معرفی و راهنمای پرورش درختان میوه خرنوب

درخت خرنوب را می توان از طریق دانه ها تکثیر کرد اما حدود ۸ سال میوه نخواهد داشت. کاربرد این گیاه علاوه بر صنایع دارویی، به عنوان طعم دهنده و شیرین کننده طبیعی در صنایع غذایی است. گیاه خرنوب که به صورت دمنوش، جوشانده و پودر مورد استفاده قرار می گیرد غنی از ویتامین های گروه B به ویژه B1، مواد معدنی، اسید های آمینه و … است. مهمترین خاصیت درمانی خرنوب درمان مشکلات نابارری مردان است.

معرفی و راهنمای پرورش درختان میوه خرنوب

رنگ این میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد. ذکر این نکته ضروری است که اگر شما به دنبال خواص درمانی خرنوب از جمله تقویت اسپرم یا درمان اسپرم صفر و یا آسم و تنگی نفس هستید میتوانید مقاله خواص درمانی خرنوب را در سایت طب سبز مطالعه نمایید. همچنین این مقاله نیز اطلاعات جامعی درخصوص خرنوب به شما ارائه می دهد که در تصمیم گیری و انتخاب شما از این گیاه بسیار موثر خواهد بود.

نحوه کاشت و تکثیر خرنوب

گیاه خرنوب که میوه ای شیرین به شکل غلاف لوبیای قهوه ای است و در گذشته به جای شکر استفاده می شد. فرآورده های خرنوب بیشتر به شکل پودر خرنوب، چیپس خرنوب، شیره و قرص خرنوب ارائه می شود. برای برخورداری از خاصیت درمانی این گیاه توصیه می شود دمنوش و یا جوشانده آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد. برای این منظور ۷ عدد میوه خرنوب را به قطعات کوچک تقسیم کرده‌ و به یک لیتر آب در حال جوش اضافه می کنید. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به بررسی گیاه خرنوب، خواص درمانی و نحوه مصرف آن می پردازیم. استفاده از گیاه خرنوب، برای افرادی که میزان تحرک اسپرم شان صفر است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا هیچ تاثیری در ایجاد تحرک نخواهد داشت و تنها برای افرادی مفید است که میزان تحرک اسپرم شان کم است.

هسته خرنوب را گرفته و آسیاب کرده و به مقدار 500 گرم عسل با کیفیت اضافه، هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا shopkalayab خوری میل کنید. مدر است ، بیماری های سینه را برطرف می سازد ، معده را تقویت می کند ،برای چاق شدن بدننافع بوده و اسهال را نیز قطع می کند . در صورت استفاده این دمنوش توسط کودکان آلرژیک و مبتلا به آسم که سن آنها ۵ تا ۱۲ سال است توصیه می شود تنها یک وعده در روز و همراه صبحانه و یک قاشق عسل استفاده شود. میوه آن تقریبا به اندازه یک وجب و به رنگ سیاه و ضخیم است. این میوه‌ به صورت نیام و نا شکوفا و به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر و عرض ۲ تا ۳ سانتی متر است. خرنوب بومی مدیترانه و شمال آفریقا است، امروزه درخت خرنوب بیشتر در مناطق هند و استرالیا رشد می کند.

  • از دانه این گیاه صمغ و موسيلاژ به دست می آید که در صنایع مختلف کاربرد دارد.
  • گیاه خرنوب، مانند کاکائو، حاوی پلی فنول‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌هایی شناخته شده‌اند که ابتلا خطر به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.
  • غلاف خرنوب روی درختش درشد می کند و از شاخه هایش آویزان است.
  • بهتر است از این معجون هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کرد.
اجازه بدهید 3 تا 5 دقیقه به آرامی بجوشد سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا جوشانده خنک شود. در صورتی که جوشانده خرنوب را برای درمان بیماری های خود مصرف می کنید بهتر است آن را در دو وعده بین صبحانه و شب قبل از خواب مصرف کنید. نکته دیگر اینکه جوشانده میوه خرنوب تنها three روز می تواند خواص خود را نگه دارد پس بهتر است به صورت آن را به صورت تازه دم و مصرف کنید. یونانیان باستان اولین کسانی بودند که درختان خرنوب را کاشتند.

آلیکوم Alicom / عوارض / مصرف قرص آلیکوم در بارداری / مقدار مصرف

کلسیم موجود در آن برای افزایش شیر مادر در زنان شیرده بسیار مفید است. مقدار مجاز خوراکی عصاره پوست، یک دهم درصد تا سه دهم درصد گرم برای اسهال، عصاره میوه نیم گرم تا یک گرم می باشد. درخت خرنوب بومی ایران نیست و از خارج وارد کشور شده است. در فارس، سلماس (شاهپور سابق) در ارتفاعات ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ متری و همچنین در نواحی دیگر جنوب ایران وجود دارد. نام این گیاه از تیره فرعی گل ارغوان نشان دهنده قدمت تاریخی این گیاه است. واژه اکدی روبو که به مرور کروبو شده است، ریشه نام این گیاه است.

مصرف آن به عنوان چای به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان قوی در به تاخیر انداختن اثرات پیری به عنوان چای موثر است. مشاهده شده است که خرنوب با افزایش قدرت جنسی باعث افزایش میزان اسپرم در مردان می شود. خرنوب از جمله مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی است. کاشت حداقل پنج درخت تضمین می کند که حداقل یکی از هر جنس برای تولید غلاف مناسب است.

و بجای این درخت علوفه ای، متقابلاً یونجه را به کشور خود برده باشند. معمولاً درخت خرنوب در هر جایی که درختان مرکبات وجود داشته باشد بخوبی می روید. ارتفاع این درخت به ۸ تا ۱۰ متر می رسد دارای شاخه های گره دار و برگهائی مرکب از ۸ تا ۱۰ برگچه می باشد. گلهای آن عاری از گلبرگ و مجتمع به صورت خوشه است میوه اش مانند فلوس به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر به عرض ۲ تا ۳ سانتی متر و دارای وضع آویخته و کاملاً مشخص بر روی شاخه هاست. رنگ میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد. و در داخل آن ۱۲ تا ۱۶ دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود .

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به عطار ایرانی می باشد. خرنوب از میان کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می یابد. متاسفانه بعضی از عطاری ها نمیدونن خرنوب چیه.و جالب تر اینکه بعضی ها هم فلوس رو جای خرنوب میفروشن.