سلامت ساختمان: چگونه یک زندان قدیمی در تورنتو به قلب مراقبت بیمار محور تبدیل شد

سلامت ساختمان: چگونه یک زندان قدیمی در تورنتو به قلب مراقبت بیمار محور تبدیل شد

روند داوری دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer اکنون پایان یافته است. برای دریافت به‌روزرس،‌های مربوط به رأی‌گیری عمومی، در خبرنامه جوایز ما مش، شوید و منتظر اعلام برندگان در اوا، بهار امسال باشید.

در قلمرو مراقبت‌های بهداشتی، جایی که شفقت با علم پزشکی پیشرفته تلاقی می‌کند، یک ،صر حیاتی در درمان نهفته است: خود محیط. بیمارستان هنیک بریج پوینت به ،وان شاهدی بر قدرت تغییردهنده معماری در پرورش سلامتی است. این مرکز که به ،وان “دهکده مراقبت” توصیف می شود، فراتر از ساختاری از بتن و فولاد است. این پناهگاهی است که به دقت با هدف منحصر به فرد پرورش شفا و رفاه ساخته شده است و برای افرادی که با بیماری ها و ناتو، های مزمن پیچیده دست و پنجه نرم می کنند، ساخته شده است.

چند سال پیش این فرصت را داشتم که از ساختمان بازدید کنم و با چند پرستار گپ بزنم. یکی از آنها من را از طریق ساختمان به باغ پشت بام راهنمایی کرد و مشاهدات جالبی را به اشتراک گذاشت: بیمار، که به باغ بیرون رفتند تمایل داشتند بهبودی سریع‌تری را تجربه کنند. من این بینش را بسیار جذاب یافتم.

طراحی بیمارستان به طور کامل پتانسیل های شفابخش طبیعت و مناظر اطراف را با تلاش های عمدی با هدف غوطه ور ، بیماران در محیط اطراف خود در بر می گیرد. این بیمارستان به طور پیچیده با ویژگی های برجسته برخی از بهترین محله های تورنتو، از جمله دره رودخانه دان، پارک ریوردیل، خط افق مرکز شهر و خود ریوردیل مرتبط است.

مک، که ساختمان در آن قرار دارد، روایت خاص خود را در انتظار گفتن دارد و روایتی از توانبخشی متحول کننده را در بر می گیرد که منع، کننده مأموریت بیمارستان است. درست در کنار بیمارستان، و مرکز اهمیت پروژه، زندان تاریخی 148 ساله دون است که موقعیت برجسته ای را در این سایت به خود اختصاص داده است. نکته قابل توجه این است که موضوع سلامتی از همان ابتدا در تار و پود این سایت بافته شده است. از زمان آغاز به کار آن به ،وان یک زندان اصلاحی در سال 1864، دیدگاه لیبرال از سلامت جسمی و رو، که در طراحی ساختمان تعبیه شده بود، باعث شد که آن را “کاخی برای زند،ان” نامگذاری کنند.

Bridgepoint Active Healthcare توسط معماران Diamond Schmitt، HDR Architecture، KPMB Architects، Stantec Architecture

زندان تاریخی دون، مجاور بیمارستان جدید، بازسازی شد و به دفاتر اداری بیمارستان تغییر کاربری داد.

در حالی که زندان نمایش بی عیب و نقص سلامتی نیست، و این موضوع ممکن است در کل تاریخ عملیاتی آن دوام نیاورد، بدیهی است که یک موضوع ماندگار در طول زمان باقی مانده است. به سرعت تا به امروز، زندان دان دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است، و اکنون به ،وان مرکز اداری و آموزشی بیمارستان عمل می کند – یک مرکز کلیدی برای تقویت همکاری بین رشته ای برای رفع نیازهای فیزیکی و عاطفی بیماران.

طراحی و چیدمان بیمارستان با آرزوی ایجاد یک مرکز اجتماعی منحصر به فرد – بیمارست، که نه تنها مراقبت های بهداشتی و سلامتی را در اولویت قرار می دهد، بلکه باعث ایجاد حس عمیق ارتباط با جامعه می شود. این چشم انداز با هدف ایجاد یک مرکز شهری که به ،وان چراغی برای سلامت و رفاه خدمت می کرد. این هدف برای برانگیختن حس تعلق قوی هم برای بیماران و هم برای محله اطراف بود. در حالی که بیمارستان ها اغلب مفاهیم سنگینی دارند، هنیک بریج پوینت به طور هدفمند طراحی شده است تا یک دهکده اجتماعی باز، مطبوع و مهمتر از همه، پذیرای بیمارانش باشد.

پس از ورود، فضا با انبوهی از نور طبیعی که از طریق پنجره‌ها و پانل‌های شیشه‌ای گسترده جریان می‌یابد، به بازدیدکنندگان خوش آمد می‌گوید، فضایی روشن و جذاب ایجاد می‌کند – احساساتی که اغلب با سلامتی و سرزندگی همراه است. فضای روشن و روشن بدون شک ارتباط قوی با فضای باز برقرار می کند. همراه با ،یب رنگ های گرم و مواد طبیعی، این فضا احساس راحتی و آرامش را القا می کند.

همانطور که در ساختمان گشتم، جزئیات بیشتری را یاد گرفتم که بر دقیق بودن طراحی ساختمان و توجه به جزئیات تأکید می کرد. من متوجه شدم که اطمینان از کیفیت هوای داخل خانه در طول فرآیند طراحی، با تلاش معماران برای به حدا،ر رساندن آن، اولویت اصلی بود. این شامل اجرای اقداماتی مانند کنترل بوهای داخل ساختمان، استفاده از VOCهای کم و بدون VOC در ،ب‌ها، درزگیرها، رنگ‌ها و پوشش‌ها، و اجرای سیاست ممنوعیت سیگار در مجاورت ساختمان بود.

علاوه بر این، چیدمان بیمارستان برای تشویق فعالیت بدنی و تحرک به خوبی تنظیم شده است. راهروهای وسیع و مناطق وسیع بیماران را تشویق می کند تا آزادانه حرکت کنند و در نتیجه از سفر توانبخشی آنها حمایت می کنند. ،یب ویژگی‌های طراحی قابل دسترس تضمین می‌کند که افراد با توانایی‌های مختلف می‌توانند بدون زحمت در ساختمان حرکت کنند و احساس استقلال و توانمندی را افزایش دهند. علاوه بر این، تمام جزئیات طراحی معماری، از قرار دادن امکانات رفاهی گرفته تا انتخاب مصالح، عمداً برای افزایش تجربه بیمار انتخاب شده است.

اما شاید عمیق ترین تأثیر بیمارستان هنیک بریج پوینت، در توانایی آن در القای امید در بیمارانش باشد. منظره ساختمان به ،وان چراغی از خوش بینی عمل می کند، نمادی از امکان در مواجهه با ناملایمات. معماران پشت بیمارستان هنیک بریج پوینت با ایجاد فضایی من، برای درمان، چیزی بیش از یک مکان برای دریافت درمان پزشکی، بلکه پناهگاهی را در اختیار بیماران قرار داده‌اند که واقعاً از سفر آنها به سوی سلامتی حمایت می‌کند.

در هسته خود، این ساختمان پناهگاهی برای شفا است، که نمونه ای از تعهد به مراقبت بیمار محور است که برای پاسخگویی به نیازهای کل نگر ،نانش – هم فیزیکی و هم عاطفی – طراحی شده است. محیط آن به گونه ای طراحی شده است که بیماران را ترغیب کند تا اتاق های خود را ، کنند و انگیزه مق، مستقیم با بیماری های خود را القا کند. این ساختمان برای تسهیل دسترسی بیماران به طبیعت طراحی شده است و ،اصر طراحی مانند تراس‌های فضای باز، باغ‌های روی پشت‌بام و مجاورت یک پارک عمومی گسترده را ارائه می‌دهد که هدف همگی برقراری ارتباط مجدد آنها با دنیای طبیعی است.

هر طراحی اتاق مجزا شامل 40 درصد لعاب است که دارای یک پنجره عمودی متمایز است که به طور ظریفی از نمای بیرونی ساختمان بیرون می‌آید و در هر ناحیه درمان از کف تا سقف را پوشش می‌دهد. از راهروها تا گوشه ها، این تصمیم معمارانه عمدی، ارتباط با طبیعت را تقویت می کند و به بیماران دیدی بدون مانع از فضای باز، حتی از روی تخت هایشان، می دهد و به آنها دسترسی مستقیم به دنیای بیرون می دهد. یک بیمار می‌تواند به سمت پنجره بالا بیاید و احساس کند که تقریباً در فضای باز است. اتاق‌های بیماران به‌طور سخاوتمندانه‌ای برای حفظ حریم خصوصی فاصله دارند، در حالی که مکان‌های مش، برای ارتقای تعامل اجتماعی و حمایت در بین بیماران موقعیت استراتژیک دارند.

Bridgepoint Active Healthcare توسط معماران Diamond Schmitt، HDR Architecture، KPMB Architects، Stantec Architecture

طراحی ساختمان درک عمیقی از موانعی که افراد در سفر خود به سوی شفا با آن مواجه می‌شوند را نشان می‌دهد، که شامل همه چیز از مسیریابی رویه‌های پزشکی پیچیده تا مق، با بیماری‌های مزمن است. اینجاست که باغ شفابخش و تراس پشت بام واقعاً قدرت خود را نشان می دهد. همانطور که در این مقاله مشخص شد، تحقیقات فراوان مزایای درم، قرار گرفتن در معرض طبیعت را از کاهش استرس و اضطراب گرفته تا تسریع فرآیندهای درم، را به نمایش گذاشته است. در واقع، هر ،صری که در آن مقاله برجسته می‌شود، ویژگی‌های طراحی را نشان می‌دهد که به شیوه منحصربه‌فرد خود در طرح‌بندی بیمارستان ادغام شده‌اند، و تلاش می‌کنند تا پتانسیل درم، را که معماری برای ،نان خود دارد، مهار کند.

به نظر من، تراس روی پشت بام در بیمارستان هنیک بریج پوینت به ،وان راس ساختمان قرار دارد و بسیاری از جنبه های درمان و تندرستی را در یک فضا هماهنگ می کند – یک بام سبز با محوطه سازی دقیق که 50 درصد از سطح پشت بام را پوشش می دهد. با باغ‌ها و مسیرهای سرسبز، بیماران روزانه به فضای باز دسترسی دارند و ظاهری عادی را در زندگی آنها ایجاد می‌کند. دسترسی مستقیم به طبیعت محیطی بسیار درم، را برای بیماران و کارکنان به طور ی،ان ایجاد می کند و آنها را قادر می سازد نه تنها در فعالیت بدنی بلکه در تعاملات اجتماعی روزانه شرکت کنند.

گاردن و تراس پشت بام در بیمارستان هنیک بریج پوینت

باغ روی پشت بام و تراس در بیمارستان هنیک بریج پوینت با چشم‌اندازی از شهر تورنتو، کانادا

در حالی که بسیاری از باغ ها به مواد شیمیایی و کودها متکی هستند، ساختمان از گیاهان بومی و بسیار مقاوم استفاده می کند که به حداقل نگهداری نیاز دارند، بنابراین نیاز به مواد شیمیایی اضافی را از بین می برد. داشتن فرصتی برای گذراندن وقت در فضای باز در یک محیط باغی پرورش دهنده، شبیه به حیاط خلوت خود، می تواند حس آرامش بخشی از آشنایی و روال عادی را در طول بستری شدن در بیمارستان به بیماران ارائه دهد. در واقع، در سال 2013، بریج پوینت موفق شد میانگین اقامت بیماران توانبخشی را 20 درصد کاهش دهد و 100 درصد از بیماران تمایل خود را برای توصیه بیمارستان به دوستان و خانواده خود ابراز ،د.

این بیمارستان نمونه درخش، از قدرت تحول آفرین معماری در حوزه بهداشت و درمان است. از طریق طراحی متفکرانه و توجه دقیق به نیازهای ،نان خود، مفهوم بیمارستان و فضای درم، را دوباره تعریف کرده است. از ایجاد حس آرامش و آرامش گرفته تا ارتقاء فعالیت بدنی و تعامل اجتماعی، هر جنبه ای از ساختمان برای پرورش سلامتی بهینه شده است. همانطور که ما به بررسی ارتباط بین معماری و سلامتی ادامه می دهیم، بیمارستان هنیک بریج پوینت به ،وان یک چراغ الهام عمل می کند و تأثیر عمیقی را که محیط ساخته شده می تواند بر زندگی ،نان آن داشته باشد را یادآوری می کند.

روند داوری دوازدهمین دوره جوایز سالانه A+Architizer اکنون پایان یافته است. برای دریافت به‌روزرس،‌های مربوط به رأی‌گیری عمومی، در خبرنامه جوایز ما مش، شوید و منتظر اعلام برندگان در اوا، بهار امسال باشید.

منبع: https://architizer.com/blog/inspiration/stories/toronto-hennick-bridgepoint-،spital-healthcare-design/