راهنمای مبتدیان برای شیرهای دریچه چاقو: چیست و چگونه کار می کنند | kasrasaran

این نوع شیر به دلیل طراحی خاصی که دارد قطعات در حال حرکت، کمترین تماس را با یکدیگر دارند و قابل اتصال بین دو فلنج لوله یا به فلنج انتهای خط می باشد. این شیر دارای سیستم آب بندی یکطرفه است که در صنایع مختلف به کار می رود. در سیستم های آب پسماند، مایعات دارای ذرات قابل رسوب شدن و هم چنین سیستم های انتقال آب نیز می توان از این شیر ها استفاده کرد. به طور کلی، شیر کشویی چاقویی برای فشارهای کاری پایین طراحی شده است و استفاده از آن ها در سیستم هایی که فشار کاری آن ها بالاست مناسب نیست.

شماره های تماس

آنها همچنین در صنایع مختلف دیگر از جمله نیروگاه ها، کارخانه های شیمیایی و معدن استفاده می شوند. نوع اتصال PN6,P10,PN16 برای حداکثر فشار کاری 16 بار و با توجه به جنس لاینر می توان تا 110 درجه حرارت مورد استفاده قرار گیرد و قیمت آن با توجه جنس چدن نسبت به سایر مدل های این محصول ارزانتر می باشد. شیر چاقویی پنوماتیک استیل و شیر چاقویی پنوماتیک چدنی یکی بیشترین مونتاژ از بین سایر مدل های این محصول را دارد و برای کاربری های مختلف مانند صنایع غذایی و دارویی و کاغذ سازی مورد استفاده قرار می گیرند. شیر سوزنی نوعی شیر صنعتی دستی است که برای تنظیم جریان سیال ورودی به کار می‌رود.

شیر چاقویی اسلاری

اين شيرها در جاييكه خوردگي مطرح مي‌شود و يا تماس با سيال مشكلاتي براي سيستم بوجود مي‌آورد، استفاده مي‌گردد.اين نوع شيرها براي سرويسهاي باز و بسته كردن و تنطيم و ايجاد جريان نيز بكار مي‌روند. ما مفتخریم ازینکه توانسته ایم لیست کاملی از بهترین محصولات را با مناسب ترین کیفیت و نازلترین قیمت را برای شما جمع آوری کرده و خدمت شما ارائه دهیم. آنها هنوز هم امروزه در کارخانه های فرآوری صنعتی در سراسر جهان استفاده می شوند. مواد معمولی برای دروازه چاقو شامل فلزاتی مانند چدن و فولاد ضد زنگ است. نوع استم این محصول به دو حالت پیچی و پیستونی می باشد و که در هر دو حالت باید از ورود گرد و غبار جلوگیری کرد و روانکاری با روغن و گیربکس در زمان بندی تعمیر و نگهداری انجام شود. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

شیر چاقویی / Knife Valve

راهنمای مبتدیان برای شیرهای دریچه چاقو: چیست و چگونه کار می کنند | kasrasaran

از مزیت‌های اصلی شیر کشویی چاقویی سادگی عملکرد، قیمت پایین، وزن نسبتا کم و عملکرد بالای آن برای قطع و وصل جریان مواد پودری و مایعات غلیظ خواندن فوق العاده اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های این نوع شیر کشویی می‌توان به آببند U شکل آن اشاره کرد که آببندی بالایی برای شیر کشویی چاقویی فراهم می کند. در مورد نحوه بسته شدن شیر چاقویی و وضعیت آن در حالت کاملا بسته باید گفت، زمانی که شیر در حالت بسته قرار دارد، تیغه شیر در میان آببند (معمولا الاستومری) قرار می گیرد و مسیر جریان را مسدود می کند.

  • همچنین از این شیرها در شرکت‌های استخراج نفت و گاز، نیروگاه‌ها، معادن، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، سیستم‌های فاضلاب و … استفاده می‌شود.
  • شافت یا همان استم از جنس استیل و یا فولاد تولید می شود که رزوه های آن را عملیات خرارتی کرده تا در برابر سایش و فشار مقاوم باشد.
  • برای باز و بسته کردن شیر کشویی چاقویی، بسته به شرایط کاری، بودجه، سایز شیر و عملکرد مورد انتظار، می توان از عملگر دستی که بصورت هندویل (فلکه ای) است و یا از عملگرهای برقی، پنوماتیک یا گیربکسی استفاده کرد.
  • شرکت رادوکو در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات ، تامین و تجهیز انواع قطعات صنعتی آغاز نمود.

به عبارت دیگر، دیسک شیر با حرکت رو بالا و پایین، عمود بر مسیر جریان، نسبت به باز یا بسته شدن شیر عمل می کند. شیر کشویی چاقویی نسبت به شیر فلکه کشویی، از نظر اندازه کوچک تر، از نظر وزن سبک تر و از نظر نصب و راه اندازی ساده تر هستند. شیر کشویی چاقویی باید در مواردی به کار رود که نیاز است شیر در حالت کاملا باز یا کاملا بسته باشد. بنابراین، این شیر برای تنظیم جریان مناسب نمی باشد و در حقیقت ساختمان آن برای این نوع عملکرد طراحی نشده است. اگر این شیر در حالت نیمه بسته قرار گیرد، در اثر فشار سیال دچار ارتعاش می شود و این عامل در طولانی مدت سبب از بین رفتن دیسک و آببند شیر می شود.