دکوراسیون سنتی – ۷ ایده خلاقانه شیک و جدید [۱۴۰۱]

به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون پذیرایی ، حتی اگر فضای بزرگ در اختیار دارید ،باید تعادل در چیدمان را رعایت کنید. البته این انتخاب باید حتی قبل از معماری ساختمان انجام بگیرد زیرا همان سبکی که برای نمای ساختمان و قسمت های مختلف ساختمان پیاده میشود برای خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون داخلی هم در نظر گرفته می شود و باید هماهنگی و تعادل رعایت شود. دکوراسیون پذیرایی بزرگ با ترکیب رنگ کرم که هارمونی تمام لوازم به خوبی رعایت شده. در قسمت فرم گرایی، طراحی فرمی ساختمان دوبلکس با توجه به متراژ و ابعاد پلان خانه و همچنین شرایط مالی و بودجه شما است. ابعاد این فضا باید به گونه ای باشد که یک ست میز غذاخوری و صندلی ها را به راحتی در خود جای دهد. توجه کنید که گیاهان سبز، به هر طراحی و دکوراسیونی حس شادابی را میافزاید. میتوان از رنگهای شاد و المانهایی با طراحی چوب در المانهای دکوراتیو، مبلمان، فرش، لوستر یا نقش و نگارهای برخی از دیوارها استفاده کرد تا حس سرزندگی به طراحی این خانههای دوبلکس دوست داشتنی تزریق شود.

با استفاده از عطرها می توانید خانه خود را خوشبو کنید. برای این کار میتوانید از کوزههای سفالی در قسمتهای دنج خانه به عنوان نوعی گلدان استفاده نموده و محیط زندگی خود را جذابتر و زیباتر، جلوه دهید. چرا طراحان دکوراسیون و معماران، طرحهایی را به مشتریان خود پیشنهاد میکنند که از طرحهای سنتی و قدیمی گرفته شدهاند؟ اکثر این تختها با قفسهها و استندهایی همجنس خود هماهنگ و طراحی میشوند. این کاناپهها در انواع مدلها و ابعاد تولید میشوند. راه پله های مارپیچ شیشه ای از گزینه های بسیار زیبا برای قسمت راه پله خانه های دوبلکس می باشند که معمولا افراد کمی از این گزینه استفاده می کنند. درست است بسیاری از نماها به شکلی کاملا غلط الگوبرداری و ساخته شده اند اما شیوه و سبک مورد نظر معمولا یکی از این دو سبک معماریست که مورد استفاده قرآر می گیرد .

طراحی داخلی منزل سنتی

رنگ آبی آرامش خاصی دارد و طیفهای مختلف آن برای ایجاد فضایی آرام، بسیار مناسب است. در طراحی ویلای نیم پیلوت، طراح اتاق خواب را در سطحی بالاتر طراحی نموده و برای ورود به اتاق خواب پله در نظر گرفته است که علاوه بر شیک تر شدن نمای داخلی، حس امنیت و آرامش بیشتری به این اتاق القا میکند. بسته به نوع عمل آمرنده و دمای محیط، رزینهای اپوكسی در مدت زمان كوتاهی عمل آمده و سخت می شوند. اغلب صاحبان خانه های دوبلکس بدون آنکه خود بدانند معمولا در بین یک دوراهی گیر می کنند که خانه آنها بیشتر به سمت فرم گرایی باشد یا عملکرد گرایی؟ بگذارید کمی به عقب برگردیم و یک تعریف مختصر از خانه های دوبلکس داشته باشیم . را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نیم نگاهی به فضای بیرونی این خانه ها داشته باشیم. در این محتوا سعی کردیم با نشون دادن تصاویری از مدلهای دکوراسیون خانههای نسبتاً کوچک، ایدههای مناسبی واسه دیزاین خونههای 40 متری، 50 متری و 60 متری داده باشیم.

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک شیکر استفاده از رنگ های مات و خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری و بژ می باشد و همه وسایلی که در قسمت های مختلف خانه قرار می گیرند رنگ های مات و خنثی دارند و هر چه چوبی که در این سبک به کار میرود تیره تر باشد این فضا جذاب تر خواهد بود. اینکه چه سبک از ساختمان دوبلکس بهتر است یا بدتر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. با شنیدن این سبک فورا کلماتی چون آرامش و سکوت از ذهن خطور می کند. حتی نسبت به منازلی که از وسایل گرمایشی دیگر در چیدمان و سیستم گرمایشی استفاده کردهاند صمیمیت بیشتری و آرامش بیشتری در آنها برقرار است. از این رو معماران و طراحان داخلی روی طراحی راه پله ها این خانه ها حساسیت و دقت لازم را به خرج می دهند.

وقتی معنی بسیاری از آنها را بدانید، خیلی راحتتر میتوانید به روزمرهتان پیوندشان دهید و یک دکوراسیون سنتی زیبا را خلق کنید. یه دکوراسیون پذیرایی خیلی ایرانی که کاملا سنتی طراحی شده و البته جذابیت خاص خودش رو هم داره. دکوراسیون پذیرایی مربع شکل که خیلی جذاب دیزاین شده است. بریم چند نمونه جذاب از طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ ببینیم. این هم یک نمونه دکوراسیون ایرانی که ترکیبی از سنت و مدرنیته است. بسیاری از معماران و طراحان داخلی معتقدند که طراحی و سبک و سیاق خانههای ایرانی بایستی ساده باشد. استفاده از راه پله های گرد در بیشتر مواقع بیشترین جذابیت را به خانه های دوبلکس می بخشند اما در بسیاری از موارد باعث ایجاد فضاهای پرتی نیز می شوند . استفاده از رنگ هاي غنی در دکوراسیون منزل: درست است که رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل به نظرتان کاملا خنثی میآید، ولی یکی از ترندهای سال ۲۰۲۲ دقیقا همین است.

طراحی داخلی چوب خانه

نکته اول در نظر گرفتن این موضوع است که این سبک طراحی بیشتر در خانههای دوبلکس با متراژ کمتر مورد طراحی داخلی خانه کوچک ایرانی استفاده قرار میگیرد. این خانهها دقیقاً نسخه مخالف دوبلکسهای استاندارد هستند. از آنجاییکه معمولاً متراژ این خانهها چندان زیاد نیست سبک طراحی مدرن برای آنها کاملا مناسب است. شاید در دهههای گذشته خانههای دوبلکس کمتر از امروز بودند، چرا که در ابتدا این نوع از خانهها تنها در متراژهای بالا اجرا میشدند، اما امروزه استفاده از سبک خانههای دوبلکس بسیار بیشتر از گذشته شده است. در زمان های گذشته خانه ها در متراژهای بزرگ تر و به صورت نیمه دوبلکس و یا دوبلکس ساخته می شدند ولی امروزه با توجه به افزایش هزینه های ساختمان سازی و رشد بالای جمعیتT خانه ها در متراژهای کوچکتری ساخته می شوند.

دکوراسیون پذیرایی مربع شکل که خیلی جذاب دیزاین شده است. قطعا همه به دنبال زیباترین دکوراسیون منزل هستند. اگر به دنبال صرف هزینه های کمتر هستید و پیرو سبک مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه می باشید می توانید این سبک را برای خرید وسایل و چیدمان خانه دوبلکس خود انتخاب کنید که در این صورت باید توجه داشته باشید که در سبک مدرن نباید از وسایل پر زرق و برق و مجلل و سقف های تزئینی و دیوارهای پر از تزئین استفاده کنید، زیرا اصلی ترین ویژگی سبک مدرن سادگی و بی آلایش بودن آن است و در این سبک همه چیز ساده و بدون اضافه کاری می باشد. در ادامه علاوه بر ذکر نکات مهم در طراحی دکوراسیون با فرش ایرانی که باید رعایت کنید، تصاویری از چند نوع اتاق با شرایط و کاربردهای گوناگون وجود دارد که معروف ترین طراحان جهان با فرشهای شرقی و ایرانی آنها را آراستهاند.

تصویر بالا نمایی از یک ساختمان دوبلکس کلاسیک است . تصویر بالا نمایی از یک راه پله خانه دوبلکس است . استفاده از راه پله های مارپیچ شیشه ای یکی دیگر از انتخاب های رسیدن به طبقه بالا در خانه های دوبلکس است . توجه به مشاعات باعث افزایش قیمت واحدهای ساختمان و جذابیت بیشتر آنها میشود. همانطور که در پلان ویلای دوبلکس کلاسیک زیر مشاهده میکنید، انعطاف پذیری نقشه این ساختمان بسیار زیاد است. از این ماده برای جلوگیری از نشت آب در زیر زمینهای موجود، استخرها، مخازن آب، حوضچه ها، كانالهای آبیاری، سدها و تأسیسات مشابه استفاده می شود.

با استفاده از نرم افزارهای طراحی دکوراسیون، کار طراحی راحت تر شده و مشتری به راحتی می تواند طرح را مشاهده کند، تغییر دهد، و بعد از تایید مشتری می توان اقدام به طراحی کرد. نظرتون در مورد این طرح چیه؟ معمولا خانه های دوبلکسی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته می شوند ، هزینه بالاتری را به خود اختصاص می دهند ، البته باید این امر را متذکر شد که لزوما صرف هزینه بالا ملاکی بر بهتر بودن ساختمان دوبلکس از رغبایش نیست . همچنین می توانید در طراحی قسمت بالایی منزل دوبلکس خود در اتاق خوابتان یک تراس قرار دهید که که به اتاق خواب راه داشته باشد. در این عرصه به وقوع می پیوندد. در چنین خانههای دوبلکسی از هر دو سبک طراحی داخلی مدرن و کلاسیک میتوانید استفاده کنید و این موضوع کاملاً به متراژ خانه، سلیقه شما و بودجه مورد نظر بستگی دارد. دکوراسیون داخلی در این مدل از خانه ها نیز معمولا به دو سبک مدرن و کلاسیک ، طراحی و ساخته می شوند .

خانه دوبلکس، خانه ای یک طبقه می باشد که فضای داخلی آن از دو طبقه تشکیل شده است. بهترین پالت های رنگی در خانههای دوبلکس مدرن استفاده از رنگهای روشن است. اینم یه طرح ایرانی فوق العاده دیگه که رنگ های زنده و پرهیجانی هم داره. اگر تخت خواب داریم از روتختی هایی با رنگ های خنثی و روشن و همچنین با حداقل ترین طرح پارچه استفاده کنید. رنگ آکریلیک را میتوانید با دستمالی مرطوب تمیز کنید. از جمله رنگ هایی که برای آرام تر و خلوت نگه داشتن دکوراسیون داخلی خانه های دوبلکس میتوانید از آن استفاده کنید استفاده از رنگ بندی قهوه ای و سفید است که گزینه بسیار مناسبی برای خانه های دوبلکس می باشد. شامل اتاق خواب های متعدد می شود. تصویر بالا نمونه های دیگری از راه پله گرد هستند که با نرده فلزی ، متریال سنگ و گچ طراحی شده اند.

طراحی داخلی خانه لوکس

دکوراسیون هال بزرگ با طرح مدرن که در این فضا فقط از کاناپه استفاده کردند. طرح خانه دوبلکس را از این سایت دریافت کنید. از مهم ترین و اصلی ترین قسمت ها در طراحی داخلی دکوراسیون ساختمان های کلاسیک و مدرن، خصوصاً ساختمان های دوبلکس طراحی سقف می باشد که برخی از تیم های تازه وارد که وظیفه طراحی داخلی ساختمان ها را بر عهده دارند از آن غافل می مانند، ولی باید توجه ویژه ای به این قسمت شود و در صورت نیاز می توانید از سقف کناف هم برای طراحی سقف خانه ی دوبلکس کلاسیک استفاده کنید. ولی تفاوت آن این است که اگر در طراحی داخلی ساختمان، یک یا چند فضا را با ایجاد اختلاف سطح از یکدیگر تفکیک نمایند، به آن طراحی نیم دوبلکس میگویند. با توجه به فرهنگ هر خانواده، نحوهی غذا خوردن آنها با یکدیگر متفاوت است. به دنبال رنگهای ملایم و برای نقاط برجسته رنگ برنز باشید.

معمولا خانه هایی که به این سبک طراحی می شوند دارای دیوارهایی به رنگ سفید، طوسی و سایر رنگ های خنثی هستند، و همین سادگی آن ها بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. اتاق خواب هایی با متراژ ۱۸ الی ۲۵ متر برای ساختمان دوبلکس بسیار ایده آل به نظر می رسد . در سبک های مدرن خبری از دیوارها و سقف های تزئیناتی و پر زرق و برق نیست و سادگی حرف اول را می زند. برخی از مردم خوش ذوق نیز دیوار منازل خود را با آویختن قالیچه ها و گلیم های خوش نقش و نگار می آراستند. کشور ایران با توجه به وسعت قابل توجه و تنوع شرایط جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و منابع طبیعی، از روش ها و الگوهای ساختمان سازی متفاوتی برخوردار می باشد.

طراحی داخلی منزل کلاسیک

اگر می خواهید یک آشپزخانه کلاسیک داشته باشید باید ابتدا از مهم ترین قسمت ها شروع کنید و قدم به قدم پیش بروید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید آشپزخانه باید به گونهای طراحی شود که با دیگر فضاهای خانه مانند پذیرایی، غذاخوری، نشیمن و ورودی ارتباط داشته و بتوان به آن دسترسی کاملی داشت. همان طور که از نمای خارجی این بنا در تصویر زیر پیداست طراح برای استفاده بهتر از فضای ملک، از یک اختلاف سطح نیم طبقه ای استفاده نموده تا فضایی برای پارکینک ایجاد کند. 8- باید توجه داشت كه بین مدول الاستیسیته (ضریب ارتجاعی) اپوكسی ها و ضریب ارتجاعی بتن مادر و همچنین بین ضریب انبساط حرارتی این دو، اختلاف فاحش و قابل تأملی وجود دارد كه در صورت نیاز، انجام مقایسه و به كارگیری تمهیدات لازم ضروری است. آنچه از جمع بندی بررسی نورپردازی در فضاهای مختلف منزل به دست می آید این است که پر هزینه ترین بخش نور پردازی در قسمت دکوراسیون پذیرایی منزل می باشد.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده در عین سادگی بیانگر هنر و حس و حال ایرانیها است. به طور مثال در دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک که فضای کافی برای گذاشتن مبلمان نیست میتوان از بالشتکهایی با طرح سنتی و یا پشتی استفاده کرد تا هم کاربرد یک تکیهگاه را برای رفع خسنگی داشته باشد و هم ظاهر زیبایی به خانه شما ببخشد. در بخش پذیرایی یک راه پله مشترک برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد. در تصویر بالا شاهد طراحی خانه دوبلکسی به سبک کلاسیک هستیم . برای طراحی دکوراسیون، چه فضاهای بزرگ و ویلایی و چه کوچک نیاز به داشتن ایده و خلاقیت در کنار آشنایی حداقلی به علم دکوراسیون و اصول اولیه آن است. البته افراد بسیار کمی از راه پله های شیشه ای برای ساختمان دوبلکس خود استفاده می کنند.

طراحی داخلی خانه های دوبلکس

هشتمین نکته: دقت داشته باشید که اگر فرش را روی زمین می اندازید، به طرح های پیچیده فکر کنید و یا اگر فرش را بر روی دیوار آویزان می کنید، طرح فرش را ساده انتخاب کنید. با یک پلکان به یکدیگر متصل نمایند، اصطلاحا طراحی دوبلکس میگویند. در طراحی داخلی خانه های دوبلکس معماران به فضای بزرگتر سالن و مجزا کردن اتاق های خانه از یکدیگر بیشتر توجه می کنند. نکته مهم دیگر رعایت اصول طراحی فضاهای عمومی و خصوصی است که طراح آرشیتک ، ملزم به رعایت آنهاست .

طراحی داخلی خانه کوچک