نقشه های معماری: 7 پلان که خانه اجتماعی نمونه مادرید را به نمایش می گذارد

نقشه های معماری: 7 پلان که خانه اجتماعی نمونه مادرید را به نمایش می گذارد

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

مادرید نه تنها پایتخت پر جنب و جوش اسپ،ا بلکه مرکز طراحی معماری نوآورانه است. در حوزه مسکن اجتماعی، مادرید در خط مقدم جنبشی برای ایجاد پروژه‌های مس، زیبا، کاربردی و آگاهانه اجتماعی بوده است که عمیقاً در بافت شهری منحصر به فرد و بافت محلی شهر ریشه دارد. این پروژه‌ها نه تنها نیاز مبرم به مسکن مقرون به صرفه را برطرف می‌کنند، بلکه به ،وان نمونه‌های الهام‌بخش از این که چگونه معماری می‌تواند کیفیت زندگی ،نان را افزایش دهد و به خودی خود به نشانه‌هایی تبدیل شود، عمل می‌کند.

یکی از برجسته ترین جنبه های پروژه های جدید مسکن اجتماعی مادرید، تعهد آنها به تنوع معماری و خلاقیت است. از خطوط شیک و مدرن ساختمان میرادور در سانچینارو گرفته تا نماهای هندسی خانه اجتماعی کارابانچل توسط AZPML، هر پروژه تفسیر منحصر به فردی از اصول طراحی معاصر را منع، می کند و در عین حال در زبان محلی محلی استوار است. این رویکرد نه تنها ساختمان هایی با تنوع زیبایی شناختی ایجاد می کند، بلکه حس هویت و تعلق را در بین ،نان تقویت می کند، زیرا معماری به بازتابی از ارزش ها و آرزوهای جامعه تبدیل می شود.


159 کارابانچل مسکن اجتماعی

توسط TAAs، مادرید، اسپ،ا

این ساختمان که در ج، غربی مادرید در نزدیکی جاده کمربندی M-40 واقع شده است، به دلیل ویژگی شهری خود متمایز است و در عین حال از نزدیکی آن به فضاهای خالی شهر بزرگ که به ،وان گرماگیر شهری عمل می کنند، بهره می برد. این ساختمان که در یک شیب رو به ج، قرار دارد، از جهت گیری خورشیدی عالی برخوردار است. این پروژه که برای تطبیق با زمین و اندازه برنامه مسکن طراحی شده است، به دو ،مت ت،یم می شود که با محیط سایت سازگار است و دو میدان داخلی را ایجاد می کند که توسط غرفه های در حال افزایش به هم متصل می شوند. ساختمان ها توسط شبکه ای از پاسیوها و راهروهای بادگیر که به میدان ها متصل هستند، روشن و تهویه می شوند و تعامل اجتماعی را ارتقا می دهند. این شبکه به صورت پارامتریک طراحی شده است تا عملکرد آب و هوایی خود را بهینه کند و بادهای خنک شبانه شمال غربی مادرید را مهار کند.

این مجموعه که منع، کننده فرهنگ مادی مادرید است، با استفاده از ماسه سنگ خا،تری و سنگ آهک مشخصه منطقه ساخته شده است. پاراموس. پانل های بتنی پیش ساخته ساختمان، که با تکنیک های مونتاژ خشک مونتاژ شده اند، دارای خا،تری های خا،تری از استپ های ج،ی مادرید هستند. این مادیت به بلوک های سیم، نمای طبقه همکف و شبکه پاسیوها، راهروها و میدان ها گسترش می یابد. این طراحی همچنین تعمیر و نگهداری را در اولویت قرار می دهد، با پانل های پیش ساخته دارای سینی های افقی برای رسیدگی به نگر، های مربوط به هوا و حفاظت.


123 مسکن

توسط SOMOS.arquitectos، مادرید، اسپ،ا


این پروژه مسکن اجتماعی در مادرید یک نمونه پیشگام از معماری مدرن است که دارای نمای ساخته شده از پانل های پلی کربنات در سه سایه سبز است. این ساختمان شامل 123 آپارتمان است که به ،وان نماد شهری در حومه شهر ساخته شده است. علیرغم محدودیت‌های شدید برنامه‌ریزی شهری، طراحی فضا را به حدا،ر می‌رساند و در عین حال یک حضور بصری چشمگیر ایجاد می‌کند. نما با رنگ بندی پویا و استفاده از مصالح، نه تنها زیبایی ساختمان را افزایش می دهد، بلکه به پایداری آن نیز کمک می کند. در داخل، ،اصر طراحی متفکرانه مانند سقف‌های شفاف و گا،ی‌های فولادی، نور طبیعی و تهویه را به حدا،ر می‌رسانند و آپارتمان‌ها را پذیرا و قابل زندگی می‌کنند.

طراحی نما شامل واحدهای رنگی کوچک است که ظاهری پویا و آفتاب پرست ایجاد می کند. این شامل پانل های پلی کربنات سلول باز است که بر روی پروفیل های آلومینیومی ثابت شده اند و به پایداری و قابلیت بازیافت دست می یابند. این پانل ها با رنگ ها و روشنایی متفاوت خود با نور مشخصه مادرید طنین انداز می شوند. این پروژه همچنین دارای کرکره های خاصی برای دهانه های آن است که هم برای عملکرد و هم برای جذابیت زیبایی طراحی شده است.


168 مسکن اجتماعی

توسط coco arquitectos، مادرید، اسپ،ا

برای این پروژه ساختم،، تیم می خواست مک، دلپذیر و دلپذیر برای زندگی ایجاد کند. ساخت و ساز این را با زب، «جنبشی» بیان می‌کند و شکل آن را موازی با شیب می‌سازد در حالی که طبقه همکف از سطح خیابان‌ها پیروی می‌کند. پلان ساختمان یک نوار نازک است، با آپارتمان های باریک که به دو صحنه متفاوت باز می شوند: یک طرف شهر، طرف دیگر باغ خصوصی وسیع. هر واحد دارای یک اتاق است که از یک طرف به طرف دیگر عبور می کند و همزمان به هر دو آنها باز می شود.

این تیم می‌خواست خانه‌ای با لحظات مبهم بین فضاها ایجاد کند، جایی که می‌توان اشکال اتاق داخلی را تغییر داد و با وجود یک اتاق اضافی. ایده اتاقی است که بیرون از ساختمان شناور است و به نما متصل است و به اندازه کافی بزرگ است که بتواند هر گونه فعالیت خانگی را در خود جای دهد. در این زمینه، اتاق جدید که آزادانه در نما قرار گرفته است، این درک جدید را بیان می کند: تصویری تصادفی با تمام ارتفاعات منحصر به فرد، تک تک خانه ها متفاوت از یکدیگر، و مداخله کاربر، است که به آن کمک می کنند تا اهمیت پیدا کند.


مسکن اجتماعی

توسط Inaqui Carnicero's Architects، مادرید، اسپ،ا

برای تصویرسازی از آینده مسکن اجتماعی، این اثر برنده رقابت می‌خواست دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را به چالش بکشد که شامل همسویی با ساختارهای شهری موجود، تطبیق گوشه‌های پخ‌دار سایت، و پایبندی به ارتفاعات و عقب‌نشینی‌های خاص ساختمان است. این محدودیت‌ها منجر به ایجاد محله‌ای شد که مشخصه آن ساختمان‌های یکنواخت و تقریباً ی،ان بود که فقط با رنگ آجری متمایز می‌شدند. برای جلوگیری از مشارکت در این منظره همگن، تیم از شکل عمومی که توسط رقابت تعیین شده بود، استفاده کرد و از آن به ،وان پایه ای برای طراحی استفاده کرد.

آنها بر پخ گوشه تأکید ،د و آن را در سرتاسر ساختمان تکرار ،د تا سطحی شبیه به یک سنگ بزرگ ایجاد کنند. این پخ‌ها نه تنها به جذابیت بصری می‌افزایند، بلکه یک هدف عملکردی را نیز انجام می‌دهند و سازماندهی مقطعی ساختمان را تعیین می‌کنند و فضایی را برای اتاق زیر شیرو، فراهم می‌کنند. فضاهای خالی در نما ساختمان را برجسته می‌کنند و بر چیدمان اتاق‌های هر آپارتمان تأثیر می‌گذارند و فضاهای دو ارتفاعی فریبنده ایجاد می‌کنند. به جای قرار دادن دو آپارتمان ی،ان در دو طرف راهرو، آنها خوشه های سه واحدی در هر هسته دسترسی را پیشنهاد ،د و کارایی ساختمان را بهینه ،د. استفاده از لهجه های سبز شدید از محیط اطراف ساختمان الهام گرفته شده است و به طراحی L شکل کمک می کند تا به ،وان یک قطعه گوشه منحصر به فرد که بلوک محیطی را کامل می کند برجسته شود.


120 مسکن اجتماعی

توسط BAT – تیم معماری بیلبائو، مادرید، اسپ،ا

120 مسکن اجتماعی متشکل از مسکن عمومی تحت اجاره برای جوانان است و در یک منطقه توسعه شهری جدید در پارلا (مادرید) واقع شده است. هدف اصلی توسعه مسکن عمومی، تامین هرچه بیشتر نیازهای مسکن، از مصالح و استانداردهای ابعادی تعیین شده، با در نظر گرفتن منابع موجود (زمین و بودجه) است. استانداردهای طراحی فنی و کیفیت مسکن عمومی تا حد زیادی راه حل را در سطح آن، تعداد اتاق خواب ها و غیره تعیین کرده است.

این طرح به نیازهای مسکن ارزان قیمت برای اجاره با فضایی برای جوانان پاسخ می دهد. تیم تصمیم گرفت تا یک نوع شناسی از بلوک های باز را در طرح اتخاذ کند. نتیجه نهایی یک واحد فضایی بزرگ با دو بلوک خطی بود که با توپوگرافی طرح تطبیق داده شده است. با این توزیع حجمی، آنها به عملکرد بهینه طرح از نظر تعداد خانه ها و کیفیت آنها دست یافتند و در عین حال امیدوار بودند که ارتباط شهری بزرگتری را منع، کنند.


مسکن اجتماعی کارابانچل

توسط AZPML، مادرید، اسپ،ا

پروژه مسکن اجتماعی کارابانچل که با بودجه بسیار محدودی کار می کند، از 100 واحد مسکن اجتماعی در حومه مادرید تشکیل شده است. این توسعه، در یک منطقه بازسازی، توسط یک پارک شهری جدید در غرب و با بلوک‌های مس، مشابه در شمال، شرق و ج، محدود می‌شود. با توجه به مجاورت یک پارک شهری آینده و جهت گیری شمالی-ج،ی سایت، پیشنهاد تیم این بود که حجم را در ارتفاع معین فشرده کند تا یک باغ خصوصی برای واحدها در ضلع شرقی ایجاد شود و واحدهای دو وجهی تولید شود. رو به هر دو باغ

برای دستیابی به این هدف، واحدها به «لوله‌های» کشیده تبدیل شدند که هر دو نما را به هم متصل می‌کنند. به لطف فشردگی بلوک، تیم موفق به ارائه نماهای کاملاً لعاب برای تمام سطوح بیرونی شد. نماها با یک تراس وسیع پوشانده شده اند که یک فضای بافر نیمه بیرونی را فراهم می کند که توسط صفحات بامبو نصب شده روی قاب های تاشو محصور شده است. این صفحات از سطوح لعابدار در برابر تابش شدید خورشید به شرق-غرب محافظت می کنند و در صورت تمایل می توانند به باغ های جانبی باز شوند.


مسکن اجتماعی کارابانچل

توسط Temperaturas Extremas Arquitectos SLP، مادرید، اسپ،ا

این پیشنهاد با تمرکز بر روی یک تخته باریک با سوراخ‌هایی از بلوک مس، سنتی فاصله می‌گیرد. این طراحی باریک، فضای عمومی داخلی بزرگی را در هسته پروژه ایجاد می کند و مرز بین فضای داخلی و خارجی را محو می کند. هر آپارتمان شبیه یک خانه با حیاط خاص خود است که در زمستان یک خلوتگاه آفتابی و در تابستان یک واحه خنک ایجاد می کند. این طراحی دید متقاطع را به حدا،ر می‌رساند و به ،نان این امکان را می‌دهد که هم از باغ و هم از خیابان لذت ببرند، در حالی که مبلمان یکپارچه و فضاهای چند منظوره فضای داخلی را بهبود می‌بخشد.

نمای بیرونی دارای ساختار ف،ی است که به ،وان یک نمای تهویه‌شده عمل می‌کند و انتخاب رنگ‌های ف،ی را برای کاربران ارائه می‌دهد. چیدمان ساختمان شبیه به مجموعه ای از بدنه خودرو است که بر رویکرد طراحی مدرن و کاربرپسند تاکید دارد.

معماران: آیا می خواهید پروژه خود را برجسته کنید؟ کار خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و برای خبرنامه های الهام بخش ما ثبت نام کنید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/collections/madrid-social-،using-architecture-drawings/