خانه چوبی کاغذی در خانه شیشه ای فیلیپ جانسون نصب شده است

خانه چوبی کاغذی در خانه شیشه ای فیلیپ جانسون نصب شده است

معماران شیگرو بان (SBA) خانه چوبی کاغذی را در محوطه خانه شیشه ای فیلیپ جانسون در نیو کنان، کانکتیکات نصب کرده است. پناهگاه پیش ساخته ساخته شده از لوله های کاغذی، بوم، تخته سه لا، زیپ و جعبه های شیر تا پایان فصل ۲۰۲۴ خانه شیشه ای که تا ۱۵ دسامبر ادامه دارد، در معرض دید قرار خواهد گرفت.

واضح‌تر از همه، نصب موقت شباهت‌هایی به معماری دائمی سایت دارد – خانه‌های شیشه‌ای و آجری جانسون – ساختارهایی که هم در نام و هم در ساخت و ساز، مادیات را پیش‌زمینه می‌کنند. با این حال، The Paper Log House منع، کننده نگرش های معاصر در این حرفه است و به چالش های تغییرات آب و هوایی و نیازهای مردم پاسخ می دهد به گونه ای که طراحی های زیبایی شناختی جانسون هرگز در نظر گرفته نشده بود. این تضاد جالب تری نسبت به آنچه در ظاهر ظاهر می شود (کاغذ، آجر، شیشه) ایجاد می کند، تضادی که بیشتر به روش ها و هدف ساخت و ساز مربوط می شود.

خانه چوبی کاغذی با چوب در پس زمینه
خانه چوب کاغذی با استفاده از جعبه های شیر، لوله های کاغذی، کف تخته سه لا و یک غشای سقف بوم ساخته شد. (مایکل بیوندو)

شیگرو بان، معمار برنده جایزه پریتزکر، خانه چوبی کاغذی را تقریبا 30 سال پیش طراحی کرد و برای اولین بار آن را به ،وان مسکن موقت برای ،، که در اثر ز،له بزرگ هانشین در کوبه، ژاپن آواره شدند، به کار برد. در دهه های می،، طرح بان در سرتاسر جهان در پاسخ به انواع بلایای طبیعی و بشردوستانه ساخته شده است.

ع، آرشیوی از خانه های چوبی کاغذی
ع، آرشیوی از خانه های چوبی نصب شده در کوبه، ژاپن. سازه ها بر روی جعبه های آبجو بازیافتی پر از کیسه های شن قرار داشتند. (با احترام به معماران شیگرو بان)

برای ساخت این نصب در محل، SBA دانشجوی، از دانشکده معماری Irwin S. Chanin در اتحادیه کوپر را درگیر کرد. این پروژه از طریق یک توالی فناوری ساختمان به رهبری پروفسور ساموئل اندرسون سازماندهی شد. تصادفی نیست که اتحادیه کوپر برای شرکت در مجمع انتخاب شد – هم شیگرو بان و هم دین مالتز، شریک مدیریت SBA، فارغ التحصیل هستند.

بارگیری چوب در کامیون
این تیم از یک کامیون برای انتقال مواد به نیوکنعان استفاده کرد. (Hudson Lines)

دانش‌آموزان قبل از انتقال مواد از طریق U-Haul Truck به New Canaan، اجزای پیش‌ساخته سازه، مانند کف‌های تخته سه لا و رابط‌های آن را در پردیس اتحادیه کوپر در منهتن ساختند.

Paper Log House در دو روز در ماه مارس توسط یک تیم 17 نفره شامل دانشجویان و اساتید اتحادیه کوپر و همچنین کارکنان شیگرو بان Architects جمع آوری شد.

ساخت سقف
این سازه در کمتر از 15 ساعت در محل ساخته شد. (Hudson Lines)

در خانه شیشه ای، پناهگاه روی تکه ای از شن فشرده قرار دارد. پایه آن از جعبه های شیر تشکیل شده است که سازندگان با زیپ به تخته های تخته سه لا در داخل بسته می شوند. برای بازدیدکننده، قطعات اتصال ،طومی هستند که لوله های کاغذی را به کف می پیوندند. زم، که لوله های کاغذی روی تخته های کف قرار گرفتند، لوله های کاغذی به صورت افقی از طریق قرار دادن یک میله رزوه ای در سوراخ های از پیش حفاری شده متصل شدند.

برای سازه سقف، دانش آموزان تیرهای لوله کاغذی را اعمال ،د و آنها را با اتصالات تخته چندلای پیش ساخته به بقیه سازه متصل ،د. در آ،، یک غشای ضد آب روی پناهگاه پوشانده شد و با استفاده از طناب نایلونی محکم شد.

نسبت‌های نسبتاً کوچک خانه چوبی کاغذی – تقریباً 14 در 14 فوت در پلان و کمتر از 12 فوت ارتفاع – به آن اجازه می‌دهد تا به راحتی در مقیاس از قبل موجود در محوطه خانه شیشه‌ای قرار گیرد. املاک گسترده جانسون تعدادی از خلاقیت های معماری او را نشان می دهد، با این حال، هیچ یک از آنها به ویژه بزرگ نیستند.

نمودار آ،ونومتری خانه چوبی کاغذی
نمودار آ،ونومتری خانه سیاهه کاغذی (با احترام به معماران شیگرو بان)

آزمایش شیگرو بان با لوله های کاغذی به ،وان یک ماده ساختاری به طراحی خانه چوب کاغذی ختم نشد. در سال 2013، این شرکت کلیسای جامع مقوایی را تکمیل کرد، یک ساختار 79 فوتی که تا حدی برای ساختار خود به مقوا (و همچنین چوب و فولاد) متکی است. معمار همچنین یک TedTalk با موضوع ساخت لوله کاغذی ارائه کرد.

دین مالتز، که دفتر SBA در نیویورک را رهبری می‌کند، در مراسم پذیرایی هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خانه شیشه‌ای، به اهمیت معاصر خانه چوب کاغذی پرداخت.

«امروز، ما با (یک) بحران آب و هوایی مواجه هستیم. رویدادهای شدید آب و هوایی مکرر وجود دارد که خانه ها را ویران می کند. مالتز گفت که معماران مسئولیت کمک به قرب،ان بلایای طبیعی را دارند که یک ماموریت مادام العمر برای معماران شیگرو بان و شیگرو بان بوده است.



منبع: https://www.archpaper.com/2024/05/،geru-ban-architects-paper-log-،use-gl،-،use/