چرا همه معماران باید حداقل یک بار در حرفه خود با یک پروژه استفاده مجدد تطبیقی ​​مقابله کنند

چرا همه معماران باید حداقل یک بار در حرفه خود با یک پروژه استفاده مجدد تطبیقی ​​مقابله کنند

آ،ین تماس: با ورود دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer، ساعت در حال تیک تیک است. تمدید شده مهلت ورود دوره زم،. کار خود را قبلا ارسال کنید 23 فوریه برای شانس شما در کانون توجه جه،.

نقش استفاده مجدد تطبیقی ​​در سال‌های اخیر بازنویسی شده است و جایگاه برجسته‌ای در صنعت AEC به خود اختصاص داده است. در واقع، پروژه‌های استفاده مجدد و نوسازی تطبیقی ​​زم، توسط صنعت به‌،وان نسخه‌های کمتر طراحی دیده می‌شد. محصول جانبی ذهنیت نشاسته‌ساز و به‌طور گسترده‌تر، وسواس صنعت با نویسندگی فردی، این خط فکری برای کار خلاقانه تفسیر مجدد یک سایت موجود ارزشی قائل نیست. جوایزی را برای طراحی موزه‌های تاریخی و کتاب‌های تاریخی که در مورد خانه‌های شخصی پیشتاز نوشته شده بود، به دست‌اندرکاران صنعت اعطا کرد. با این حال، این تصور نادرست در کمتر از پنج سال تغییر کرده است. برای مثال، در سال 2020، Architizer برای اولین بار در تاریخ، دسته «استفاده مجدد تطبیقی» را به جوایز A+ معرفی کرد. سال بعد، جایزه پریتزکر به آن لاکاتون و ژان فیلیپ واسال اعطا شد که نشان می‌دهد ارزش‌های تفسیر مکان، به جای صحنه‌نگاری تابولا راسا، در حال افزایش است.

در این مرحله، استفاده مجدد تطبیقی ​​جریان اصلی است، و مزایای صرفه جویی در کربن شناخته شده (و به طور گسترده ای تبلیغ می شود). نوسازی نه تنها یک مرز خلاقانه جدید برای معماران است، بلکه آینده معماری است: طبق برآوردهای Deloitte، تا 90 درصد توسعه آینده شامل طراحی مجدد ساختمان های موجود خواهد بود. این واقعیت به تنهایی باید به معماران بدون درگیر شدن در این نوع طراحی م، کند. طراحان جوان چه بخواهند و چه نخواهند، تقریباً به ناچار در طول کار خود نوعی پروژه شامل ساختمان موجود را انجام می دهند. این نباید صرفاً یک امر اجتناب ناپذیر باشد، بلکه چیزی است که معماران باید از آن استقبال کنند.


1. نگاهی دقیق تر به هزینه ها و کدها

مطبوعات توسط Ehrlich Yanai Rhee Chaney Architects، Costa Mesa، کالیفرنیا | برنده هیأت داوران و انتخاب محبوب، یازدهمین دوره جوایز A+Awards، بازسازی ها و اضافات تجاری

تمام پروژه های معماری شامل اعداد و ارقام سخت می شود. با این حال، کار با یک ساختار از پیش موجود ،وماً مست،م پیمایش مجموعه ای کاملاً متفاوت از مقررات و کدها است. ساختمان موجود ممکن است برای رسیدن به استانداردهای معاصر ایمنی و قو،ن ساختم، نیاز به ارتقاء داشته باشد. معمار، که در چنین زمینه‌هایی کار می‌کنند، صرفاً تجربه عملی را در انطباق با ا،امات قانونی ،ب نمی‌کنند. با بهبود خلاقانه عایق ساختمان، مقاومت در برابر آتش، پایداری سازه و موارد دیگر، آنها مجبور می شوند برای یافتن راه حل هایی خارج از چارچوب فکر کنند، عملی که نه تنها به درک عمیق تر قو،ن کمک می کند، بلکه جعبه ابزار معمار را نیز گسترش می دهد. راه حل ها

یک معمار که واقعاً می‌خواهد ریاضیات را انجام دهد، می‌تواند پس‌اندازهایی را که با انجام یک پروژه استفاده مجدد تطبیقی ​​حاصل می‌شود، به م،ای گسترده‌تر آن مح،ه کند. به طور متوسط، انطباق یک سازه از قبل موجود 16 درصد کمتر از ساخت و ساز زمینی هزینه دارد و زمان بندی ساخت و ساز را 18 درصد کاهش می دهد. از آنجایی که این نوع معاملات اغلب واجد شرایط دریافت مزایای مالیاتی و منابع مالی جایگزین هستند، معمار، که چنین پروژه‌هایی را انجام می‌دهند اغلب دانش خود را در زمینه‌های مالی افزایش می‌دهند.


2. قدرت اقناع

تبدیل یک ساختمان اداری به چوب و نی 139 اتاق دانشجویی توسط NZI Architectes، پاریس، فرانسه | برنده هیئت داوران، یازدهمین جوایز سالانه A+، معماری + طراحی مقرون به صرفه

مهارتی که اغلب نادیده گرفته می شود و در عین حال برای حرفه معماری بسیار مهم است، هنر متقاعدسازی است، به ویژه هنگامی که مشتریان را ترغیب به پذیرش مفاهیم طراحی غیر متعارف می کند. این امر به‌ویژه در حوزه پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی ​​صادق است، جایی که معماران در گفت،ای طول،‌مدت برای از بین بردن ذهنیت غالب «جدید- بهتر است» شرکت می‌کنند. یکی از جنبه‌های کلیدی معماری شامل درک خواسته‌های مشتری است، زیرا استفاده مجدد تطبیقی ​​می‌خواهد که معماران برای درک اه، و نیازهای مشتریان، صمیمانه با مشتریان کار کنند. با حمایت از رویکرد مشتری محور، معماران می توانند از ویژگی های استفاده مجدد تطبیقی ​​فراتر رفته و بر اهمیت ورودی مشتری در تمام پروژه ها تأکید کنند.

فراتر از پایداری، معماران می‌توانند از اهمیت تاریخی یا فرهنگی ساختمان‌ها در استفاده مجدد تطبیقی ​​بهره ببرند، و روایت‌های قانع‌کننده‌ای را بسازند که با مشتری، که از داستان‌های م،ادار پشت پروژه‌هایشان قدرد، می‌کنند، طنین‌انداز می‌کنند. معماران همچنین می توانند ملاحظات مالی را به ،وان یک ابزار متقاعد کننده به کار گیرند و بر مقرون به صرفه بودن بالقوه استفاده مجدد تطبیقی ​​در ساخت و ساز جدید تاکید کنند. معماران با نشان دادن صرفه‌جویی‌های مرتبط با کاهش هزینه‌های مصالح و زمان‌بندی کوتاه‌تر ساخت‌وساز، به طرز ماهرانه‌ای تعادل ظریف بین خلاقیت و عمل‌گرایی را دنبال می‌کنند و مشتریان را متقاعد می‌کنند که زیبایی طراحی نه تنها در نوآوری، بلکه در هنر دگرگونی مدبرانه نیز نهفته است.


3. دیدگاه های مختلف در مورد مشخصات مواد

DB55 Ams،am توسط D/DOCK، آمستردام، هلند | برنده هیئت داوران، یازدهمین جوایز سالانه A+، فضای همکاری

سود پایداری استفاده مجدد تطبیقی ​​قابل توجه است، به طوری که تقریباً 65 سال برای یک ساختمان جدید ساخته شده با انرژی کارآمد برای جبران انرژی از دست رفته در ت،یب یک سازه موجود لازم است. فراتر از هزینه های انرژی مرتبط با ساخت و سازهای جدید، معماران به طور فزاینده ای با تأثیر کربن تجسم یافته (از ت،یب ساختمان های موجود) هماهنگ می شوند، که تا سال 2050 مسئول تقریباً نیمی از کل انتشار کربن در سطح جهان خواهد بود، همانطور که توسط معماری 2030 برجسته شده است. تغییر در تمرکز، مشخصات پایدار (برای مصالح جدید که به ناچار مورد نیاز است) را به سنگ بنای استفاده مجدد تطبیقی ​​تبدیل کرده است، و معماران را وادار به انتخاب دقیق مواد کرده است.

معماران با پذیرش مواد سازگار با محیط زیست، بازیافتی یا بازیافتی و همچنین ادغام سیستم های کارآمد انرژی، طرح های خود را با اصول پایدار در هسته پروژه های استفاده مجدد تطبیقی ​​هماهنگ می کنند. در همین حال، بعد زیبایی شناختی نادیده گرفته نمی شود، زیرا معماران به طور استراتژیک موادی را انتخاب می کنند که اه، پروژه را تکمیل می کنند. این ممکن است شامل انتخاب موادی باشد که تضاد مدرنی را با ،اصر تاریخی ارائه می‌دهند یا مفهوم کلی طراحی را بهبود می‌بخشند، با تشخیص رابطه ظریف بین قدیمی و جدید که اغلب در پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی ​​وجود دارد.


4. Scrambling Form-Function

مجمع توسط معماران ZGF، پیتسبورگ، پنسیلو،ا | برنده انتخاب محبوب، یازدهمین جایزه سالانه A+، آموزش عالی و امکانات تحقیقاتی

پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی ​​به معماران فرصتی منحصربفرد برای کاوش در تحلیل گذشته‌نگر طراحی ارائه می‌کنند. برخلاف طبیعت آینده‌نگر که در طراحی تعبیه شده است، معمار، که در استفاده مجدد تطبیقی ​​شرکت می‌کنند، خود را در بررسی عمیق نقشه‌های موجود غوطه‌ور می‌کنند، و تشریح می‌کنند که چه چیزی در طرح‌های از پیش موجود کار می‌کند و چه چیزی کارساز نیست. این بررسی طول، فراتر از زیبایی‌شناسی صرف است و معماران را مجبور می‌کند تا پیچیدگی‌های عملکرد را رمزگشایی کرده و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنند. این رویکرد درون‌نگر نه تنها کارایی ساختمان‌های جدید را افزایش می‌دهد، بلکه فرصت ارزشمندی را برای معماران فراهم می‌کند تا از تلاش‌های گذشته بیاموزند.

پروژه‌های استفاده مجدد تطبیقی، طراحان را وادار می‌کند تا در پیش‌برداشت‌های فضایی تجدیدنظر کنند. از آنجایی که شکل قبلی ساختمان ممکن است کاملاً با کاربری جدید مورد نظر آن هماهنگ نباشد، پروژه ممکن است از طراحان بخواهد که پیکربندی های فضایی را برای مطابقت با عملکردهای جدید در ساختارهای موجود مجدداً تنظیم کنند. از این رو این فرآیند مست،م انحراف از پارادایم های طراحی مرسوم است.

همانطور که معماران از طریق ملاحظات عمل گرایانه حرکت می کنند، یکپارچگی سازه، مقررات منطقه بندی و یکپارچگی سیستم های مک،کی را ارزیابی می کنند، هر پروژه به تمرینی دقیق در بهینه سازی فضایی تبدیل می شود، زیرا طراحان به طور استراتژیک فضاها را برای پاسخگویی به نیازهای معاصر و در عین حال حفظ شخصیت تاریخی تغییر می دهند. از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و مداخلات استراتژیک، طراحان به تعامل پیچیده بین فرم و عملکرد می پردازند، راه حل هایی ایجاد می کنند که آنها را وادار می کند تا فراتر از فرضیات ریشه دار برنامه، فرم و فضا فکر کنند.


5. “مکان سازی” و مشارکت در جامعه

Ombú توسط Foster + Partners، مادرید، اسپ،ا | برنده هیئت داوران، یازدهمین جوایز سالانه A+، ساختمان تجاری پایدار

استفاده مجدد تطبیقی ​​،وماً فراتر از سطح پروژه فردی است. مفاهیمی مانند «زمینه»، «ادغام شهری» و حساسیت به محیط به طور ذاتی در شیوه‌های استفاده مجدد تطبیقی ​​گنجانده شده‌اند. معماران، از طریق این دریچه، از خلق صرف ساختارها فراتر می روند و درک جامعی از نحوه تعامل طرح هایشان با محیط وسیع تر و کمک به آن ها را می پذیرند. قبل از شروع یک طراحی، معماران باید به تاریخچه سایت بپردازند و لایه های گذشته آن را کشف کنند تا جوهر ساختم، را که در حال انطباق آن هستند درک کنند. درک میراث معماری، اهمیت فرهنگی و کارکردهای قبلی سازه برای ایجاد مداخلات طراحی حساس و آگاهانه از اهمیت بالایی برخوردار است – و چنین تحقیقاتی همچنین مست،م به دست آوردن درک بیشتر از سایت و زمینه اجتماعی گسترده تر است.

علاوه بر این، پروژه های استفاده مجدد تطبیقی ​​ذاتاً شامل همکاری با جوامع موجود است. معماران به ،وان شرکت کنندگان فعال، با ذینفعان محلی برای درک نیازها و آرزوهای آنها درگیر می شوند. این رویکرد مشارکتی نه تنها حس اجتماعی را تقویت می کند، بلکه روابط مثبتی را نیز ایجاد می کند. معماران با کار در بافت محله‌های موجود، به تکامل پایدار فضاهای شهری کمک می‌کنند و ارتباط ذاتی بین نوآوری معماری و رفاه جامعه را برجسته می‌کنند. در اصل، استفاده مجدد تطبیقی ​​نه تنها به ،وان یک استراتژی طراحی، بلکه به ،وان یک کاتالیزور برای تمرین بازتابی، یکپارچگی زمینه‌ای و توسعه جامعه محور در چشم‌انداز همیشه در حال تحول معماری ظاهر می‌شود.


مانند هر عملی که از دست کم گرفته شده به همه جا حاضر می شود، نحوه صحبت ما در مورد استفاده مجدد تطبیقی ​​اکنون باید پیچیده تر شود. منع، کننده تغییرات فرهنگی (فرسودگی ساختمان های صنعتی؛ اکنون، ساختمان های اداری و حتی برخی از هتل ها؛ صندوق فروشی ها؛ برخی شگفت آور تر مانند ساختمان های مذهبی. فراموش می کنیم که جنبش حفظ میراث جوان است؛ استفاده مجدد تطبیقی ​​به ارزش های روز بیشتر ارج می نهد. معماران را از چاه بیرون می کند. مسیرهای فرسوده ای که آنها به آن عادت کرده اند، با شروط از قبل موجود، آنها را مجبور می کند به گونه ای فکر کنند که ساختمان تابلو رسا نمی کند.

به همه این دلایل، Architizer چندین دسته جدید را به برنامه معتبر A+Awards معرفی کرده است. اکنون، ما از بهترین های جهان تقدیر خواهیم کرد پروژه استفاده مجدد یا نوسازی تطبیقی ​​پایدار؛ پروژه استفاده مجدد تطبیقی ​​مس،. و پروژه های استفاده مجدد تطبیقی ​​تجاری، و همچنین بالا معماری + تجدید، که پروژه ها را با کیفیتی متحول کننده، در همه گونه شناسی ها، مقیاس ها و جغرافیاها و بهترین شرکت استفاده مجدد و نوسازی تطبیقی.

آ،ین تماس: با ورود دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer، ساعت در حال تیک تیک است. تمدید شده مهلت ورود دوره زم،. کار خود را قبلا ارسال کنید 23 فوریه برای شانس شما در کانون توجه جه،.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/industry/what-architects-can-learn-from-adaptive-reuse/