مرکز Paul J. Schupf شهر و لباس را به هم نزدیک می کند

مرکز Paul J. Schupf شهر و لباس را به هم نزدیک می کند

در قرن سیزدهم، زم، که دانش‌آموزان دانشگاه سوربن با میخانه‌داران پاریسی درگیر شدند، رابطه شهر و لباس بسیار پرخاشگر بوده است. با قدم گذاشتن بر روی مسائل طبقاتی و فرهنگی، تنش بین مؤسسات آموزشی و جوامعی که آنها را احاطه کرده اند اغلب با تلاش برای جدا نگه داشتن یکی از دیگری تشدید می شود: دیوارکشی نخلستان های دانشگاه فقط همسایه ها را آزار می دهد و بدتر از آن، مانع از ورود آنها می شود. روشنایی.

اما در واترویل، مین (جمعیت 16000 نفر)، برخی از این دیوارها در حال فرو ریختن هستند. در بازدید اخیرم، به نظر می‌رسید که تغییرات عمده‌ای در حال رخ دادن است – در مجموعه‌ای از رستوران‌های جدید دانشجویی و یک بار، یک کتاب‌فروشی جدید، و در چند ساختمان بزرگ جدید که در منظره قدیمی مرکز شهر پراکنده شده‌اند. دیوید گرین، رئیس کالج کولبی، گفت: «این یک منفعت شخصی روشنگرانه است. از زمان تصدی این پست در سال 2014، گرین مشغول یافتن راه‌های جدید و مدبرانه برای تبدیل برنامه هنرهای لیبرال 111 ساله خود به بخشی جدایی ناپذیر از آینده شهر خود بوده است. جدیدترین سرمایه‌گذاری او در Colby یک مرکز جدید برای یک گروه هنری محلی به نام Waterville Creates است: مرکز Paul J. Schupf اخیراً توسط معمار نیویورکی STR Architecture تکمیل شد و این یک مرکز فرهنگی چندمنظوره در وسط میدان اصلی واترویل است. خیابان

دهانه های شیشه ای بزرگ در مرکز پل جی. شوپ
مرکز Paul J. Schupf یک مرکز فرهنگی چندمنظوره در واترویل، مین است. (ترنت بل)
نمای داخلی که به بیرون از پنجره نگاه می کند
یک کافه و فضای تجمع به میدان شهر می نگرد و نور طبیعی فراو، را به داخل می دهد. (ترنت بل)

شانون هاینز، رئیس و مدیر عامل Waterville Creates، گفت: «ما سال‌هاست که مجموعه‌ای باورن،ی از دارایی‌های هنری در اینجا داشته‌ایم. سازمان هاینز برای اولین بار یک دهه پیش راه اندازی شد و از چندین مؤسسه محلی تشکیل شد: گا،ی تی،ک + استودیو، یک فضای هنر مردمی. مرکز فیلم مین؛ و خانه اپرای واترویل که بیش از یک قرن یکی از مکان‌های اصلی شهر بود. در حالی که گرین و کولبی در نقش خواستگاری بازی می‌،د، پاول جی. شوپف، اهداکننده قدیمی کالج، برای تامین مالی پروژه با کمک مالی سخاوتمندانه 2 میلیون دلاری در سال 2018 همراه شد. رودریگز، برای مشارکت در فرآیند مصاحبه. آنها با هم این کمیسیون را با طراحی محکم و به اندازه کافی ساده به دست آوردند تا در خیابان اصلی قدیمی جا بیفتند، در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر بودند که نه تنها Waterville Creates بلکه یک پاسگاه جدید برای مجموعه چشمگیر موزه هنر کالج کلبی را در خود جای دادند. رودریگز، که خود سالها ماینر فصلی بود، گفت: «این واقعاً یک تلاش مش، بین کولبی و جامعه هنری محلی است.

حضور فیزیکی کولبی در مرکز شهر نشان دهنده نوعی نزدیک شدن بین شهر و مدرسه است. همانطور که دیوید گرین اشاره می کند، مرکز جدید ریشه هایی دارد که “به تاریخ کولبی و واترویل باز می گردد.” این کالج در ابتدا در شهر واقع شده بود، قبل از اینکه در سال 1929 به حفاری‌های کنونی خود به سمت غرب، حدود ده دقیقه رانندگی دورتر حرکت کند (به دلایلی که شهر، نه کمتر). پس از ،وج، واترویل پافشاری کرد، اما بخش صنعتی رو به زوال منطقه به آرامی به آن رسید و آسیاب‌های وسیع و خالی را پشت سر گذاشت و این احساس را داشت که بهترین سال‌های شهر پشت سر آن بوده است. رودریگز گفت: «آنها زمان‌های سختی را دیده‌اند، اگرچه زمان‌ها اخیراً به وضوح تغییر کرده‌اند. وقتی در خیابان اصلی قدم می زدم، از کنار یک هتل جدید من، برای والدین، یک خوابگاه کالج و اتوبوسی که بین مرکز شهر و پردیس اصلی حرکت می کرد، گذشتم. همه شواهدی از تلاش‌های فزاینده سرمایه‌گذاری مجدد کولبی هستند، با مرکز شوپ در حال حاضر جواهری در تاج کار.

یک پل دو ساختمان را به هم متصل می کند
یک پل عابر پیاده مرکز جدید و خانه تاریخی اپرا را به هم متصل می کند. (ترنت بل)
اتصال راهرو و پل در مرکز پل جی. شوپ
قرار دادن مرکز هنری جدید در مرکز شهر به کالج و شهر اجازه می دهد تا با یکدیگر درگیر شوند. (ترنت بل)

رودریگز و همکارانش – از جمله معماران رکورد OPAL Architecture – برای قرار دادن یک مرکز هنری جدید درست در مرکز شهر، به جای پردیس کولبی، مجبور بودند با شرایط شهری ظریف دست و پنجه نرم کنند. این سایت از یک طرف با سبزه دهکده (یک ویژگی ک،یک نیو،ند) و از طرف دیگر با تالار شهر روبرو است که به ،وان خانه اپرا (یکی دیگر از اصلی ترین شهرهای کوچک در منطقه و جاهای دیگر) است. ،ن سابق ملک گوشه، یک ساختار ناجور دهه 1930 با ساختار شبه گرجی بود. Waterville Creates سالها دفاتر خود را در ساختمان نگه داشت، اما کاملاً برای نیازهای گروه هنری نامن، بود. هاینس گفت: «این غیرقابل نفوذ بود. “تقریبا هیچ پنجره ای وجود نداشت.” پس از چند تلاش برای حفظ آن، تصمیم گرفته شد که قدیمی باید راه را برای جدید باز کند.

فضای تئاتر
یکی از سه تئاتر مرکز (ترنت بل)

این حرکت در را برای رودریگز و شرکت باز کرد – خوب، در را باز کنید. معمار گفت: «برای (مرکز) بسیار مهم بود که احساس سخاوت داشته باشد. “ما می خواستیم این اتاق مانند یک اتاق نشیمن برای مرکز شهر باشد.” با نمای کاملاً لعاب‌دار که بر فراز روستای سبز به نظر می‌رسد، و ورودی خیابان اصلی به شدت بیان شده است، طراحی جدید حس تازگی و باز بودن را با یک پالت مواد ساده و مقیاس متوسط ​​،یب می‌کند. در جایی که ساختمان قدیمی به طور موثری تالار شهر را از خیابان پوشانده است، ساختمان جدید ارتباط بصری را از غرب به شرق دوباره برقرار می کند. این مقدمه مهمی برای کودتای لجستیکی اصلی رودریگز بود: بازدیدکنندگان با عبور از درهای Main، می توانند از لابی ج،ی لعاب دار عبور کرده و از مجموعه ای از پله ها به سمت یک راهرو که مستقیماً به خانه اپرا منتهی می شود، بالا بروند. بی، فیزیکی از ساختار سازم، چند بخشی Waterville Creates، این پیوند با طرحی تکمیل می شود که به هر برنامه فضای مجزای خاص خود را می دهد، با صفحه نمایش فیلم در طبقه بالا، استودیوی اجتماعی و گا،ی در سطح خیابان، و ماهواره موزه هنر کالج کلبی به سمت عقب

پلان طبقه اول
پلان طبقه اول (با احترام سوزان تی. رودریگز)
پلان طبقه دوم
پلان طبقه دوم (با احترام سوزان تی رودریگز)

در یک روز سرد زمست،، به نظر می‌رسید که ساختمان با دیدگاه رودریگز از یک فضای گردهمایی گرم و جمعی مطابقت دارد، زیرا یک گروه بافنده محلی با چرخ‌های خود در نزدیکی غرفه امتیاز تئاتر جمع شده بودند، غذاهای خانگی که فضا را پر می‌،د. رایحه ای کاملا دلپذیر اما این فضا همچنین کولبیان را از محوطه دانشگاه می کشاند: «هینز گفت: «شما دانشجویان کالج را اینجا می بینید که همیشه در حال انجام تکالیف یا استراحت هستند. و این دقیقا همان چیزی بود که رئیس مدرسه آنها به آن امیدوار بود. رئیس گرین گفت: «دانشجویان امروزی می توانند از میان مکان های هیجان انگیز زیادی انتخاب کنند. “این تفاوت بزرگی در جذب مردم به سنترال مین ایجاد می کند.”

ایان ولنر نویسنده ای اهل بران، است که در زمینه معماری، طراحی و شهرسازی فعالیت می کند.



منبع: https://www.archpaper.com/2024/04/paul-j-schupf-center-town-gown-together/