روی پیشگیری از سرطان، درمان سرطان، پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی، کنترل دیابت نوع ۲، پیشگیری از چاقی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد (منبع).

قیمت دینار عراق امروز + نرخ لحظه ای بازار به تومان، ریال و دلار روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم و علت اصلی محبوبیت سیر سیاه، تاثیر این ماده خوراکی بر کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام است. امروزه بسیاری از شرکت های داخلی و بین المللی به تولید، فرآوری و ترکیب این ماده خوراکی با انواع مختلف دمنوش ها، غذاهای رژیمی و خوراکی های پرطرفدار پرداخته و طیف وسیعی از طرفداران را به خود فراخوانده اند. نتایج حاصل از تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه نشان داده است که سیر سیاه از طریق دو مکانیسم اصلی، کاهش اشتها و افزایش متابولیسم سلول های آدیپوسیت، قادر به کاهش وزن و ایجاد تناسب اندام در مصرف کنندگان خواهد بود. یک مطالعه به شرکت کنندگان مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب روزانه 20 گرم عصاره سیر سیاه را به مدت 6 ماه داد. کسانی که آن را مصرف کردند در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کردند سطوح آنتی اکسیدانی بیشتری را تجربه کردند و شاخص های سلامت قلب را بهبود بخشیدند.

سیر سیاه برای بهبود درمان Ms