پی ال سی زیمنس ‐ خرید PLC زیمنس Siemens ‐ گروه صنعتی عرش

پی ال سی زیمنس ‐ خرید PLC زیمنس Siemens ‐ گروه صنعتی عرش ماژول‌های ارتباطی قابل ارتقای این سیستم، اتصال به سیستم‌های BUS و اتصال‌های نقطه به نقطه را ممکن ساخته‌اند. قابلیت‌های کنترل حرکت، از محورهای سرعت، محورهای جهت‌یابی، عملکرد همگام نسبی و همچنین انکودرهای خارجی پشتیبانی می‌کند. این سری از قابلیت‌های امنیتی مانند حفاظت از دانش و داده‌ها با رمز عبور در برابر خواندن و یا ویرایش غیر مجاز برنامه‌ها نیز پشتیبانی خواهد کرد. سری پی ال سی s7-400، به‌لطف ماژول‌های فراوان قابلیت‌ شخصی‌سازی بالایی دارد و این ماژول‌ها را می‌توان حتی زمانی که سیستم روشن است قطع و وصل نمود.

مهم‌ترین ویژگی مثبت پی ال سی در مقایسه با سیستم‌های کنترل قدیمی در این است که کاربر می‌تواند بعد از برنامه‌ریزی طرح مورد نظر ان را تغییر بدهد. این فرایند نسبت به سیستم‌های قدیمی هزینه کم‌تری دارد و در واقع هزینه ان فقط صرف وقت بیشتر است.برای آشنایی با ویژگی‌های پی ال سی و کارکرد آن لطفأ در این مقاله با ما همراه باشید. برند آلمانی و مشهور زیمنس در ایران و سراسر دنیا یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای تهیه ابزار و تجهیزات مورد نیاز اتوماسیون صنعتی است. این شرکت آلمانی باسابقه در سال های گذشته توانسته است تا سهم عظیمی از نیاز بازار به انواع کنترلرها را تأمین کند. البته شهرت برند نیز تاحدودی می تواند در قیمت آن تأثیر داشته باشد. مثلا برند مطرح و شناخته شده ای مانند زیمنس در سال های اخیر توانسته محبوبیت و شهرت بیشتری بدست بیاورد.

توسط کارت PLC I/O می توان تعداد ورودی و خروجی های PLC را افزایش داد. PLC، که بعضاً با عنوان ساده‌تر کنترل‌گر قابل‌برنامه‌ریزی نیز شناخته می‌شود، نامی است که به‌نوعی کامپیوتر داده می‌شود که معمولاً در کاربردهای کنترل تجاری و صنعتی به کار می‌رود. ماشین‌های صنعتی به صورت خودکار توسط فرمان‌های PLC کار می‎‌کنند. در واقع زمانی که از یک PLC برای انجام کارها استفاده شود، می‌توان عیب‌‌های مختلف را به راحتی مشخص کنید و نیازی نیست که قطعات مختلف را بررسی کنید. دراین DVD شما درنرم افزار TIA portal شرکت زیمنس ،هر آنچه درباره پروفینت،مدباس،وب سرور،ودیتا لاگینگ نیاز دارید را می آموزید. کنترلر ها طبق برنامه ای که در حافظه آنها برنامه ریزی شده است، یک سیگنال به سمت ترمینال خروجی وظیفه کنترل کار را بر عهده دارد ارسال می کند.

ظرفیت PLC I/O

این مدل PLC، بزرگ‌ترین PLC موجود نیست و همچنان گزینه مناسبی برای پروژه‌های بزرگ محسوب نمی‌شود، در واقع برای انجام پروژه‌های متوسط گزینه بسیار مناسب قیمت plc و مفیدی هستند. برای مثال در سیستم‌های تولید آنالیز پلاستیک و سیستم‌های دمش هوا و … در واقع به هر اندازه‌ای که کاربرد دقیق‌تر و یا حساس‌تر باشد قیمت این تجهیز هم بیشتر است.

  • در بازار ایران PLC از برند دلتا و زیمنس طرفداران بسیاری دارند.
  • اصولا شرکت‌های مختلفی مینی پی ال سی‌ها را طراحی و تولید و سپس روانه بازار می‌کنند که اسم‌های متفاوتی هم برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.
  • سپس برنامه در یک کامپیوتر نوشته شده است، از طریق کابل به plc و یا همان کامپیوتر انتقال داده می شود.
  • کارشناسان گروه صنعتی دکتر پی ال سی، آماده ارائه مشاوره در زمینه ساخت و کارشناسی درباره انواع سیستم های اسکادا هستند.
  • پی ال سی های سری 1200 زیمنس از سال 2013 شروع به طراحی و تولید انبوه شدند و به عنوان جایگزینی مناسب برای پی ال سی های سری 200 پا به عرصه گذاشتند.

مجموعه نیک صنعت ( نیک تکنیک کنترل سابق) فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرد. این مجموعه در زمینه فروش،آموزش،‌تعمیرات کلیه برندها و انجام پروژه های اتوماسیون صنعتی فعالیت دارد. • به صورت کمپاکت ((Compact به این معنا که منبع تغذیه ، CPU و ماژول های ورودی و خروجی به یک دیگر متصل هستند و یک واحد تلقی می شود. با کنترلر SIMATIC S7-1500، می توانید به حداکثر عملکرد و امنیت داخلی اعتماد کنید.

پی ال سی سری S7-1200 مدل CPU 1215C زیمنس

اگر به دنبال plc هایی از خانواده زیمنس هستید که دارای حوزه عملکردی وسیع باشند، s5-135U و s5-155U گزینه‌هایی متناسب با این کاربردند که توسط اتوماسیون صنعتی زیمنس تعبیه و تولیدشده‌اند. هرچند، به گفته نمایندگی زیمنس، simatic s5 plc ها بسیار قدیمی‌اند، به‌طوری‌که دیگر در خط تولید کارخانه زیمنس قرار ندارند و تولید نمی‌شوند. به‌عنوان نکته آخر در مورد این پی ال سی ها، باید گفت که برنامه‌نویسی این کنترل‌گرها توسط نرم‌افزار step5 انجام می‌شود. در این مرحله از طریق نرم افزار پورت های ورودی و خروجی تعیین می شوند. برای شروع کار پی ال سی ، cpu دستگاه موظف است تا اطلاعات را از ماژول ورودی بخواند و به بررسی وضعیت تمامی اطلاعات دریافت شده بپردازد. کاربرانی که این دستگاه را خریداری می کنند از طریق برنامه نویسی مبتنی بر plc برنامه مورد نیاز برای دستگاه را می نویسند تا plc مطابق آن برای کنترل دستگاه اقدام کند.