ساکنان می گویند مسکن اجتماعی یعنی «من می توانم دوباره نفس بکشم».

ساکنان می گویند مسکن اجتماعی یعنی «من می توانم دوباره نفس بکشم».

Dezeen به ،وان بخشی از مجموعه ما Revival مسکن اجتماعی با ،نان مسکن جدید در لندن در مورد م،ای خانه هایشان برای آنها صحبت می کند.

آماندا بنت*، مادر سه فرزندی که اخیراً به یک خانه جدید در نزدیکی خیابان اولد کنت در ج، لندن نقل مکان کرده است، گفت: “وقتی به اینجا رسیدم، واقعاً در شوک بودم زیرا کاملاً زیبا است.” پولارد توماس ادواردز و کنسرت برای شورای ساوتوارک.

بنت به Dezeen گفت: «من هرگز به این اندازه خوشحال نبودم.

“این خیلی احساس عجیبی است”

بنت و فرزندانش قبلاً 12 سال را در یک آپارتمان یک خوابه گذراندند و در مناقصه ناموفق برای مسکن اجتماعی جایی که فضای بیشتری داشتند، گذراندند.

او به خاطر می‌آورد: « آپارتمان قدیمی ما متراکم شده بود، زیرا بیش از حد شلوغ بود و کمرم از جابجایی دائمی اشیاء می‌ش،ت.

“این منطقه بسیار تنگ بود، بنابراین به سختی فضایی برای بازی بچه ها وجود داشت و پسرم نمی توانست تکالیف را انجام دهد – او خیلی سریع در مدرسه به عقب رفت.”

“واقعاً و واقعاً، او فقط به کمی فضا و یک خواب خوب نیاز داشت، اما وقتی کودک گریه می کند غیرممکن است، فقط آشفته بود.”

خانه‌های شورای وولدهام کورت در ساوت‌وارکخانه‌های شورای وولدهام کورت در ساوت‌وارک
آماندا بنت و سه فرزندش اخیراً به خانه ای در ج، شرقی لندن نقل مکان کرده اند. ع، از شورای ساوتوارک

طرح 21 خانه ای که در یک سایت گاراژ سابق به نام Wouldham Court نامگذاری شده است، از نظر زیبایی شناسی کاربردی است، اما برای بنت و خانواده اش زندگی را تغییر داده است.

او گفت: “این خیلی احساس عجیبی است – احساس می کنم دوباره می توانم نفس بکشم.”

در دهه‌های پس از جنگ جه، دوم، شوراهای محلی سازندگان اصلی خانه‌های جدید در بریت،ا بودند. در سال 1953، آنها 245000 خانه – 75 درصد از کل خانه های ساخته شده در کشور را تکمیل ،د.

این دوره در اوا، دهه 1970 به پایان رسید، زم، که ،ت مارگارت تاچر بودجه برای مسکن جدید شورایی را قطع کرد و حق ،ید را معرفی کرد که باعث شد میلیون ها خانه با تخفیف به مستاجران فروخته شود.

در سال 2000، عرضه مسکن جدید شورایی به قطره ای ناچیز کاهش یافت. بین سال‌های 2005 تا 2010، 33 نهاد ،تی محلی لندن تنها 90 خانه بین خود ساختند.

دادگاه Chatto در هاکنی توسط هنلی هالبراون طراحی شده استدادگاه Chatto در هاکنی توسط هنلی هالبراون طراحی شده است
راننده تا،ی ابی آلبیوسو اکنون در یک بلوک جدید در املاک پارک فرامپتون هاکنی زندگی می کند که توسط هنلی هالبراون طراحی شده است. ع، از جیم استفنسون

با این حال، در سال‌های اخیر، به دنبال یک سری اصلاحات در قو،ن تامین مالی و استقراض به‌علاوه تامین مالی هدفمند از سوی صادق خان، شهردار لندن، شوراها در پایتخت بریت،ا یک رنسانس کوچک در خانه‌سازی به راه انداخته‌اند.

در سال 2022/2023، آنها در مجموع 11000 خانه را راه اندازی ،د.

برخی از مسکن‌های جدید این شهر، علاوه بر کمک به برآورده ، نیاز عظیم لندن به مسکن مقرون به صرفه، از مهم‌ترین معماری‌های معاصر آن هستند.

مداخله هنلی هالبراون برای تحویل 45 خانه در املاک فرامپتون پارک در هاکنی، از جمله 16 خانه برای اجاره اجتماعی، برنده جایزه ملی RIBA در سال 2023 شد.

این پروژه در سه بلوک از پنج تا هفت طبقه که توسط پل‌ها به هم متصل می‌شوند، چیده شده‌اند، از آجرهای کوچک برای کاهش وزن مواد و پنجره‌های هیب، چوبی-آلومینیوم و سایه‌بان خورشیدی برای کاهش گرمای بیش از حد استفاده می‌شود.

“وقتی ملک را دیدم، شوکه شدم”

راننده تا،ی ابی آلبیوسو اولین مستاجری بود که سه سال پیش وارد این طرح شد. او یک مزونت دو خوابه اجاره می کند که آن را با همسر و پسر بالغ خود به اشتراک می گذارد.

آلبیسو گفت: “وقتی ملک را دیدم، شوکه شدم زیرا انتظار داشتم یکی از آن جعبه های کوچک باشد، اما آنچه آنها ساخته اند واقعاً شگفت انگیز بود.”

“من واقعا تحت تاثیر آنها قرار گرفتم که چیزی با چنین استاندارد خوبی ساخته اند. اگر ما این مکان را نداشتیم، پسرم نمی توانست در لندن بماند.”

مجموع قبض اجاره و هزینه خدمات آنها در حال حاضر 641 پوند در ماه است – به طور قابل توجهی کمتر از هزینه اجاره یک اتاق خصوصی در ا،ر مناطق.

Daventry House توسط Mae ArchitectsDaventry House توسط Mae Architects
خانه داونتری معماران Mae 59 آپارتمان برای افراد مسن با اجاره اجتماعی فراهم می کند. ع، لورنزو زاندری

داونتری هاوس در سراسر شهر، درست در نزدیکی جاده Edgware، یک بلوک 10 طبقه از خانه است که توسط استودیوی برنده جایزه استرلینگ Mae Architects برای شورای وست مینستر طراحی شده است که سال گذشته تکمیل شد.

این منطقه‌ای از شهر است که بیشتر به دلیل توسعه مس، فوق‌العاده شناخته شده است تا مسکن اجتماعی، اما تقریباً همه 60 آپارتمان با اجاره‌های اجتماعی به مستاجران واگذار می‌شوند.

بسیاری از ،نان مستاجران سابق شورای شهر هستند که از پن هاوس نقل مکان کرده اند، بلوک قدیمی در آن نزدیکی که از ،ابی جدی رنج می برد.

یکی از این ،نان چار، کورتیس است که اکنون در طبقه دهم داونتری هاوس زندگی می کند. او گفت که خانه پن مکان سختی برای زندگی است و زندگی او در ساختمان جدید بسیار بهبود یافته است.

کورتیس به Dezeen گفت: «من آپارتمان را در طبقه آ، می‌خواستم، زیرا شما نور فوق‌العاده‌ای دارید. طلوع و غروب خورشید را از اینجا می بینم.

چار، کورتیس در آپارتمانش در وست مینسترچار، کورتیس در آپارتمانش در وست مینستر
چار، کورتیس شش ماه پیش به آپارتم، در طبقه بالای داونتری هاوس نقل مکان کرد. ع، از نات بارکر (همچنین بالا)

منظره پنجره او منظره ای از لندن است، از استادیوم ومبلی تا چشم لندن.

او گفت: “شما فکر می کنید اگر این مکان خصوصی بود چقدر هزینه می کرد.” “من بسیار خوش شانس هستم که آنچه را که در اینجا دارم دارم.”

لندن مرکز ظهور مجدد مسکن شورایی در بریت،ا بوده است، اما این تنها جایی نیست که خانه‌های شهرداری با کیفیت بالا و اجاره پایین تأثیری دگرگون کننده بر زندگی ،نان داشته است.

یکی از نمونه های قابل توجه خیابان گلداسمیت است، یک پروژه خیاب، پسیوهاوس متعلق به شورای شهر نوریچ که در سال 2019 جایزه استرلینگ را دریافت کرد.

معمار میخائیل ریچز نامه‌ای از یکی از ،نان این ساختمان دریافت کرد که در آن توضیح می‌داد که چگونه خانه جدید شورایی او به این م،ی است که او دیگر برای خوردن غذا متکی نیست و توانسته برای اولین بار از زم، که به یاد می‌آورد از دوستانش پذیرایی کند.

میخائیل ری، به Dezeen گفت که همچنین داستان ،ن، را شنیده است که پس از نقل مکان به خیابان گلداسمیت توانسته اند بدهی های طول، مدت خود را بپردازند.

تجزیه و تحلیل پس از اشغال توسط استودیو نشان داد که یک سوم ،نان بهبودهایی را در سلامت خود تجربه کرده‌اند و دلیل آن کاهش نیاز به دارو، خواب بهتر، اضطراب کمتر و بهبود بیماری‌های تنفسی است.

هر چند همه راضی نیستند. دزین همچنین با یکی از ،نان داونتری هاوس که از ویلچر استفاده می‌کرد صحبت کرد و گفت که انبارش دور از دسترس است، استفاده از حمام دشوار است و یک لبه روی در جلویش به این م،ی است که او نمی‌تواند بدون کمک آپارتمان را ، کند.

شورای وست مینستر گفت که این مسائل را بررسی خواهد کرد و هرگونه نقص را در صورت ،وم برطرف خواهد کرد، و دزین بلافاصله پس از بازدید ما ایمیل هایی را دید که نشان می داد آثار به آپارتمان او تایید شده است.

با این حال، این مورد نشان دهنده نارضایتی بسیاری از ،نان مسکن اجتماعی در بریت،ا است، با چندین دهه سرمایه گذاری محدود به این م،ی که اقلیت قابل توجهی از خانه های موجود – به ویژه خانه های قدیمی تر – با مشکلاتی مواجه هستند.

خیابان ط،ازی اثر میخائیل ری،خیابان ط،ازی اثر میخائیل ری،
،نان پس از نقل مکان به خیابان گلداسمیت میخائیل ری، در نورویچ، وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشیدند. ع، از تیم کراکر

شوراها و انجمن های مسکن نیز اغلب به دلیل عملکرد ضعیف مدیریت مورد انتقاد قرار می گیرند.

دزین از شورای نیوهام در مورد صحبت با ،نان در طرح جاده مک گراث برنده جایزه Neave Brown که توسط معماران پیتر باربر طراحی و در سال 2019 تکمیل شد، پرسید.

اما این مقام رد کرد و گفت که در حال حل «مسائل جاری» در املاک است.

در همین حال، بادهای مع، اقتصادی به این م،ی است که پیشرفت شوراها در مورد مسکن جدید کند شده است، زیرا شهرهای بزرگ از جمله لندن بیش از هر زمان دیگری برای حفظ کارگران کلیدی و خانواده ها با قیمت فزاینده مواجه می شوند.

بنت امیدوار است که احیای مسکن اجتماعی ادامه یابد.

او گفت: «همه به این فرصت نیاز دارند که حداقل یک زندگی خوب داشته باشند، و فرصتی برای انجام بهترین کار ممکن.

*این نام تغییر کرده است.


اثر هنری احیای مسکن اجتماعی توسط جک بدفورداثر هنری احیای مسکن اجتماعی توسط جک بدفورد
تصویر توسط جک بدفورد

احیای مسکن اجتماعی

این مقاله بخشی از مجموعه احیای مسکن اجتماعی Dezeen است بررسی موج جدید مسکن اجتماعی باکیفیت که در سرتاسر جهان ساخته می‌شود، و پرسیدن اینکه آیا بازگشت به خانه‌سازی اجتماعی در مقیاس می‌تواند به حل مسائل مقرون‌به‌صرفه و بی‌خانم، در شهرهای بزرگ ما کمک کند.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/03/15/residents-london-council-،using-social-،using-revival/