کارلو راتی جایگزینی برای پل فروریخته بالتیمور پیشنهاد کرد

کارلو راتی جایگزینی برای پل فروریخته بالتیمور پیشنهاد کرد

استودیوی معماری ایتالیایی Carlo Ratti Associati طرحی جایگزین برای پل فرانسیس اسکات کی در بالتیمور پس از فروریختن آن در اوایل سال 2024 پیشنهاد داده است.

با همکاری مهندس سازه Michel Virlogeux و گروه ساخت‌وساز Webuild، طرح پیشنهادی دارای ستون‌های پشتیب، اولیه است که «به‌خوبی دور از کانال ناوبری مورد استفاده کشتی‌های بزرگ» قرار دارد.

پل کابلیپل کابلی
کارلو راتی آسوشیتی پیشنهادی برای جایگزینی پل فروریخته در بالتیمور طراحی کرده است.

پل قبلی فرانسیس اسکات کی (پل کلیدی) که بر روی رودخانه پاتاپسکو امتداد داشت، در اوا، مارس 2024 پس از اصابت یکی از ،ه های آن توسط یک کشتی کانتینری که دچار قطع برق شد، فروریخت.

Carlo Ratti Associati یک پل کابلی جایگزین با دهانه اصلی 2230 فوت (700 متر) طراحی کرده است که نسبت به دهانه 1200 فوتی (365 متری) پل فروریخته کلید افزایش یافته است که تکیه گاه های مرکزی را دورتر از هم قرار می دهد. طرح قبلی

پلی بر روی رودخانه در بالتیمورپلی بر روی رودخانه در بالتیمور
پل فرانسیس اسکات کی در اوایل سال 2024 پس از برخورد یک کشتی کانتینری فروریخت.

کارلو می‌گوید: «انتخاب یک راه‌حل کابل‌دار، شمع‌ها را قادر می‌سازد تا در فاصله ایمن قرار گیرند، به دور از کانال ناوبری مورد استفاده توسط کشتی‌های بزرگ و در نتیجه از وقوع مجدد فاجعه‌ای مانند تراژدی 26 مارس جلوگیری شود». شریک بنیانگذار Ratti Associati Carlo Ratti.

بر خلاف پل کابلی، پل کلید سابق یک قوس فولادی بود که از طریق پل ،پایی پیوسته می‌شد، گزینه‌ای که در عین استحکام، می‌تواند گران و زمان‌بر باشد.

به گفته تیم، این بدان م،است که از نظر مواد کارآمدتر و در نهایت پایدار است.

این تیم گفت: از نظر پایداری، طراحی کابلی بالتیمور یکی از کارآمدترین روش‌ها برای ساخت در دهانه پیشنهادی است که کربن مجسم شده پروژه را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، از نیاز به ساخت جزایر مصنوعی برای محافظت از ستون‌ها که ا،یستم رودخانه پاتاپسکو را مختل می‌کند، اجتناب می‌کند.

پانل های فتوولتائیک نیز “در سراسر دهانه” نصب خواهند شد.

به‌روزرس،‌های دیگر شامل افزودن یک خط جدید در دو طرف، افزایش عرض کل آن به شش خط در مقابل چهار خط برای پذیرش ترافیک بالا و افزایش فاصله از 185 فوت (56 متر) به 230 فوت (70 متر) در پایبندی است. مطابق با آ،ین استانداردهای صنعت حمل و نقل

همچنین شامل «ویژگی‌های هوشمند» یکپارچه‌ای می‌شود که بر اساس تحقیقات راتی در زمینه ارتعاشات خوب به‌،وان استاد دانشگاه MIT – که شامل گرفتن داده‌های ارتعاش از گوشی‌های هوشمند قرار داده شده در وسایل نقلیه در حال عبور از پل گلدن گیت می‌شود.

پلی روی رودخانهپلی روی رودخانه
طرح جایگزینی یک گذرگاه مرکزی را گسترش می دهد

این جایگزین همچنین بالتیمور را “از نظر اجتماعی” دوباره به هم متصل می کند. تایید نشده است که آیا این طرح توسط شهر اجرا خواهد شد یا خیر.

راتی می‌گوید: «این رویکرد همچنین راه‌حلی سبک برای اتصال مجدد دو طرف بالتیمور، هم از نظر اجتماعی و هم از لحاظ اقتصادی، فراهم می‌کند – کاری که زیرساخت‌های آمریکا باید در قرن بیست و یکم برای انجام آن تلاش کنند.»

به گزارش نیویورک تایمز، این حادثه همچنان در حال بررسی است، در حالی که رویترز گزارش داد که مقامات مریلند قصد دارند تا سال 2028 جایگزینی را تکمیل کنند، با پیشنهادات درخواست شده تا پایان می 2024.

در همین حال، بسته شدن بندر بالتیمور باعث تاخیر در زنجیره تامین جه، شده و مقامات امیدوارند تا پایان ماه مه این گذرگاه را بازگشایی کنند.

در جای دیگر، گزارش اخیر سازمان تحقیقات ایمنی نروژ از طرف‌های دخیل در ساخت و طراحی پلی که در سال 2022 در نروژ فرو ریخت، انتقاد کرد.

تصاویر توسط Brick Visual می باشد.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/05/07/carlo-ratti-replacement-baltimore-bridge/