خانه ویل / معماران مینگ

خانه ویل / معماران مینگ

Vale House / معماران مینگ - تصویر 1 از 23
© Studio Periphery

خانه ویل / معماران مینگ - تصویر 2 از 23Vale House / Ming Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، تیرخانه واله / معماران مینگ - تصویر 4 از 23خانه واله / معماران مینگ - عکاسی بیرونی، ویندوزVale House / معماران مینگ - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Vale House / Ming Architects - عکاسی بیرونی، پنجره، حصار، نما
© Studio Periphery

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خلاصه ای از این خانه خانوادگی معاصر خواستار خانه ای کاربردی با چهار اتاق خواب برای یک زوج جوان با فرزندان با ارتباط نزدیک با طبیعت بود. بافت سایت یک خیابان شلوغ روبه‌رو با ترافیک زیاد وسایل نقلیه و یک مسیر اتوبوس عمومی در امتداد آن است. از همان ابتدا، حریم خصوصی در درجه اول اهمیت قرار داشت و تصمیم عمدی گرفته شد تا فضاهای نشیمن طبقه اول رو به خیابان با دیواری با روکش محکم بسته شود و حیاط داخلی ایجاد شود که خانه بر روی آن قرار گیرد.

خانه واله / معماران مینگ - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Studio Periphery
خانه واله / معماران مینگ - عکاسی داخلی، صندلی
© Studio Periphery
خانه واله / معماران مینگ - تصویر 21 از 23
پلان – طبقه همکف
Vale House / Ming Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، تیر
© Studio Periphery

پاسخ معماری کلیدی، تبدیل نماها به باغ حیاط خصوصی باز است که سه طبقه را به صورت عمودی گسترش می دهد و احساس زندگی در مناطق استوایی را تقویت می کند. این چشم انداز به طور خاص طراحی شده بود تا گلدان ها را از بالا به طبقات همکف به شکلی شبیه به یک دیوار سبز جنگلی پایین بیاورد. در طبقه همکف که به حیاط نگاه می‌کند، فرد اثر حضور در دره‌ای سرسبز طبیعی را که طبیعت آن را احاطه کرده است، با ،نده‌های آویزان که از بالا به پایین سرازیر می‌شوند، تجربه می‌کند. حیاط همچنین برای وارد ، نور طبیعی، تهویه و نماهایی از طبیعت در اعماق خانه در تمام طبقات عمل می کند و در عین حال احساس امنیت و حریم خصوصی را فراهم می کند.

خانه واله / معماران مینگ - تصویر 12 از 23
© Studio Periphery
خانه واله / معماران مینگ - تصویر 22 از 23
پلان -طبقه 1
خانه واله / معماران مینگ - تصویر 4 از 23
© Studio Periphery

نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه خشک به ،وان یک فضای باز واحد طراحی شده است که به طور کامل برای به دست آوردن حس جادار بودن به حدا،ر رسیده است. رو به حیاط است و از خیابان اصلی و آفتاب غربی در نمای جلو محافظت می شود. یکی از طریق اتاق نشیمن وارد خانه می شود، سپس از ناهار خوری و آشپزخانه خشک عبور می کند تا به راه پله برسد، که ،نان را به طبقات بالا می آورد. این راه پله در کنار حیاط قرار دارد تا ،نان در هنگام تردد در طبقات در طبیعت غوطه ور شوند. طراحی پله ها در باز بودن آن نهفته است، با فولاد رنگ مشکی و آج های چوبی باز برای حدا،ر نفوذ نور. در نمای ساختمان، صفحه‌های محوری بزرگ از چوب جامد برای منحرف ، گرمای بعد از ظهر و ایجاد حریم خصوصی برای اتاق‌های خواب رو به خیابان اصلی استفاده می‌شود. چوب ساج به دلیل گرما و ویژگی های مقاوم آن، هم در نمای خارجی و هم در داخل ساختمان انتخاب شده است.

خانه واله / معماران مینگ - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
© Studio Periphery

طراحی منظره معاصر است، با تم بیاب، سرسبز که به طور مداوم در سراسر پروژه اجرا می شود. یک درخت بلند دراکو به طور ویژه پرورش داده شده و به ،وان ویژگی اصلی چشم انداز در حیاط نصب شده است، همراه با دیگر سرخس های برگ بزرگ و نخل های گرمسیری برای گره زدن با سبک مدرن معماری ساختمان.




منبع: https://www.archdaily.com/1016192/vale-،use-ming-architects