کلاهک دودکش, کلاهک پره ای, کلاهک پشت بام, کلاهک کلبه ای ساخت و نصب انواع کانال و دریچه های تنظیم هوا

از جمله موارد کاربرد آن به عنوان کلاهکِ لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های وِنت به عنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد. کلاهک کلبه ای در مکشِ دی اکسید کربنِ متساعد شده از شومینه های ساختمانی نیز می تواند به کار رود. ضخامت عمومی برای ورق مصرفی در ساخت کلاهک کلبه ای یک میل است.اما طبیعی است با افزایش ابعاد کلاهک کلبه ای،ضخامت ورق مصرفی نیز برای ساخت کلاهک کلبه ای افزایش می یابد.در ساخت کلاهک کلبه ای چهارطرفه نیز محدودیتی در ابعاد،سایز و حتی ارتفاع وجود ندارد و بر اساس سفارش مشتری نسبت به ساخت و تولید این نوع کلاهک کلبه ای اقدام می گردد.

ساختار روکش بال به گونه ای است که آب باران و برف نمی تواند وارد شود و نیازی به چسب و مواد آب بندی نیست. اگر کیک دور درب چاقو شل بود، می توان آن را به شکل توری چهار طرفه و در غیر این صورت به شکل دو یا سه طرفه درست کرد. به طور کلی روکش بال به شکل مستطیل و نقاله ساخته می شود اما در مورد نشیمن بال روکش طبق الگو و زوایای مستطیل صندلی ساخته می شود و طبق شابلون ساخته می شود. اگر دمای دودکش خیلی بالا باشد از درب دیواره ضخیم برای مصرف بعدی استفاده می شود.درب بازشو همچنین برای انتشار دود و دی اکسید کربن از شومینه ها استفاده می شود.همچنین در خروجی های دودکش صنعتی و خانگی استفاده می شود. تیغه تیغه از ضخامت های مختلف و انواع مختلف روغن و ورق گالوانیزه ساخته می شود.

اما باید دقت داشت که هر چه اندازه ها بزرگتر شود باید ضخامتی ورقی که این کلاهک از آن ساخته می شود نیز افزایش پیدا کند. داکت هایی بستگی دارد که قرار است کلاهک کلبه ای آن قسمت را کاور نماید. از کلاهک کلبه ای برای تامین هوای آزاد اتاق هواساز نیز استفاده می گردد. نصبِ کلاهک کلبه ای شومینه از سوی نصاب و مجری از اهمیت بالایی برخوردار است. در ابعاد معمولی و کوچک نیازی به ایجاد سازه برای ساخت این کلاهک کلبه ای وجود ندارد.

در این بخش از مطلب معرفی انواع کلاهک ژاپنی کلبه ای به سوالات احتمالی شما پاسخ خواهیم داد. در صورت ایجاد پرسش جدید آن را در بخش نظرات همین مقاله درج نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب مناسب خود دست یابید. اگر قرار باشد کلاهک کلبه ای روی سطح صافی نصب شود برای سهولت و استحکامِ نصب ،در نقطه ی پایینیِ کلاهک کلبه ای بصورت دورتادور یک لبه ی ۳ سانتی تعبیه می شود که با ایجاد محل سوراخ در چندنقطه از این لبه ی محیطی ،کلاهک کلبه ای را در محل مورد نظر آن را ثابت می کنیم. در صورت استفاده از کلاهک کلبه ای، آب باران و برف به داخل دودکش راه نخواهد یافت. رنگ کوره ای الکتروستاتیک کلاهک کلبه ای را در برابر عوامل فرسایشی از جمله باد و باران و برف مقاوم می کند .

دريچه برگشت پره Z

در صورت وجود بیل آزاد دور روکش می توان آن را به صورت کباب پز چهار طرفه و در غیر این صورت به صورت گریل دو یا سه طرفه طراحی و ساخت. این نوع کلاه معمولاً به شکل مستطیل طراحی می شود، اما در مواردی که نشیمنگاه بال راحت نیست، در این حالت از الگو و زوایای چهارگوش صندلی پیروی می کند و بر اساس الگو ساخته می شود. اگر دمای دودکش بیش از حد بالا باشد، از این مدل کلاهک ضخیم برای افزایش عمر و استفاده بعدی نیز استفاده می شود.

باکس دستگاههای فن کویل

معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ کلاهک دودکش عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود. از جمله موارد کاربرد کلاهک کلبه ای بعنوان کلاهک لوله های دودکش در منتهی الیه لوله های موتورخانه و نیز در منتهی الیه لوله های ونت بعنوان نمای کلاهک هواکش در بام می باشد.

  • سیستم تهویه مطبوع هوا ایر کاندیشن دستگاه هواساز داکت اسپیلت فریشر هوای تازه ساختمان فن کویل کانال گرد صنعتی…
  • رنگی بصورت رول و شیت فابریک به شرط و با کیفیت عالی از ضخامت 0/18 میلی متر تا 0/7…
  • کلاهک کلبه ای برای پوشش و حفاظت دهانه ی لوله های دودکش و وِنت در مقابل فرسایش از جمله آب باران و برف و دیگر موارد از جمله گردوخاک و حتی لانه گزینیِ پرندگان در منتهی الیهِ لوله های دودکش و نفوذ باد به داخل لوله های دودکش و وِنت خواهد شد.
  • به دلیل شکل خاص این کلاهک، پرندگان قادر نیستند بر فراز آن لانه سازی کنند.
  • (هیتر خانگی و هودهای صنعتی لوازم خانگی، بسته بندی و …) بدیهی است دودکش های مورد استفاده برای ساختمان های مسکونی با دودکش های صنعتی متفاوت است.

اگر ضخامت سینی دوش بیش از یک مایل باشد، برای نقاط اتصال از جوش CO2 استفاده می شود. از کاربردهای تجربه خانگی می توان به استفاده از روکش خانه به عنوان سیمان روی لوله های موتورخانه و همچنین بالای لوله های انتقال به عنوان نمای روی روکش اشاره کرد. از رنگ الکتروستاتیک کوره ای استفاده می گردد.این رنگ هم باعث زیبایی نمای کلاهک کلبه ای می گردد و هم از استهلاک زودرس کلاهک کلبه ای جلوگیری می کند. که کلاهک کلبه ای را در همه ی ابعاد با رنگ مورد نظر کارفرما تولید و عرضه میکند . خروج هوا از دو طرف کلاهک کلبه ای کم نشود ، تعداد پره ها و یا گریل ها را افزایش و حتی دو برابر میکنیم . روی دهانه دودکش باید یک کلاهک H که از جنس ورق فولادی گالوانیزه است نصب شود.

کلاهک دودکش, کلاهک پره ای, کلاهک پشت بام, کلاهک کلبه ای ساخت و نصب انواع کانال و دریچه های تنظیم هوا