چگونه فر را در 10 مرحله ساده تمیز کنیم

Architectural Digest logo

این می تواند بوهای قوی ایجاد کند و ممکن است به طور بالقوه بخارهای مضر را در هوا آزاد کند. برای جلوگیری از جمع شدن هر گونه بو در خانه، هنگام اجرای ویژگی اجاق خود تمیز شونده، فضا را به خوبی تهویه کنید. توجه داشته باشید که هر اجاق متفاوت است و مهم است که قبل از اقدام به خود تمیز ،، دفترچه راهنمای فر خود را به دقت دنبال کنید.

تمیز ، فر چقدر طول می کشد؟

ممکن است راه‌حل‌های سریعی برای تمیز ، فر پیدا کنید، اما برای انجام درست کار، توصیه می‌کنیم زم، را برای عملکرد صحیح محلول تمیزکننده اختصاص دهید. ی،ی تمیز ، فر از ابتدا تا انتها می تواند بین 13 تا 14 ساعت طول بکشد. قبل از اینکه حوله را بیندازید، بد،د که این مدت زمان شستشوی فعال نیست. به ،وان مثال، روش خمیر جوش شیرین به حدود 12 ساعت برای از بین بردن کل تجمع دوده نیاز دارد. به همین دلیل، یک ساعت قبل از پختن کیک تولد شروع به تمیز ، نکنید. بر این اساس برنامه ریزی کنید، زیرا فر شما حداقل برای نیمی از روز از کار افتاده است. نکته: بعد از اینکه شام ​​را آماده کردید، تمیز ، فر و قفسه های فر را از عصر شروع کنید. خمیر جوش شیرین در طول شب هنگام استراحت به سختی کار می کند.

در اینجا راهنمای گام به گام یک فر تمیز است که به آن افتخار خواهید کرد.

آستر ن،ب فر بزرگ FitFabHome (3 بسته)

مرحله 1: مواد تمیز کننده را جمع آوری کنید

برای اینکه فر خود را درخشان کنید، به محصولات پاک کننده زیر نیاز دارید:

  1. جوش شیرین
  2. اب
  3. دستکش ،تیکی
  4. سرکه سفید
  5. بطری اسپری
  6. پارچه تمیز کننده

مرحله 2: قفسه های فر را بردارید

قفسه های فر را بیرون بیاورید و ترجیحاً روی رو،مه یا حوله های قدیمی بگذارید. شما نمی خواهید ،یفی را به کف آشپزخانه خود منتقل کنید. مطمئن شوید که سایر وسایل داخل فر مانند دماسنج یا تابه را خارج کنید.

مرحله 3: خمیر جوش شیرین را درست کنید

برای تمیز ، DIY خود، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیری قابل پخش به دست آید. با نصف فنجان از هر دو ماده شروع کنید و در صورت نیاز دستور را دو برابر کنید. کل فر را با خمیر جوش شیرین می‌پوش،د، بنابراین به اندازه‌ای درست کنید که تمام سطح داخلی را بپوشاند.

جوش شیرین خالص Arm & Hammer

مرحله 4: خمیر تمیز کننده را ،ید

خمیر جوش شیرین را در تمام ،مت داخلی فر پخش کنید. (ممکن است بخواهید برای محافظت از دستان خود دستکش ،تیکی بپوشید. این کار بسیار ،یف است و اگر بدون دستکش بروید، ،یفی به زیر ناخن های شما می رسد.) هنگام استفاده از خمیر از ،اصر گرم کننده دوری کنید. توجه داشته باشید که نقاط چرب اضافی را بپوش،د و نگران نباشید اگر خمیر در برخی مناطق غلیظ تر است. خمیر در تماس با چربی شروع به قهوه ای شدن می کند.

مرحله 5: حداقل 12 ساعت صبر کنید

بعد از اینکه داخل فر را کاملا با خمیر جوش شیرین پوشاندید، بگذارید حداقل 12 ساعت بماند.

مرحله 6: قفسه های ،یف اجاق را بپوش،د

بهترین راه برای تمیز ، قفسه های فر این است که آنها را حداقل دو ساعت در آب داغ قرار دهید. (از این زمان برای تمیز ، اجاق گاز استفاده کنید.) اگر قفسه های فر شما خیلی ،یف است، یک چهارم فنجان صابون کاستیل خالص دکتر برونر بدون عطر اضافه کنید. وان حمام برای این مرحله عالی عمل می کند. حوله های قدیمی را در ،مت پایین قرار دهید تا از انتقال آلودگی به وان جلوگیری شود. پس از اتمام زمان، باقیمانده ها باید به راحتی با یک برس اسکراب جدا شوند. آبکشی کنید.

مرحله 7: خمیر جوش شیرین را پاک کنید

پس از 12 ساعت، با استفاده از یک پارچه مرطوب، خمیر جوش شیرین و باقی مانده فر را از داخل فر پاک کنید. اگر گریس آرنج برای مق، با نواحی سرسخت کافی نباشد، ممکن است یک کاردک یا سوهان لازم باشد. باقی مانده را به آرامی شل کنید تا سطح آن ،اشیده نشود. از تمیز ، پدها خودداری کنید زیرا می توانند به فر آسیب برسانند.

مرحله هشتم: داخل فر سرکه اسپری کنید

سرکه سفید را به یک بطری اسپری پ،تیکی اضافه کنید و آن را در تمام ،مت داخلی فر بپاشید. سرکه سفید یک عامل تمیز کننده عالی است و باعث می شود خمیر جوش شیرین باقیمانده کف کند و تکه های ،بنده اضافی را از بین ببرد.

سرکه سفید مقطر طبیعی متعلق به خانواده لوسی

مرحله نهم: داخل شیشه فر را تمیز کنید

اگر درب شیشه ای با چربی کدر باشد، فضای داخلی فر تمیز مورد توجه قرار نمی گیرد. برای تمیز ، شیشه، یک دسته دیگر از خمیر جوش شیرین درست کنید، آن را در تمام پنجره پخش کنید. بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. خمیر را با دستمال مرطوب یا دستمال کاغذی پاک کنید.

مرحله 10: درها و دستگیره های فر را پاک کنید

برای آ،ین مرحله تمیز ، فر، ،مت بیرونی درب فر را به شدت پاک کنید. از یک پاک کننده سرکه طبیعی استفاده کنید: مقدار مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط کنید. روی پارچه اسپری کنید و بیرون را تمیز کنید. (اگر آن را مستقیماً روی دستگیره ها و پانل ها اسپری کنید، در معرض خطر قرار دادن پاک کننده به صفحه کنترل هستید که می تواند باعث اتصال کوتاه شود.) بیرون فر را صاف کنید تا لکه ها و رگه ها از بین بروند. برای تمیز ، اجاق از جنس استنلس استیل از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

سایر سوالات متداول در مورد نحوه تمیز ، اجاق گاز

هر چند وقت یکبار باید فر را تمیز کنم؟

از خود بپرسید: “من هر چند وقت یک بار از فر استفاده می کنم؟” هرچه بیشتر از اجاق استفاده کنید، پاشش های بیشتری به شما اضافه می شود. یک نانوای مشتاق باید هر سه ماه یک بار فر را تمیز کند. برای افرادی که عادت آشپزی معمولی ندارند، تمیز ، هر شش ماه یا حتی یک بار در سال می تواند موثر باشد.

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/،w-to-clean-an-oven