هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو

هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو

Haiyan Ke Tang / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی خارجی، نما
© چن هائو

هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 2 از 35هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی داخلیهایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی داخلی، ویندوزHaiyan Ke Tang / Yanfei Architects + Elepheno Architects - عکاسی خارجی، میز، تیر، پاسیوهایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - تصاویر بیشتر+ 30


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 15 از 35
© چن هائو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. هایان که تانگ در دهکده هایان، در داخل استراحتگاه ملی توریستی دریاچه دیان در ،مینگ واقع شده است. پس از تعطیلی دبستان هایان در سال 2008، یک سازه انباری ساده در زمین بازی ساخته شد که به یک فضای ناهار خوری عمومی برای روستاییان برای برگزاری ضیافت های عروسی و عزا تبدیل شد، سنتی که در محلی به ،وان “تالار مهمان” یا “اتاق امور مهمان” نامیده می شود. ” دعوتنامه ای از فصل هنر Dianchi 2024 باعث نوسازی و ارتقای Ke Tang شد. برای دهکده هایان، از یک سو، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد آن و غروب های خیره کننده و همیشه در حال تغییر و آسمان های گرگ و میش، آن را بسیار محبوب پس از همه گیری کرده است – اشتیاق برای برابری و دسترسی عمومی به فضاهای ساحلی، که توسط مناظر عالی آسم، ایجاد شده است. به نظر می رسد زندگی زیبای کنار دریاچه دیان را که توسط دو تیانرونگ در دهه 1960 ثبت شده است، منع، می کند.

Haiyan Ke Tang / Yanfei Architects + Elepheno Architects - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© چن هائو
Haiyan Ke Tang / Yanfei Architects + Elepheno Architects - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، نیمکت
© چن هائو

از سوی دیگر، همچنین نماینده بسیاری از دهکده‌های رایج در چین است: کنار هم قرار گرفتن ساختمان‌های دوره‌های مختلف، نمای فشرده‌ای از زمان ایجاد می‌کند، و آب و هوا و آداب و رسوم منحصربه‌فرد یوننان شرایطی را فراهم می‌کند که امکان غفلت از کنترل حرارتی هوادهی را فراهم می‌کند. در نتیجه روش های ساخت و ساز بدون محدودیت بیشتر می شود. وقتی این رکوردها در کنار هم قرار می گیرند، طبیعتاً مطالعه ای در مورد “عمق سایبان” تشکیل می دهند: دقیقاً اقتصادی بودن، راحتی و موقتی بودن “سایبان” است که اشغال موثر فضا را برای یک دوره معین به ارمغان می آورد. استراتژی غیر تسهیلات اصلاح و تغییر به یک نکته اولیه در بحث نوسازی و ارتقای Ke Tang تبدیل می شود.

Haiyan Ke Tang / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 23 از 35
© چن هائو

بنابراین، نوسازی با تغییر کاربری قدیمی همراه است. ارتقاء و ،یدهای لازم برای قطعات مربوط به ساختار، سرویس بهداشتی و منطقه بندی عملیاتی انجام می شود. به ،وان مثال، تسطیح ساختار سقف آشپزخانه، جایگزینی کل سقف، اضافه ، اگزوز و تج،ات جداسازی روغن، تعویض وسایل روشنایی کلی و غیره. اضافه ، سایبان های فضای باز و استاندارد ، برخی از خطوط ترافیکی منطقه آشپزخانه برای جلوگیری از عبور مهمانان. از نظر مصالح و اشیاء، تا حد امکان از اقلام قدیمی استفاده مجدد و بازسازی می شود. دودکش، اجاق گاز، و بیشتر کاشی‌های دیوار، کف و مبلمان همگی بر اساس اصل بازسازی شده‌اند یا به سادگی وصله شده‌اند.

Haiyan Ke Tang / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 27 از 35
نمودار

سقف اصلی خورده شده سالن اصلی که تانگ با یک مبدل زنگ زدگی تمیز و مستقیماً تثبیت شد. در طول این فرآیند، اقتصاد عامل کلیدی در اندازه گیری این سری از عملیات بوده است. به طور کلی، امور مهمانان محلی سه تا پنج روز طول می کشد و برگزاری ضیافت در که تانگ مقرون به صرفه و راحت است. در طول سال‌های استفاده، تیمی که به‌طور خودجوش توسط روستاییان تشکیل شده است، مجموعه‌ای کامل از رویه‌ها را با ت،یم کار مشخص و عملیات منظم ایجاد کرده است که می‌تواند با آرامش ضیافت‌های هفتصد یا هشتصد نفری را اداره کند. این مدل کار موقت شل و پیوسته، به اصطلاح “زندگی در کنار هم با تفاوت، هر کدام با زیبایی خود”، شاید تاثیرگذارترین جنبه Ke Tang باشد.

Haiyan Ke Tang / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 13 از 35
© چن هائو
Haiyan Ke Tang / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر
© چن هائو
هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - تصویر 33 از 35
طرح

بخش‌های باقی‌مانده نیز ظریف‌ترین تنظیمات خواهند بود – خواه برای باز ، دیوارهای آشپزخانه، گسترش پیش‌رو و احساس فضای پرنشاط آشپزی و آشپزی با هم. یا وارد ، نور طبیعی به سالن، تکمیل شده با نور، برای تجربه شادی با هم بودن در زیر یک سقف بدون صندلی خالی. یا در حیاط جلو، برای جمع آوری گیاهان، سازماندهی تابلوها، و ادامه رسم روستا برای نگهداری گل جلوی هر خانواده. این هماهنگی در تلاش است تا پتانسیل فضا را آزاد کند، دقیقاً مانند تنظیم نهایی قبل از اجرا. دقیق تر، این آنها هستند که اجازه می دهند تجارب متقابل منع، شود و با خاطرات گذشته طنین انداز شود.

هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی داخلی
© چن هائو
هایان که تانگ / معماران یانفی + معماران الفنو - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© چن هائو

پس از افتتاح فصل هنر، کار بازسازی که تانگ نیز به طور موقت به پایان رسیده است. کتابخانه مطالعاتی بازسازی شده و کلینیک بهداشت حیان که بخشی از ساختمان اصلی مدرسه است به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد و فضاهای خالی باقی مانده به تدریج پر می شود. با توجه به زمان، ما مشتاقانه منتظریم که Haiyan Ke Tang به بی، از زندگی خوشایند محلی تبدیل شود.

Haiyan Ke Tang / Yanfei Architects + Elepheno Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، میز، میز، صندلی
© چن هائو



منبع: https://www.archdaily.com/1016057/haiyan-ke-tang-yanfei-architects-plus-elepheno-architects