رصدخانه های زیبا: 6 رصدخانه خیره کننده در سراسر جهان

Architectural Digest logo

ستاره‌ها انسان‌ها را برای قرن‌ها مجذوب خود کرده‌اند، و رصدخانه‌های زیبا به جاذبه‌های مسحورکننده آن‌ها احترام می‌گذارند و در عین حال به ما کمک می‌کنند تا دنیای اطراف خود را بیشتر درک کنیم. این مکان‌ها علاوه بر خیره‌کننده‌های معماری، به ،وان محیطی برای تحقیقات علمی تاریخی مانند کشف سیارات جدید یا دیگر اجرام آسم، عمل کرده‌اند. آنها به طور مداوم یادآوری می کنند که ما می تو،م هم شگفتی ایجاد کنیم و هم از شگفتی هایی که برای ما خلق شده اند در یک زمان قدرد، کنیم. اینجا، آگهی سفری به شش رصدخانه زیبا در سراسر جهان دارد.

رصدخانه نجومی جانتار مانتار دهلی نو

قدیمی ترین رصدخانه در این فهرست، Jantar Mantar در دهلی نو، به قرن هجدهم باز می گردد.

ع،: Tuul & Bruno Morandi/Getty Images

Jantar Mantar (دهلی نو، هند)

رصدخانه Jantar Mantar قدیمی ترین و معروف ترین سازه هند برای تماشای حرکات اجرام آسم، در آسمان است. در سال 1724 توسط مهاراجا جای سینگ دوم ساخته شد که علاقه زیادی به نجوم داشت و برای جمع آوری جداول نجومی و مشاهده و پیش بینی حرکات خورشید، ماه و سیارات استفاده شد. جانتار مانتار با معماری ماسه سنگی چشمگیر با اشکال هندسی و رنگ های عمیق سفالی، به ،وان میراث جه، یونسکو معرفی شده است. Jantar Mantar به “ابزاری برای اندازه گیری هماهنگی آسمان ها” ترجمه شده است.

رصدخانه تید

آسمان صاف بالای اقیانوس اطلس کمک کرد تا رصدخانه تید اسپ،ا به مرکز بین المللی تحقیقات آسم، تبدیل شود.

ع،: مانوئل روماریس/گتی ایماژ

رصدخانه تید (جزایر قناری، اسپ،ا)

این رصدخانه در جزیره تنریف اسپ،ا که در ارتفاع 7841 فوتی از سطح دریا در بالای آتشفشان تید قرار دارد، در سال 1964 افتتاح شد. مجموعه وسیعی از تلسکوپ‌های خورشیدی و شبانه محدوده تید را مشخص می‌کند و ده‌ها گنبد سفید آینده‌نگر در مقابل این تلسکوپ‌ها برجسته هستند. چشم انداز تا حد زیادی یکنواخت از قله های آتشفش، جزیره. این سازه‌های نور، که از طریق جاده‌های کوهست، پرپیچ‌وخم قابل دسترسی هستند، تلسکوپ‌های تعدادی از کشورها را در خود جای داده‌اند، زیرا تید یکی از اولین رصدخانه‌های واقعاً بین‌المللی در جهان بود. این رصدخانه با کشف چندین سیاره کوچک و همچنین اولین ستاره کوتوله قهوه ای شناخته می شود.

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/most-beautiful-observatories-around-the-world