طراحی افزوده: تعریف مجدد طراحی برای عصر دیجیتال

Bc-biermann-geneva

فراخوان از همه معماران برای پیوستن به گفتگو! نرم افزارها و سخت افزارهای طراحی مورد علاقه خود را در Architizer ارزیابی و بررسی کنید دایرکتوری فناوری، یک کتابخانه جدید از ابزارهای فناوری برای طراحان.

“تصور کنید اگر بتو،د ایده های خود را در چند ث،ه، در محل و بدون منتظر نهایی شدن ساخت و ساز برای ارزیابی و تجربه طراحی خود مشاهده کنید.”

طراحی افزوده شامل پوشاندن محتوای دیجیتال بر روی دنیای فیزیکی از طریق دریچه واقعیت افزوده است. این فرآیند به آرامی ،اصر دیجیتالی مانند مدل‌های سه بعدی، ،میشن‌ها یا جلوه‌های تعاملی را در محیط‌های دنیای واقعی ادغام می‌کند. برخلاف روش‌های سنتی ترسیم محدود به کاغذ یا بوم، طراحی افزوده معماران و طراحان را از محدودیت‌های فضایی رهایی می‌بخشد و آنها را قادر می‌سازد تا با خلاقیت‌های خود به صورت پویا تعامل داشته باشند.

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های طراحی افزوده، ماهیت تعاملی آن است. برخلاف طرح‌های استاتیک روی کاغذ، نقاشی‌های تقویت‌شده می‌توانند از طریق ،میشن‌ها، جلوه‌های صوتی و ،اصر تعاملی زنده شوند. معماران می توانند ،یبات پویا ایجاد کنند که به ورودی کاربر پاسخ می دهد یا در طول زمان تغییر می کند و بینندگان منفعل را به شرکت کنندگان فعال تبدیل می کند. این سطح از تعامل، لایه جدیدی از درگیری و غوطه ور شدن را به فرآیند خلاقیت اضافه می کند و مخاطبان را به شیوه هایی مجذوب می کند که طرح های سنتی نمی توانند. با همپوش، مدل‌های دیجیتال بر روی محیط‌های فیزیکی در زمان واقعی، معماران می‌توانند روابط فضایی را بررسی کنند، طرح‌های پیشنهادی را ارزیابی کنند و مفاهیم را با وضوح بی‌سابقه‌ای تجسم کنند.

مسلماً، پیشگامانه ترین کیفیت Augmenter Reality (AR) توانایی آن در اتصال هر طرح معماری خاص با زمینه سایت آن است. در نتیجه، طراحی افزوده به معماران ابزار قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل سایت و یکپارچه‌سازی زمینه ارائه می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا مدل‌های دیجیتال را بر روی محیط‌های دنیای واقعی برای ارزیابی عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، توپوگرافی و معماری اطراف قرار دهند. معماران با زمینه سازی طرح ها در محیط فیزیکی خود، می توانند اطمینان حاصل کنند که پیشنهادات آنها با مناظر موجود و بافت شهری هماهنگ است و پایداری کلی و زیست پذیری محیط های ساخته شده را افزایش می دهد.

فهرست راهنمای فناوری Architizer را کاوش کنید

نقشه های افزوده شده همچنین همکاری بین ذینفعان را در طول مراحل طراحی و ساخت تسهیل می کند. با ایجاد محیط‌های مجازی مش،، معماران، مشتریان، مهندسان و پیمانکاران می‌توانند به طور جمعی طرح‌های پیشنهادی را تجسم کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند و اجماع و همسویی را در مورد اه، پروژه تقویت کنند. همچنین ابزارهای بصری را برای علامت گذاری، برجسته ، و حاشیه نویسی ،اصر طراحی در محیط تقویت شده فراهم می کند. این ارتباط بصری نه تنها وضوح را افزایش می دهد، بلکه پتانسیل تفسیر نادرست را کاهش می دهد و منجر به تصمیم گیری کارآمدتر و گردش کار پروژه روان تر در طول ساخت و ساز می شود.

با این حال، جدا از این کاربردهای “بدیهی” AR، پروژه های ابتکاری متعددی وجود داشته است که در آنها از نقشه های تقویت شده برای دسترسی به محیط ها و فضاهایی استفاده می شود که تاکنون دور از دسترس بوده اند. یک مثال برنامه واقعیت رامبرانت CapitolaVR در موزه Mauritshuis است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به م،ای واقعی کلمه وارد نقاشی رامبراند ون راین، درس آناتومی دکتر نیکو، تولپ شوند.

محیط مجازی نقاشی از طریق تکنیک‌های اسکن سه‌بعدی و بازیگر، ساخته شده است که به ،وان سوژه‌های نقاشی ژست گرفته‌اند و دریچه‌ای به یک محیط داست، و گذشته می‌سازند. این ادغام انقلابی هنر و فناوری، امکانات بی‌شماری را برای معماران مطرح می‌کند و راه‌هایی را برای دسترسی، تجربه و حتی طراحی مجدد فضاهایی که نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر مفهومی نیز درک شده‌اند، آشکار می‌کند.

ابزارها و پلتفرم های متعددی برای تسهیل تجربیات طراحی افزوده پدید آمده اند. تکنیک‌های طراحی افزوده بسته به نتیجه مورد نظر و پلت فرم انتخابی متفاوت است. معماران ممکن است قبل از پوشش ،اصر دیجیتال با استفاده از دستگاه‌های دارای AR، طرح‌های کلی را روی کاغذ ترسیم کنند. از طرف دیگر، آنها می‌توانند مستقیماً در محیط‌های AR طراحی کنند و از ابزارهایی مانند تشخیص حرکات و ردیابی فضایی برای اصلاح ،یب‌بندی‌های خود با دقت استفاده کنند. با این حال، تنها چیزی که ثابت می‌ماند این است که طراحی افزوده نه تنها امکانات بیان هنری را گسترش می‌دهد، بلکه خود فرآیند خلاقیت را نیز متحول می‌کند.

با پر ، شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال، AR یک رابطه همزیستی بین هنرمند و خلقت آنها را تقویت می‌کند و خطوط بین خالق و تماشاگر را محو می‌کند. همچنین خلاقیت را با کاهش موانع ورود و پرورش فراگیر، دموکراتیک می کند. با ابزارهای در دسترس و رابط های بصری، افراد با پیشینه های مختلف می توانند در فرآیند هنری شرکت کنند و از موانع مهارت های سنتی فراتر روند تا پتانسیل خلاقانه خود را آزاد کنند.

از آغاز این حرفه، طراحی رایگان ترین ابزار برای طراحی معماری بوده است. ایده‌ها، مفاهیم و مقاصد را به خطوط، بافت‌ها و تجربیات ترجمه می‌کند و به واسطه بین آغاز و واقعیت تبدیل می‌شود. از قضا، طراحی افزوده این مرزها را بیش از پیش محو می کند. بهبود مستمر آن در تولید نقشه‌های فضایی دقیق و پوشش‌های تقویت‌شده با وضوح بالا منجر به ایجاد محیط‌های افزوده شده بسیار واقعی می‌شود که به پس‌زمینه‌ای برای طرح‌های معماری پیشگام، شیوه‌های حفاظت از معماری و فرآیندهای مونتاژ در زمان واقعی تبدیل می‌شوند.

فراخوان از همه معماران برای پیوستن به گفتگو! نرم افزارها و سخت افزارهای طراحی مورد علاقه خود را در Architizer ارزیابی و بررسی کنید دایرکتوری فناوری، یک کتابخانه جدید از ابزارهای فناوری برای طراحان.

منبع: https://architizer.com/blog/practice/tools/augmented-drawing-redefining-sket،g-for-the-di،al-age/