بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب

بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب

بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب

بازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی خارجی، نما
© چائو ژانگ

بازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی خارجی، پنجره، نمابازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی خارجی، نمابازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلیبازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره هابازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    1260 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: Guang، Boer Si New Building Materials Co., Ltd.، برند سونگشیا ، پوشش های برند Yile


  • معماران اصلی:

    کیفان هی، شیبو یین، ییسونگ کوی

بازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© چائو ژانگ

1. خانه کودک. مهدکودک Haibei، در کمتر از ۲ کیلومتری خلیج Qianhai، در منطقه‌ای پرجمعیت با ،یبی از سبک‌های معماری قرار دارد. این در حدود سال 2010 در کنار ساختمان های مس، ساخته شده است که در یک قطعه زمین مثلثی در لبه ج،ی قرار دارد و دارای طرح L شکل است. ما طرح سازم، اصلی را به ،وان یک شکل “خانه” بازتفسیر کرده‌ایم، که رابطه بین “محل زندگی” و “اتاق نشیمن” را از طریق سازماندهی فرم‌های هندسی برقرار می‌کند. بر روی این پایه، ایوان و باغ را تغییر شکل دادیم تا سیالیت و راحتی فضایی را افزایش دهیم.

بازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی بیرونی، پنجره
© چائو ژانگ
بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی
© چائو ژانگ

2. اتاق نشیمن. طبقه اول به ،وان “اتاق نشیمن” تعریف می شود و به آن اجازه می دهد کاملا باز باشد و به حیاط جلو و عقب نفوذ کند. این خانه دارای یک اتاق موسیقی و حرکت و یک کتابخانه کتاب تصویری است که در اطراف سالن باز چیده شده است. کتابخانه دیگر محدود به یک گوشه نیست، اما اکنون یک فضای باز انعطاف‌پذیر است که می‌تواند با اتاق نشیمن یا حیاط ادغام شود یا به یک اتاق مطالعه آفتابی تبدیل شود. این ،اصر، در عین حال که ویژگی های عملکردی خود را از بین می برند، در مجموع، مرکزیت این خانه کودک را دوباره برقرار می کنند.

بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی، نما
© چائو ژانگ
بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی
© چائو ژانگ

3. پلت فرم عمودی. بالای راهرو ورودی، جایی که قبلاً یک اتاق هنر محصور وجود داشت، به یک سکوی فعالیت باز تبدیل شده است که امکان عبور از جلو به عقب را فراهم می کند. با بهره گیری از این پلتفرم، مجموعه ای از تورهای کوهنوردی عمودی را نصب کرده ایم که به سه سطح طبقات متصل می شوند و فضای بازی با گردش عمودی ایجاد می کنند. منطقه جلسه یک ماژول 6 در 7 متری است که می تواند جلسات، تعاملات و کارگاه های آموزشی را در خود جای دهد. دگرگونی فرم معماری پاسخی به نظم درونی است. ،اصر نما پیچیده اولیه ساده شده اند و اشکال هندسی بیضی ها و مکعب ها را از طریق روکش مداوم پانل های تا شده ارائه می دهند. این رویکرد تحمل ساخت و ساز کوتاه مدت را افزایش می دهد.

بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© چائو ژانگ
بازسازی مهد کودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - تصویر 22 از 30
مدل

4. راهروها، حیاط. ایوان ورودی تا دیوار بیرونی بنا امتداد می یابد و ضلع شرقی و غربی را به هم متصل می کند و حلقه ای را با تالار ورودی تشکیل می دهد و به ،وان انتقالی بین داخل و خارج عمل می کند. راهرو با اضافه ، لبه بام به ساختمان و ایجاد سایه در سایت، تبدیل به بخشی از عمق فضایی. حیاط جلویی دارای سطوح سخت، گل ها، تپه ها، درختچه ها و درختان است که فضای فعالیت تا حدودی وحشی را تشکیل می دهد. تغییرات فصلی گیاهان به مناظر پویای فضا تبدیل می شود.

بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی
© چائو ژانگ
بازسازی مهدکودک Xin'an Haibei / طراحی معماری مورب - عکاسی داخلی
© چائو ژانگ

5. مرز. علاوه بر این، ما طراحی درها را به روشی رو به جلو بین ک، های درس و مناطق عمومی ادغام کرده ایم و یک مرز مدیریتی سطح دوم ایجاد کرده ایم. این اجازه می دهد تا امکاناتی مانند حیاط جلویی، اتاق موسیقی و تربیت بدنی، کتابخانه کتاب مصور و سالن باز به روی جامعه باز باشد بدون اینکه تأثیری بر استفاده از مناطق آموزشی بگذارد. تغییر شکل کارکردها و باز شدن فضاها، این خانه کودک را به همسایگی در جامعه تبدیل می کند.




منبع: https://www.archdaily.com/1014517/xinan-haibei-kindergarten-renovation-diagonal-architectural-design