قدرت چسبندگی چیست؟

قدرت چسبندگی چیست؟
قدرت چسبندگی چیست؟

حلال های چسب نوعی ماده هستند که برای حل کردن انواع چسب استفاده می شود. برای چسب های پایه آب حلال آب است اما برای چسب های دیگر از ماده دیگری به عنوان حلال چسب استفاده می شود.

چسب می تواند باعث ایجاد لکه روی مفصل شود که در این صورت می توان با استفاده از حلال لکه و اثر چسب را از بین برد. حلال چسب با توجه به نوع چسب و ماهیت آن و همچنین ماده به کار رفته در آن متفاوت است.

از انواع حلال های چسب می توان به آب، سرکه، استون و … اشاره کرد. نیاز به استفاده از حلال چسب

هنگام کار با انواع مختلف چسب، چسب ممکن است روی سطح زیر دست شما چکه کند.

به عنوان مثال ممکن است میز شما یا هر سطح دیگری که زیر دستتان است به چسب آلوده شده باشد و باید چسب را از روی سطح آن جدا کنید. بیشتر چسب ها بر پایه استون هستند که می توان از آنها برای از بین بردن لکه های چسب استفاده کرد.

به غیر از چسب، مشکل دیگری هم ممکن است پیش بیاید، استون نیز یک حلال رنگ است که باعث می شود رنگ سطح مورد نظر در آن حل شود. به عنوان مثال، اگر چسب روی پارچه یا مواد بافتنی زده شود، نمی توانید از استون استفاده کنید. اما از این نوع حلال برای چسب آهن نمی توان استفاده کرد.

چسب فلزی چیست؟

چسب آهن هر نوع چسبی است که برای چسباندن فلزات استفاده می شود. البته برای چسباندن چیزهای دیگر هم می توانید از چسب آهن استفاده کنید. اما آنها را به دلیل استفاده زیاد از فلز به این نام می شناسند.

این نوع چسب به دو صورت تیوب و قوطی در بازار موجود است و برای چسباندن آن به فلز می توانید از قلم مو استفاده کنید.

این چسب بر پایه پلیمر است و می تواند انواع مختلفی از مواد را به یکدیگر متصل کند. این نوع چسب باید دور از دسترس کودکان و دور از آتش نگهداری شود.

حلال چسب فلزی چیست؟

حلال چسب آهن نوعی الکل به نام ایزوپروپیل الکل (ایزوپروپانول) است. از این ماده صنعتی برای حذف چسب آهن استفاده می شود زیرا چسب آهن را خود حل می کند. این ماده به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. ایزوپروپیل الکل ماده ای بی رنگ با بوی تند و قابل اشتعال است که به عنوان حلال روغن های مختلف استفاده می شود.

این ماده نقطه جوش بسیار پایینی دارد و به سرعت تبخیر می شود.

کاربرد چسب باندینگ فلز چیست؟

ایزوپروپیل الکل کاربردهای زیادی دارد. از جمله موارد مصرف این روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. این نوع الکل در مقایسه با سایر حلال های صنعتی، ماده ای غیر سمی محسوب می شود که در صنعت داروسازی بسیار مفید است.
  2. می توان آن را به عنوان یک حلال رزین استفاده کرد
  3. قابل استفاده در فرآیند تخمیر
  4. می توان از آن برای کاهش دمای آب در صنعت چاپ استفاده کرد
  5. در پزشکی به عنوان ضد عفونی کننده پوست قبل از جراحی استفاده می شود.
  6. استفاده در لوازم آرایشی مانند عطر، شامپو و غیره.
  7. به عنوان حلال در واکنش های شیمیایی و برخی آزمایشات بیولوژیکی استفاده می شود.

روش استفاده از حلال چسب آهن چیست؟

برای پاک کردن چسب آهن حتما از دستکش استفاده کنید. با استفاده از این حلال می توانید چسب آهن را از سطوح مختلف مانند میز، سفره، فروش و … جدا کنید. بدون تغییر رنگش

برای جلوگیری از آسیب به کودکان، این مواد را از کودکان دور نگه دارید. به عنوان مثال: اگر چسب اتو روی لباستان خورد، الکل را روی یک پد پنبه ای بریزید و روی لباستان بگذارید و بعد از چند دقیقه آن را در بیاورید و این کار را تا جایی تکرار کنید که اثری از چسب روی لباستان نماند. او اجازه نداد