دریچه دسترسی فن کویل کالا کیوسک عایق الاستومری لوله ای دریچه کولر دمپر بین کانالی دریچه بازدید ماینر باکس

تهویه مطبوع عبارت است از کنترل میزان دما، رطوبت، پاکیزگی و توزیع هوا. پورتال جامع مهندسین ایران، با استعانت از خداوند متعال، فعالیت خود را از سال 1395 باهدف در دسترس قرار دادن منابع و خدمات لازم برای مهندسین عزیز آغاز کرده و همواره ارتقاء سطح کیفی را سرلوحه کار خود قرار داده که شامل خدمات مهندسی و آموزش های مربوطه، مقاله و…. یکپارچه و غیر قابل تجزیه و مقاوم در برابر رطوبت ،عایق الاستومری لوله ای را به تنها گزینه برای انتخاب عایق جهت لوله کشی های موتورخانه و ساختمانی تبدیل کرده است. طرح زیبایی دارد و شما می توانید از آن در خانه یا ساختمانتان استفاده کنید .

۱)روش ساخت دریچه زیر فن کویل ساده وزنه ای آلومینیومی

پروفیل فریم دریچه زیر فن کویل باید نیم سانت از هر سمت کوچکتر از اندازه حفره مورد نظر باشد. رنگ پودری الکتروستاتیک رو روی تمام سطوح دریچه زیر فن کویل پاشیده و این محصول را درون کوره قرار می دهیم و در اصطلاح دریچه زیر فن کویل پخته می شود . رنگ پودری الکتروستاتیک روی تمام سطوح داخلی و خارجی دریچه زیر فن کویل ماشیده می شود و محصل درون کوره قرار میگیرد تا در اصطلاح پخته شود .

  • در زمان ساخت درب دریچه دسترسی فن کویل به حاشیه درب دریچه دسترسی فن کویل به میزان یک سانت لبه داده می‌گردد که‌این لبه‌ی یک سانتی هم باعث استحکام درب دریچه دسترسی فن کویل می‌گردد و هم باعث جلوگیری از تاب خوردگی و دِفرمه شدنِ ساختارِ درب دریچه دسترسی فن کویل می‌گردد.
  • اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای آینده، یکی از بهترین و باکیفیت ترین انواع دریچه فن کویل را تهیه و خریداری کنید، می توانید تهیه دریچه های فن کویل استیل را در اولویت های خود قرار دهید.
  • در دریچه زیر فن کویل ساده، درب سوپاپ از طریق لوله باز و بسته می شود و قفل آن تعبیه می شود و به مصرف کننده امکان بازرسی دستگاه را می دهد.
  • در حقیقت لایه های دوگانه شیارهای محیطی به درب دریچه زیر فن کویل به آسانی این قابلیت را ایجاد میکند که حجم فراوانی از به هوای برگشت مورد نیاز دستگاه فن کویل به سمت محفظه دستگاه انتقال یابد.
  • از آنجا که درب این دریچه زیر فن کویل لولایی است در نتیجه باید بادخور و ضخامت لولا را روی طول درب دریچه زیر فن کویل نسبت به ابعاد داخلی فریم در نظر گرفته شود تا هنگام باز و بسته شدن درب دریچه زیر فن کویل مشکلی به وجود نیاید.

در صورتی که از انواع مدل های و نحوه نصب و طرز عملکرد و نحوه کار دریچه هوا اطلاعات ندارید میتوانید مقاله جامع آن را از بخش بلاگ میراکالا مطالعه کنید. اما قابلیت اضافه کردن گریل مشبک دریچه های خطی و دریچه سبد تخم مرغی روی آنها وجود دارد. قابل نصب در زیر فن کویل ها به منظور دسترسی به فن کویل و شیر آلات آن جهت تعمیرات و سرویس های دوره ای. در کلیه مکانهایی که در آنها از فن کویل های سقفی و یا کانالی استفاده میشود. سیستم فن کویل با لوله کشی قابل انجام است و نسبت به کانال کشی فضای بسیار کمتری را اشغال می کند .

دریچه بازدید فن کویل مشبک

حالت پیچ مخفی اغلب نتیجه ی زیباتری دارد و به روش اول ترجیح داده می شود. اما در دیچه های لولایی محدودیت هایی برای نصب وجود دارد و فقط به صورت پیچ از رو قابل نصب هستند. در نتیجه، در اکثر موارد برای نصب کردن دریچه های بازدید زیر فن کویل از روش پیچ از رو استفاده می شود.

هر دو حالت از دریچه‌های فن کویل توانایی افزایش سرعت تامین هوای بازگشتی را داشته و تنها بر اساس سلیقه شخصی افراد یکی از دو مدل آن مورد انتخاب شما خواهد بود. جهت تنظیم هوای ورودی از کانال هوا از دریچه تنظیم هوا استفاده می‌شود. یکی از معایب دریچه های با قفل و لولا این است که در زمان سرویس درب داخل سالن یا اتاق کاملا باز است و اگر کیفیت مناسبی لولا نداشته باشد یا خوب پرچ نشده باشند باعث می شود تا بعد از مدتی درب از رگلاژ در آمده وخوب بسته نشود. ولی دریچه کشویی یا وزنی این امکان را به سرویسکار می دهد تا درب را باز کرده و کنار بگذارد و بعد سرویس مجدداً درب را در جای دریچه زیر فن کویل خود جاسازی کند.

ب- طریقه ساخت دریچه زیر فن کویل آهنی ساده لولایی:

دریچه دسترسی فن کویل کالا کیوسک عایق الاستومری لوله ای دریچه کولر دمپر بین کانالی دریچه بازدید ماینر باکس