استودیو Gameiro از رنگ‌های صخره‌های Caparica برای آپارتمان Arriba استفاده می‌کند

استودیو Gameiro از رنگ‌های صخره‌های Caparica برای آپارتمان Arriba استفاده می‌کند

استودیو Gameiro داخلی آپارتمان Arriba در شهر ساحلی کاپاریکا پرتغال را با استفاده از سنگ محلی و طراحی روی کلبه های ماهیگیری چوبی برای الهام بخشیدن به طراحی داخلی آپارتمان آریبا طراحی کرده است.

چیدمان آپارتمان دو خوابه، واقع در داخل ساختم، متعلق به دهه 1980، برای اشاره به منطقه ساحلی کاپاریکا طراحی شده است.

اتاق نشیمن در آپارتمان آریبااتاق نشیمن در آپارتمان آریبا
فضای داخلی آپارتمان آریبا با رنگ های شنی تزئین شده است

جوآئو گامیرو، بنیانگذار استودیو، به Dezeen گفت: پالت رنگ و بافت داخلی از خط ساحلی زیبای کاپاریکا الهام گرفته شده است، یک شکل سنگ فسیلی منحصر به فرد در امتداد ساحل با رنگ های شنی و سفالی.

این منطقه طبیعی و حفاظت‌شده در ج، لیسبون روشی خاص و بازیگوش برای تغییر با نور دارد، و همچنین تقریباً شاعرانه در خاطرات دوران کودکی ما از تعطیلات تابست، طول، گنجانده شده است، زیرا اولین منطقه ساحلی نزدیک به شهر بزرگ بود.»

نمای آشپزخانه از اتاق نشیمن در آپارتمان آریبانمای آشپزخانه از اتاق نشیمن در آپارتمان آریبا
استودیو Gameiro می خواست که فضای داخلی به محیط اطراف خود اشاره کند

رنگ‌های شنی ص،ه‌های کاپاریکا بر پالت رنگ آپارتمان تأثیر گذاشته است که با رنگ‌های بژ و ،مایی پر شده است و به م،ای کلمه پرتغالی برای ص،ه Arriba نامیده می‌شود.

استودیو Gameiro همچنین با انتخاب متریال به محیط اطراف آپارتمان 70 متری اشاره کرد و کابینت های چوبی آشپزخانه را با اشاره به قایق های ماهیگیری محلی طراحی کرد.

میز آشپزخانه در آپارتمان پرتغالیمیز آشپزخانه در آپارتمان پرتغالی
آپارتمان دو خوابه دارای آشپزخانه اوپن است

گامیرو گفت: «استفاده از چوب برای کابینت های کم آشپزخانه مربوط به کلبه های ماهیگیری (منطقه) است که با خطوط عمودی یا افقی تخته های چوبی مشخص می شود.

“بافت یافت شده در کابینت های بالایی نیز از همان منبع الهام گرفته شده است، شبیه نی مورد استفاده در ساخت این کلبه ها.”

مانند طرح داخلی رستوران Austa در Almancil، این تمرین بسیاری از مبلمان آپارتمان را که از چوب ساخته شده بود، طراحی کرد.

گیمیرو توضیح داد: «به دنبال همان ورودی پروژه‌های دیگر استودیو Gameiro، ما همیشه تمایل داریم مبلمان سفارشی را به ،وان توسعه‌ای از توانایی دستکاری بافت‌ها و متریال‌ها و تجلیل از مهارت‌هایی که در کار با آن‌ها بسیار خوش شانس هستیم، طراحی کنیم.

به ،وان مثال، استفاده از چوب کامبالا به ،وان اشاره ای به چوب بادوام مورد استفاده در ساخت قایق های ماهیگیری مهم بود.

پیشخوان آشپزخانه سنگیپیشخوان آشپزخانه سنگی
برای سینک از سنگ مرمر لیوز استفاده شده است

در آشپزخانه، استودیو یک پیشخوان آشپزخانه L شکل ساخته شده از سنگ مرمر را اضافه کرد.

گامیرو گفت: ما از سنگ مرمر لیوز استفاده کردیم، نوعی سنگ است،اج شده به صورت محلی که قرن ها در پیشخوان آشپزخانه به دلیل سطح سخت و بسیار مقاوم آن استفاده می شد. ما همچنین دوست داشتیم که چگونه با رنگ های شنی و سفالی تپه های اطراف طنین انداز می شود.

استودیو گفت: این آپارتمان دارای یک حمام غیرمعمول است که در اطراف یک پایه دوش سازماندهی شده است که به شکلی ارگ،ک طراحی شده است که یادآور “اشکال موجود در ساحل” است.

دوش ارگ،ک در حمام در پرتغالدوش ارگ،ک در حمام در پرتغال
حمام دارای دوش ارگ،ک است

این سنگ از سنگ Moleanos – نوعی سنگ آهک پرتغالی با بقایای پوسته های دریایی – ساخته شده و از فرسایش ساحلی که منطقه را تحت تاثیر قرار داده است الهام گرفته شده است.

گامیرو گفت: «همانطور که در بیشتر این سازندهای ساحلی، قبلاً دچار فرسایش شده است که در این مورد در نهایت با کاشت فعال جنگل کاج کاپاریکا متوقف شد.

این منطقه اکنون به ،وان یک منطقه حفاظت شده طبیعی در نظر گرفته می شود و آنچه که باقی مانده است طرحی ساحلی از ورودی و ،وجی از ساحل است که الهام بخش شکل ارگ،ک دیوار دوش است.

میز چوبی سفارشی در آپارتمان آریبامیز چوبی سفارشی در آپارتمان آریبا
مبلمان چوبی سفارشی آپارتمان را تزئین می کند

در مطالعه، استودیو یک میز سفارشی و قفسه‌بندی چوبی را اضافه کرد، در حالی که اتاق خواب یک میز آرایش سفارشی و یک تخت چوبی سفارشی دارد.

دیگر پروژه‌های اخیر طراحی داخلی پرتغالی که در Dezeen به نمایش گذاشته شده‌اند شامل خانه‌ای در لیسبون توسط Fala Atelier و یک هتل بوتیک توسط طراح Christian Louboutin است.

عکاسی توسط تیاگو کازانووا است.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/28/studio-gameiro-caparica-cliffs-arriba-apartment/