سئول-استیس مدرنیته: معماری تخیلی و جسورانه در پایتخت کره جنوبی

سئول-استیس مدرنیته: معماری تخیلی و جسورانه در پایتخت کره جنوبی

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

سئول یک شهر جه، است. به ،وان پایتخت کره ج،ی، این جایی است که طراحی جدید به زیبایی با سنت مطابقت دارد. سئول غرق در تاریخ غنی که بیش از دو هزار سال را در بر می گیرد، دارای نقاشی ملیله ای از معماری بومی است که نشان دهنده میراث فرهنگی آن است. در همان زمان، این شهر دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است تا ضمن احترام به گذشته خود، مدرنیته را در آغوش بگیرد. امروزه سئول کلانشهری است که ،یبی از سبک‌های معماری معاصر و سنتی را به نمایش می‌گذارد که مردم را از سراسر جهان جذب می‌کند.

پروژه های معماری مدرن سئول چگونه در چشم انداز متراکم شهری این شهر جایگاهی پیدا کرده اند؟ با بررسی ساختارهای سئول، هر یک از پروژه های بعدی تکنیک های طراحی و ساخت نوآورانه را نشان می دهد. آنها با به چالش کشیدن هنجارهای معماری سنتی، خط افق شهر را دوباره تعریف می کنند و استانداردهای جدیدی را برای زندگی شهری تعیین می کنند. در شگفتی های معماری سئول، جایی که گذشته با آینده روبرو می شود، سفر کنید.


حدا،ر دوگوک

توسط مون هون، سئول، کره ج،ی

این پروژه منع، کننده شخصیت منحصر به فرد مشتری است که ریشه در تجربیات زندگی در یک خانه عرف، در منطقه ای مرتفع در گانگبوک دارد. ساختمان جدید، واقع در گانگنام، ،یبی از یک استودیوی زیرزمین برای پسر مشتری، یک عکاس، یک اتاق پذیرایی، و یک اقامتگاه برای مادر و پسر، با یک آسانسور جمع و جور برای راحتی مادر سالمند است.

رویکرد طراحی با روندهای معاصر متفاوت است و از باز شدن های بزرگ برای حفظ حریم خصوصی اجتناب می کند. در عوض، پنجره‌های کوچک و منحصربه‌فردی پیشنهاد شد که یک فضای داخلی متعادل با مناطق روشن و تاریک ایجاد می‌کرد. طراحی بیرونی از ایده اتصال ،اصر به ظاهر نامرتبط الهام گرفته شده است که منجر به ظاهری بازیگوش و از نظر بصری جذاب می شود. این رویکرد، که تصادفی و شانس را در بر می گیرد، اغلب به راه حل های نوآورانه تری نسبت به انتخاب های طراحی عمدی منجر می شود.


حفره استراحت در دانشگاه سئول

توسط UTAA، سئول، کره ج،ی

پارکینگ خالی اصلی در طبقه اول خوابگاه دانشگاه سئول با همکاری دانشجویان معماری از دانشگاه سئول (لی سانگ میونگ، ها کی سونگ، باک جونگ هو) و UTAA به فضایی پر جنب و جوش تبدیل شد. . پیش از این، این منطقه، محصور شده توسط ستون‌هایی که دفتر اصلی را پشتیب، می‌،د، عمدتاً برای سیگار کشیدن و نگهداری دوچرخه استفاده می‌شد، تاریک و ناکارآمد باقی ماند. هدف این پروژه ایجاد یک فضای استراحت جدید، فراتر از یک فضای کاربردی صرف بود.

از نظر مفهومی، بازسازی به دنبال جایگزینی فضای خالی با یک «حفره استراحت» طراحی‌شده جدید بود که در آن مردم بتوانند استراحت کنند و از خود لذت ببرند. ستون‌های موجود که حس سنگینی به سازه داده بودند، با پانل‌های چوبی پوشانده شدند تا فضایی جذاب‌تر و جادارتر ایجاد کنند. فاصله پانل اجازه عبور صاف نور، صدا و هوا را می دهد و حس انعطاف پذیری و باز بودن در طراحی را افزایش می دهد.


ساختمان پارکینگ A306

توسط Seoinn Design Group، سئول، کره ج،ی

این یک سازه پارکینگ بلند سه طبقه است که به SRH (بیمارستان توانبخشی سئول) ملحق شده است، جایی که افرادی که توانایی خود را برای زندگی مستقل، مانند راه رفتن یا دویدن به دلیل تصادف یا بیماری ناگه، از دست داده اند، تحت درمان قرار می گیرند. مفهوم طراحی خطوطی را بین هندسه کامل یک دایره و قوس ها ترسیم می کند. انواع مختلفی از قوس ها برای نمادی از مراحل مختلف تجربه شده توسط بیماران در بیمارستان معرفی شده اند.

نام A3:06 از آیه کتاب مقدس “اعمال رسولان 3:06” گرفته شده است، که داستان پطرس رسول را بازگو می کند که یک گدا را در معبد شفا می دهد. این نام به ،وان استعاره برای همه ،، است که به دنبال شفا به این مرکز می‌آیند و می‌توانند یک بار دیگر بیرون بروند. طراحی ساختار پارکینگ نه تنها یک فضای کاربردی را فراهم می کند، بلکه به ،وان نمادی از امید و شفا برای بیماران SRH عمل می کند.


پارک یادبود سئول

توسط HAEAHN Architecture، سئول، کره ج،ی

پارک یادبود سئول یک کوره و پارک مدرن سازگار با محیط زیست است که به طور یکپارچه با محیط طبیعی خود ادغام شده است. این طراحی شامل پنج مفهوم کلیدی برای افزایش تجربه و نمادگرایی فضا است. اول، “عراج گل” با نمایش گل برجسته به سنت احترام می گذارد. دوم، “معراج جاده” با کوه چنگگیسان هماهنگ است و فضاهای سازگار با محیط زیست را در امتداد مسیر مراقبه و خاطره ایجاد می کند.

سوم، “معراج نور” نور طبیعی و تهویه را به حدا،ر می رساند و فضای داخلی روشن و دلپذیری را در اطراف یک حیاط باز ایجاد می کند. چهارم، «معراج بادبادک» فضایی باشکوه برای یادآوری فراهم می‌کند و احساسات یک مراسم تشییع جنازه سنتی را برمی‌انگیزد. در نهایت، “Spirit Ascension” بر پایداری محیطی تمرکز دارد و دارای یک سیستم کوره سوز دوگانه برای به حداقل رساندن آلودگی و مصرف انرژی است. پارک یادبود سئول استاندارد جدیدی را برای فضاهای یادبود سازگار با محیط زیست در قرن بیست و یکم ایجاد می کند.


احساس سقف

توسط SoA (انجمن معماری)، سئول، کره ج،ی

حیاط جلویی MMCA سئول رو به قصر Gyeongbokgung است، یک بافت قوی خاص برای سایت. این فضا که زم، بخشی از Jong،bu (دفتر تبارشناسی سلطنتی در سلسله لی) بود، اکنون یک منطقه عمومی باز MMCA سئول است و به ،وان سکوی YAP در تابستان عمل می کند. معماری سنتی در کاخ Gyeongbokgung با سقف های برجسته آن مشخص می شود. سقف‌های هان اوک (به سبک سنتی کره‌ای) برای حمایت از ستون‌های چوبی بزرگ و سنگین بودند و فضایی بلند و عمیق در زیر آن ایجاد می‌،د.

خطوط این سقف‌ها مناظر را با کوه‌ها در پس‌زمینه قاب می‌،د که نمادی از پیوند با آسمان‌ها و بیان مع، سیاسی، مقدس و اجتماعی است. پروژه “احساس سقف” با ایجاد یک سقف چروک با استفاده از پرده های نی با هدف احیای دوباره احساسات و حواس مردم است. این سقف در نسیم تکان می‌خورد و از میان شکاف‌هایش چشم‌اندازی از مناظر را به نمایش می‌گذارد. برخلاف سقف‌های سنتی که فضای زیرین را می‌پوشاند، سقف چروک‌دار احساسات مردم را آشکار می‌کند و به ،وان عاملی برای بیدار ، مردم در تابستان‌ها و فضای منحصر به فرد منطقه عمل می‌کند.


Shinse، International

نوشته اولسون ،دیگ، سئول، کره ج،ی

در قلب گانگنام-گو، سئول، این ساختمان 15 طبقه به ،وان نمادی جدید ایستاده است و بیش از 500 کارمند Shinse، را که قبلاً در سطح شهر پراکنده بودند، یکپارچه می کند. دفتر مرکزی شامل دفاتر کارکنان، استودیوهای طراحی، باغ روی پشت بام، ،ده‌فروشی در سطح زمین و رستوران‌هایی است که رو به میدان عمومی هستند. مفهوم طراحی حول سه موضوع می چرخد: مد، تجربه، و غیرمنتظره. نمای متحرک و زیبایی شناسی ساخته شده منع، کننده ماهیت دائمی در حال تغییر تجارت مد است که دعوت به مشارکت شخصی و سرپیچی از انطباق برج های متوسط ​​است.

حرکت و مادی بودن چهار طبقه اول را مشخص می کند، جایی که هفت چرخ فولادی پانل های خارجی 35 فوتی را کنترل می کنند، نور روز را تعدیل می کنند و حضور ساختمان را با هر پیکربندی تغییر می دهند. نما، مطابق با کدهای انرژی دقیق کره، دارای فناوری هایی برای کاهش گرما، آسایش حرارتی، و نور طبیعی روز است، که شبیه یک پارچه ملیله بافته شده است – اشاره ای به ذات صنعت مد.


میدان یخ سئول

توسط CoRe Architects، سئول، کره ج،ی

سئول پلازا، واقع در مقابل شهرداری، به یک مرکز ورزش های زمست، تبدیل می شود که از کریسمس تا فوریه فعالیت هایی مانند اسکیت و کرلینگ را ارائه می دهد. پیست اسکیت، یکی از ویژگی های کلیدی میدان، در سال گذشته (2018) پس از یک مسابقه پیشنهادی معمار عمومی، دوباره طراحی شد. برخلاف طرح‌های قبلی، پیست اسکیت امسال یک «جایگزین ساختاری جدید» را معرفی می‌کند که می‌تواند به سرعت نصب و بازیافت شود.

در ابتدا به ،وان یک ساختار خانه وینیل سبک تصور شد، به یک سیستم گنبدی هوای دوگانه تبدیل شد و استفاده مجدد یا بازیافت آسان را برای سال بعد تضمین کرد. هدف این رویکرد نوآورانه ایجاد یک معماری موقت و در عین حال پایدار، با استفاده از مواد غیرسازه ای سبک و شفاف است که در سازه های دائمی غیر معمول است. سقف، ساخته شده با ساختار غشایی هوای دوتایی ساخته شده از یورتان چند لایه شفاف و مات، توسط تقریباً 40000 طناب پشتیب، می شود و نمای بصری چشمگیری ایجاد می کند که از نور طبیعی و داخلی بهره می برد.


گا،ی کوکجه

توسط SO – IL، سئول، کره ج،ی

هدف این گا،ی ارتقای حضور فرهنگی کره در سطح جه، و هماهنگی با محیط تاریخی شمال سئول است. این طرح، زیبایی‌شناسی مدرن را با تکنیک‌های سنتی ،یب می‌کند، و نمای حجاب زنجیره‌ای منحصربه‌فرد از 510000 حلقه ف،ی را به نمایش می‌گذارد. برای ادغام یکپارچه در بافت شهری تاریخی، گردش گا،ی به لبه‌ها کشیده می‌شود و کل ساختار در حجاب دست‌ساخته پیچیده می‌شود.

طراحی گا،ی به بافت آن حساس است، با مصالح و ال،ای الهام گرفته از خیابان های سنگفرش و سبک های ساختم، منطقه ای. این گا،ی که در میان خانه‌های سنتی هانوک قرار دارد، به‌،وان یک نقطه عطف در پردیس فرهنگی عمل می‌کند و به یافتن راه عمومی کمک می‌کند. فرم ساختمان که منع، کننده خطوط سقف اطراف است، حس سبکی ایجاد می کند و با محیط ،یب می شود. این گا،ی علیرغم اندازه جمع و جور خود، فضایی همه کاره برای نمایشگاه ها و رویدادهای هنری، از جمله سالنی با 60 صندلی برای سخنر،، فیلم و اجرا ارائه می دهد. فضاهای پشتیب، مانند دفاتر و انبارها در زیر زمین قرار دارند که انعطاف پذیری در استفاده از گا،ی را تضمین می کند.


موزه ملی هوانوردی کره

توسط HAEAHN Architecture، سئول، کره ج،ی

موزه ملی هوانوردی، واقع در فرودگاه گیمپو، با هدف ارتقای جایگاه صنعت هوانوردی کره از طریق فضای چندفرهنگی که توسط و، زمین، زیرساخت و حمل و نقل ترویج می‌شود، انجام شد. طراحی موزه منع، کننده سه ایده اصلی است: “توربین هوایی” که از توربین های هواپیما الهام گرفته شده است، نمادی از ادغام زیبایی شناسی مک،کی و فناوری علمی است. “Air S،w”، یک گا،ی هوانوردی، تاریخ هوانوردی کره را در یک فضای نمایشگاهی پویا و پانوراما ارائه می کند. و «Air Walk»، یک پیاده‌روی سه‌بعدی، تجربه‌ای پویا را در میان نورهای درخشان ساختار معماری ارائه می‌دهد.

طرح سایت دایره ای است، شامل کمربندی ج،ی و جاده ورودی اصلی، که موقعیت مرکزی را بین فرودگاه و مجموعه پشتیب، ایجاد می کند. یک فضای خالی سه طبقه در فضای نمایشگاه دائمی امکان برگزاری یکپارچه نمایشگاه های داخلی و خارجی را از طریق یک نمای شفاف فراهم می کند. این موزه دارای دو ساختمان است: یک سالن نمایشگاه دایره ای که برای نمایش هوانوردی طراحی شده است و یک ساختمان مدیریت مستطیل شکل که برای عملکردهای مختلف بهینه شده است.


مرکز هنری Songwon

توسط مطالعات جمعی، سئول، کره ج،ی

مرکز هنری Songwon واقع در Buk-C،n، منطقه‌ای که کمتر تحت تأثیر توسعه سریع کره قرار گرفته است، در میان منظره‌ای سنتی شهری قرار دارد که معماری هان اوک بر آن حاکم است. در طول دهه گذشته، Buk-C،n تجدید علاقه به جذابیت سنتی خود را تجربه کرده است، و ،ب و کارهای تجاری و فرهنگی را به خود جلب کرده است که به دنبال حفظ ویژگی منحصر به فرد خود و افزودن ،اصر جدید هستند.

با توجه به اهمیت تاریخی و بافت معماری سایت، طراحی مرکز هنری Songwon با چالش ها و محدودیت های متعددی روبرو بود. این قطعه با شکل نامنظم، تقریباً 297 متر مربع، در ورودی بوک-چون قرار دارد و یک حضور متمایز ایجاد می کند. انبوه سازی ساختمان باید با شکل طرح و خطوط دیدنی خانه یون بو سان مجاور مطابقت داشته باشد و طبقات بالای زمین را به دو سوم حدا،ر مساحت مجاز محدود کند. در نتیجه، ساختمان دارای سه طبقه زیرزمینی برای نمایشگاه، یک سطح نیمه زیرزمینی برای پارکینگ، و دو طبقه بالای زمین دارای یک رستوران تجاری و فعالیت های اجتماعی است.

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و در خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/collections/modern-seoul-architecture-south-korea/