راهنمای انتخاب کلید آسانسور

راهنمای انتخاب کلید آسانسور

روی صفحه کنترل آسانسورها کلیدهایی وجود دارد که هر کلید آسانسور معنای خاص خود را دارد. یک سری کلیدها که معنای خاصی دارند که همه ما آن را دیده ایم. اما برخی از آنها کمی با بقیه متفاوت هستند. آنها متفاوتند. کلیدهای آسانسور بر روی پنل شست نصب می شوند و کاربر با فشردن هر کدام از آنها فرمان خاصی را به آسانسور می دهد.

حروف روی کلید آسانسور نشان دهنده چیست؟

طبقه همکف معمولا با حرف G نشان داده می شود البته در برخی اتاق ها کف را با GF نیز نشان می دهند.

آنها همچنین طبقات مشترک را با اعدادی نشان می دهند که همه ما با آنها آشنا هستیم.

از حرف P برای نشان دادن پارکینگ و حرف B برای نشان دادن زیرزمین استفاده می کنند.

انواع کلید آسانسور

بسته به نوع پنل آسانسور، کلید آسانسور می توانند دکمه های فیزیکی، دکمه های فشاری یا دکمه های لمسی باشند. بر روی دکمه های فیزیکی نیز از خطوط بریل ویژه برای نابینایان استفاده شده است که این مزیت را نسبت به پنل های لمسی دارد.

 

از نظر طراحی، دکمه های فشاری تنوع بیشتری نسبت به دکمه های لمسی دارند. طراحی دکمه های لمسی بیشتر به خود پنل شست بستگی دارد و طراحی یکپارچه با شست آسانسور دارد.

اما دکمه های فشاری در مقایسه با پنل فشاری آسانسور می توانند طراحی جداگانه ای داشته باشند.

می توانید ابتدا بند انگشتی خود را طراحی یا انتخاب کنید، سپس می توانید دکمه آن را بر اساس آن سفارش دهید.

از نظر نورپردازی کلید آسانسور هر دو مدل دارای نور پس زمینه هستند که به زیباتر شدن خود پنل آسانسور کمک می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم نتیجه بگیریم، دکمه های لمسی نسبت به دکمه های فشاری محبوبیت کمتری دارند، اما نمی توان زیبایی و یکپارچگی کلیدهای لمسی را انکار کرد.

 تابلوی کنترل آسانسور از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

چاهک های آسانسور شامل دو قسمت کلی می باشد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

شستی هایی که در داخل کابین آسانسور و جنب درب به دو صورت توکار و روکار نصب می شوند.
این شستی ها با توجه به موقعیت و موقعیت درخواستی مسافر، آسانسور را به طبقه مورد نظر هدایت می کنند.

شست هایی که در راهروها و بیرون کابین نصب می شوند و برای فراخوانی آسانسور به موقعیت مسافر استفاده می شوند. این شستی ها دارای نشانگر هستند که موقعیت آسانسور را نشان می دهد. این نوع سینک ها به دو صورت روکار و توکار قابل نصب می باشند.

هنگام نصب شستی آسانسور چه قطعاتی نصب می شود؟

به تعداد طبقات لازم

نشانگر یا شمارنده

کلید آسانسور تهویه کابین

شستی برای بستن در

باز شدن درب شستی

شما زنگ خطر را به صدا در آورده اید

لامپ روشنایی اضطراری. در صورت قطع برق می توان از این دکمه برای روشن کردن کابین استفاده کرد.

نمایشگر حرکت آسانسور این صفحه نمایش در موارد دیگر نیز قابل استفاده است.

در پایان ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که برجستگی دکمه های آسانسور برای چیست! شاید متوجه این برجستگی ها نشده باشید، اما این نقاط برجسته در واقع خط بریل هستند. افرادی که نابینا هستند می توانند با استفاده از این نقاط شستی مورد نظر خود را تشخیص دهند تا جایی در آسانسور حرکت کنند.

چه نوع پنل چاه آسانسور مناسب است؟

 

یکی از نکاتی که در انتخاب شستی آسانسور باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب صحیح پنل شستی آسانسور است. شما باید این قسمت را با توجه به نیاز خود و مکانی که آسانسور در آن قرار دارد انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در مکانی با رطوبت بالا زندگی می کنید، انتخابپنل شستی آهنی برای آسانسور خود به دلیل احتمال زنگ زدگی مناسب نیست. به عنوان مثال دیگر، اگر آسانسور شما باربری و صنعتی است یا در مکانی با تردد زیاد است، استفاده از پنل شیشه ای آسانسور انتخاب اشتباهی است.

انتخاب پنل مناسب با مشاوره شرکت آسانسور شما می تواند به طول عمر آن و کارایی بهتر آسانسور کمک کند.

پانل های فولادی برای آسانسورهایی که صفحه واشر آنها فشرده و به صورت رو به رو نصب می شود مناسب است.

پانل های شیشه ای از شیشه سکوریت ساخته شده اند و مقاومت بالایی دارند. این نوعپنل ها برای آسانسورهای لوکس بسیار مناسب هستند. پنل شیشه ای جلوه زیبایی به آسانسور شما می دهد. ضخامت شیشه استفاده شده در این نوع شستی آسانسور بین چهار تا شش میلی متر می باشد. سینک های شیشه ای را می توان در رنگ های مختلف استفاده کرد، البته مشکی بیشترین برد را در آسانسورهای فعلی دارد.

بهترین گزینه برای پنل های شیشه ای استفاده از شستی فراخوان آسانسور لمسی است که زیبایی آن را دو چندان می کند. البته می توانید از شستی فولادی پرس شده در پنل های شیشه ای نیز استفاده کنید و محدودیتی در انتخاب نوع آن وجود ندارد.

در مورد استفاده از شستی لمسی و لمسی باید به این نکته توجه کنید که این نوع صفحه نمایش لمسی در ساختمان های قدیمی، پرتردد، مناطق مرطوب و صنعتی قابل نصب نیست.

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین شستی آسانسورهای مورد استفاده در ساختمان ها شستی آسانسور فشاری یا مکانیکی می باشد. در این نوع دکمه ها جنس دکمه معمولاً از فولاد یا پلاستیک آبکاری شده است. به نظر می رسد نوع پلاستیکی آن مقرون به صرفه تر باشد، اما با گذشت زمان شکل خود را از دست می دهد و پنل را زشت می کند. نوع استیل علاوه بر زیبایی بیشتر، استحکام و طول عمر بیشتری نیز دارد.

انواع نشانگر کف

نشانگر طبقه یا شمارنده یکی دیگر از اجزای شستی احضار آسانسور است. این نشانگرها دیجیتال هستند و شماره طبقه و توقف آسانسور را به کاربر نشان می دهند. شاخص ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

  • مشبک
  • بخش
  • ال سی دی

اگر بخواهیم این سه گزینه را به اختصار با هم مقایسه کنیم لازم است بدانیم که نوع نشانگر سگمنت پرکاربردترین نوع در صنعت آسانسور فعلی است و از نظر قیمت ارزان ترین نوع است. از طرفی نوع LCD از نظر قیمت گران ترین نوع آن است.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان متالیفت تماس حاصل فرمائید.