کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی این قابلیت را دارد که هم به صورت وزنه‌ای و هم به صورت لولایی باز و بسته گردد. پس از ایجاد لبه ها، نوبت به جانماییِ دریچه خطیِ گریلی بر روی نقاط مشخصِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.با تعبیه‌ی دریچه خطی بر روی درب اصلی دریچه بازدید داکت اسپلیت وقتِ آن می‌رسد که جای قفل بر روی نقاط مورد نظر خواهدرسید. پس از پرسِ جای قفل ها بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، برای اتصال درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به فریم می‌رسد. با انجام کلیه موارد بالا نوبت به ایجاد پوشش رنگ پودری استاتیک کوره‌ای بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. انجام عملیات رنگ بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت باعث زیباییِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت و نیز باعث محافظت دریچه بازدید داکت اسپلیت در برابر ضربه و خط و خش می‌گردد. برای زیباترشدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان از کدرنگ های متنوع بهره گرفت.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی

دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی دارای کادر محیطی به صورت پرّه‌ی پله ای رو به داخل در یک ردیف یا دو ردیف در حاشیه‌یا داخلِ درب دریچه بازدید است. این حفره‌ی چهارگوشِ یک و دوردیفه درواقع منفذِ ورود هوای برگشت دریچه بازدید داکت اسپلیت است. در اصطلاحِ کارگاهی، به هر یک از این حفره های ورودِ هوا گل سقفیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می گویند. اگر این حفره‌ی چهارگوش به صورت واحد باشد به این نوع دریچه بازدید، دریچه بازدید داکت اسپلیت تک گل، و اگر این حفره چهارگوش به صورت دوبل بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه گردد، دریچه بازدید فنکویل را دریچه بازدید داکت اسپلیت دوگل نامیده می‌شود. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی نیز با دو حالت وزنه‌ای و لولایی باز و بسته می‌شود.

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی

پس از برش طول و عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله کرنر های ورقی هر یک از اضلاع به‌یکدیگر متصل می‌شوند و ساختار چهارگوش پیدا می‌نماید. جهت برش اضلاع فریم آنها را در طول های لازم از هر دو سر به صورت ۴۵ درجه با اره برقی برش می‌زنیم تا در زمان اتصال به هم زاویه‌ی گوشه های فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت دقیقا ۹۰ درجه شود. پس از برش سرهای اضلاع فریم، با قطعاتی بنام کرنر هر یک از این اضلاع را به هم متصل می نماییم.

کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

پس از سایزینگ ابعاد داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، به میزان ضخامت لولا از عرضِ این ابعاد کم نموده و با لحاظِ بادحور برای این کار نسبت به برش ورق درب دریچه بازدید داکت دریچه داکت اسپلیت اسپلیت اقدام می‌شود. با اتمام ساخت فریم،نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی لولایی باید به ابعاد داخلیِ فریم دقت کرد.در واقع سایز درب به میزان دو میلیمتر از هر بُعد نسبت به ابعاد داخلی فریم کوچکتر در نظر گرفته می‌گردد. شیارهای ورود هوای دریچه بازدید داکت اسپلیت پره Z در مدل گریل های پره ای با طرح خم به شکل Zتولید خواهد شد.

  • با توجه به ویژگیِ دکوراتیوِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی، این موضوع به طور خاص باعث استقبال کارفرمایان، مهندسینِ آرشیتکت نسبت به کاربردِ این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت گردیده است.
  • تنوع کد رنگ های مختلف باعث می شود تا خریدار نسبت به نوع محل کاربرد انتخاب‌های مختلفی داشته باشد.
  • پس از ساخت و تدارک فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی می رسد.به همین منظور و جهت ساخت درب دریچه داکت اسپلیت ابعاد داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت را ملاک کار قرار می دهیم.جنس درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز از ورق آلومینیومی بوده و عموماً برای ابعاد متوسط و پایین از ورق یک میال برای ساخت درب این دریچه داکت اسپلیت بهره گرفته می شود.
  • دریچه خطی منصوب بر روی بدنه‌ی اصلیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با منافذی موازی و ابعادی متناسب با بدنه، این امکان را می‌دهد که هوای کافی جهت پشتیبانیِ هوای برگشتِ دستگاه، به طور مستقیم توسط دریچه بازدید داکت اسپلیت از محیط تامین شود.

با توجه به اینکه یونیت داخلی در سقف کاذب جاسازی شده است و از فن بزرگی در آن برای رساندن هوا به همه اتاق ها و سالن ها استفاده می شود و از طرفی هوا از کانال های متعدد عبور می کند ، صدای کارکرد فن یونیت داخلی به فضای داخل منتقل می گردد. در شکل زیر یک نمونه از کاربرد دمپرها یا همان دریچه های ترموستاتیکی اتوماتیک که موتور دمپر نیز بر روی آن سوار شده و در انتهای هر شاخه از کانال کشی گرد انعطاف پذیر نصب می شود ، نشان داده شده است. همه ما به دنبال راهی هستیم تا هم از تکنولوژی بیشترین استفاده را کنیم هم بتوانیم ظاهر دکوراسیون خود را حفظ کنیم. این سیستم ظاهر خود را حفظ می کنند و با کمک دریچه داکت اسپیلت شما می توانید دکوراسیون داخلی خود را به زیبایی تکمیل کنید.

منظور از پلنیوم باکس برای دریچه هوای رفت چیست و چه کاربردی دارد؟