چگونه می توان محیط های داخلی و خارجی را با سقف های شیشه ای بهبود بخشید

چگونه می توان محیط های داخلی و خارجی را با سقف های شیشه ای بهبود بخشید

چگونه می توان محیط های داخلی و خارجی را با سقف های شیشه ای بهبود بخشید

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 1 از 15
مدرسه راهنمایی شنژن هنگشان. تصویر © XINLEE

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

به ،وان یک ماده بسیار شفاف که در برابر همه شرایط آب و هوایی به جز شدیدترین شرایط آب و هوایی مقاومت می کند، به راحتی به هر اندازه یا شکلی در می آید و پس از تشکیل، هزاران سال دوام می آورد، شیشه هنوز یکی از مبتکرانه ترین و حیاتی ترین مواد است. در معماری استفاده می شود. اگرچه شیوه‌های ساختم، معاصر به ما اجازه می‌دهد آسمان‌،اش‌های شیشه‌ای عظیم و درخش، را شکل دهیم که صدها متر در هوا بالا می‌روند، اما هدف اصلی این ماده باست، – استقبال از نور در فضاهای داخلی مقاوم در برابر هوا و ایمن – مهم‌ترین آن پس از گذشت بیش از هزار سال باقی مانده است.

همانطور که شیشه در تقریباً هر گونه شناسی معماری به شکل پنجره مهم است، وقتی صحبت از سقف ساختمان می شود، استفاده از شیشه به این سادگی نیست. ما قدرت و خطر ،یب نور و شیشه را از زم، که دیدیم یک ذره بین برای متمرکز ، گرمای نور خورشید به دمای فوق العاده بالا در کارتون های کودکانه استفاده می شود، درک کرده ایم. در زیر سقف شیشه‌ای، بهره خورشیدی می‌تواند محیط‌های داخلی ناخوشایند را بدون اقدامات احتیاطی صحیح ایجاد کند.

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 2 از 15نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 3 از 15نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 4 از 15نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 5 از 15نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصاویر بیشتر+ 10

در همین حال، انتقال گرما از طریق دیگر، فرار از طریق سقف یک ملک، نیز می تواند در زیر سقف شیشه ای مشکل ساز باشد. اگرچه U-value (انتقال حرارتی) شیشه دوجداره تقریباً مشابه سقف استاندارد است (2.8 W/m2K در مقایسه با 2.5)، فریم های ف،ی مورد استفاده برای پشتیب، از پانل های شیشه ای می توانند مقدار کلی را به 3.5 کاهش دهند. به این واقعیت اضافه کنید که سقف های شیشه ای نمی توانند عایق اضافی دریافت کنند و به همراه آن امکان کاهش U-value یک سقف استاندارد به حدود 0.2 وجود دارد و خواص حرارتی سقف های شیشه ای در زمستان بسیار ضربه می زند.


مقاله مرتبط

دیدن از طریق لایه ها: مواد شفاف در معماری


نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 6 از 15
مرکز آموزش و تحقیقات آلبرت ،شتین تصویر © تیموتی هارسلی

شیشه‌های کنترل خورشیدی تخصصی (رو به بیرون) و شیشه‌های کم تابش (رو به داخل) که برای بازگرداندن گرما از آنجا استفاده می‌شوند، می‌توانند گرما را در جایی که لازم است نگه دارند و دما را در سطح نگه دارند – لعاب کم E می‌تواند به U-value کمک کند. 0.8 W/m2K. با وجود این تلاش اضافی برای بهبود خواص حرارتی شیشه، همراه با سایر تکنیک های کنترل تهویه برای خنک کننده غیرفعال، اگر به درستی انجام شود، مزایای استفاده از شیشه به ،وان مصالح سقفی می تواند بسیار بیشتر از معایب آن باشد. فضای داخلی خانه ها و ساختمان ها که پر از نور طبیعی هستند، می توانند از یکی از منابع گرمایش طبیعی زمین برای گرم نگه داشتن، استفاده از روش های نوآورانه تهویه برای خنک و شاداب ماندن و استفاده از ال،ای طبیعی آسمان و ستاره ها برای تزئین آنها از بالا استفاده کنند. ، همه با هم ،یب می شوند تا آنها را مانند زندگی در فضای باز احساس کنند.

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 7 از 15
تالار هوشمند چونگ کینگ لیجیا تصویر © Blackstation

اجازه دهید نور وجود داشته باشد: محیط های بیرونی که زیر شیشه داخلی/خارجی بازتولید می شوند

تأثیر مثبت نور طبیعی در فضاهای داخلی می‌تواند برای ،ب‌وکارها حیاتی باشد، کارمندان و مشتریان را نه تنها در ساعات میز کار، بلکه به ویژه در فضاهای انرژی‌بخش برای شارژ مجدد بین جلسات طول، و سخت فرسایشی، شاداب می‌کند. به ،وان مثال، در تالار هوشمند C،ngqing Lijia در چونگ کینگ، چین، معماران در Gensler می خواستند هندسه ای معماری ایجاد کنند که به طور هماهنگ با محیط آن وجود داشته باشد. همانطور که معماران توضیح می‌دهند، با سیستم طراحی ساختاری Y-bar، نورگیرها در اطراف لبه ساختمان قرار می‌گیرند تا «منطقه پیش عملکردی با نور خوبی را تشکیل دهند که به ،وان تسکین دلپذیری برای بازدیدکنندگان در بین جلسات عمل می‌کند».

روشن نگه داشتن بازدیدکنندگان و شاداب نگه داشتن آنها در فضاهای ،ده فروشی نیز بسیار مهم است، جایی که فضای داخلی گسترده می تواند به این م،ی باشد که اغلب نور طبیعی کمی وجود دارد. معماران MINAX در جایگزینی بازار کشاورزان در فضای باز که با توری تیره پوشیده شده بود با یک بازار سرپوشیده در زیر نورگیرهای شیشه ای، به بازار بلوم لیوتان حس تازه، باز و سبک بازار کشاورزان در فضای باز را داده است و در عین حال از محصولات و مشتریان خود در برابر آسیب محافظت می کند. ،اصر.

پروژه هایی با استفاده از نورگیرهای شیشه ای برای پر، محیط های داخلی با نور طبیعی:

تالار هوشمند چونگ کینگ لیجیا / Gensler

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 2 از 15
© Blackstation

بازار بلوم لیوتان / معماران MINAX

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 8 از 15
© Qingshan Wu

ایستگاه Fengtai پکن / معماران gmp

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 9 از 15
© Schran Images

اثر گلخانه ای: گرم ، فضای داخلی با بهره کنترل شده خورشیدی

در حالی که یک سقف شیشه‌ای یک محیط داخلی با نور طبیعی به اندازه فضای بیرونی ایجاد می‌کند، گرمای خورشید می‌تواند هنگام عبور از شیشه بزرگ‌تر شود، مگر اینکه کاهش یابد و کنترل شود. مرکز آموزشی و تحقیقاتی آلبرت ،شتین در سائوپائولو، برزیل، با سقف شیشه ای 3800 متر مربعی، این اثر را به طرق مختلف کنترل می کند. Safdie Architects توضیح می‌دهد که پانل‌های شیشه‌ای لایه بیرونی با محافظ خورشیدی سه‌گانه نقره‌ای پوشانده شده‌اند تا افزایش گرما را کاهش دهند و با نقاط سرامیکی شفاف برای سایه‌اندازی نور خورشید چاپ می‌شوند. با استفاده از یک سیستم مک،کی برای ارائه خنک‌کننده به آتریوم تنها در مواقعی که نیاز باشد، می‌توان راحتی محیط، رطوبت و مصرف انرژی را کنترل کرد و حتی برای متعادل ، رطوبت در بقیه ساختمان‌ها استفاده کرد.

پروژه هایی با استفاده از سقف های شیشه ای برای ایجاد یک دهلیز به سبک گلخانه ای پر از فضای سبز:

مرکز آموزش و تحقیقات آلبرت اینشتین / معماران Safdie

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 3 از 15
© تیموتی هارسلی

شهر آینده چینگدائو / معماران CLOU

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 10 از 15
© Runzi Zhu

تهویه: خنک، شاداب و خنک نگه داشتن

در کنار نور طبیعی، اهمیت هوای تازه را هرگز نباید در طراحی یک فضای بزرگ دست کم گرفت. با طول کلی 220 متر و عمق 38 متر، مؤسسه بین المللی علوم اطلاعات جغرافیایی، فضای داخلی قابل توجهی را در سراسر ساختار خود در بر می گیرد. معماران توصیف می کنند که برای پر ، فضای داخلی با نور، هوای تازه و فضای سبز بیوفیلیک، چهار دهلیز بزرگ از ساختار حک شده است تا «به ،وان ریه های سبز ساختمان عمل کنند». دهلیزهای شیشه‌ای که به بیرون متصل هستند و پر از زیستگاه‌های گیاهی و جانوری هستند، ا،یستم‌های کوچکی هستند که «گیاه، که در بیش از یک متر خاک ریشه دارند، یک محل کار بدون استرس با هوای پاک ایجاد می‌کنند».

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 12 از 15
مدرسه راهنمایی شنژن هنگشان. تصویر © XINLEE

مدرسه راهنمایی شنژن هنگشان به ،وان یک روش معماری بیشتر برای ارائه یک ساختمان با هوای پاک، سقفی شیشه ای در بالای سالن/حیاط ورودی خود دارد که به شش بخش زاویه دار در آرایش مورب ت،یم شده است. معماران CAPOL توضیح می‌دهند که «هر واحد اصلی با لبه‌های بالایی و پایینی دو ،پا توخالی به هم متصل می‌شوند که برای تهویه و همچنین یکپارچگی ساختاری ساختار سقف من، هستند».

پروژه هایی با استفاده از سیستم های تهویه طبیعی و فنی در زیر سقف های شیشه ای برای پر، فضای داخلی با هوای تازه:

موسسه بین المللی علوم اطلاعات جغرافیایی / معماران مدنی + VDNDP

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 11 از 15
© Stijn Bollaert

مدرسه راهنمایی شنژن هنگشان / CAPOL

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 4 از 15
© XINLEE

سایه، آب، و دیگر روش های ابتکاری برای خنک نگه داشتن

علاوه بر استفاده علمی از شیشه با محافظ خورشیدی و نقاط سرامیکی نیمه شفاف برای کنترل بهره خورشیدی – همانطور که در مرکز آموزشی و تحقیقاتی آلبرت ،شتین انجام شد – روش‌های ممکن دیگری برای سایه‌زنی و خنک‌، سقف شیشه‌ای وجود دارد. برای مثال، سیستمی از سایه‌های قابل تنظیم و پرده‌های تعبیه‌شده، به گلخانه مندل در برنو-اشتِد، جمهوری چک، خنک‌کننده و تهویه طبیعی را در گرمای ماه‌های تابستان ارائه می‌کند.

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 13 از 15
گلخانه مندل تصویر © Laurian Ghinițoiu

در GQ جه، Infinitus China، Infinitus Plaza، شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها، امکانات تحقیقاتی، و فضاهای کنفرانس و نمایشگاهی در اطراف دو دهلیز با روکش شیشه‌ای قرار گرفته است. دهلیزها در آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب گوانگژو، توسط آبپاش‌هایی خنک می‌شوند که ذرات اتمیزه‌شده آب باران جمع‌آوری‌شده را روی سقف می‌پاشند تا گرما را با خنک‌سازی تبخیری دفع کنند. در همین حال، عایق بندی لعاب کم انتشار، عایق حرارتی موثری را برای ساختمان فراهم می کند.

پروژه هایی که از سایه اندازی و خنک کننده تبخیری برای حفظ آب و هوای داخلی راحت در زیر سقف های شیشه ای استفاده می کنند:

گلخانه مندل / CHYBIK + KRISTOF

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 14 از 15
© Laurian Ghinițoiu

MOUT Venlo Coffee / Buro Moon

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 5 از 15
© مل، سمت

اینفینیتوس پلازا / معماران زاها حدید

نحوه بهبود محیط های داخلی و خارجی با سقف های شیشه ای - تصویر 15 از 15
با حسن نیت از ZHA

این مقاله بخشی از ArchDaily Topics: Building Envelope است با افتخار توسط Vitrocsa، پنجره های مینیمالیستی اصلی از سال 1992 ارائه شده است.

Vitrocsa سیستم های پنجره مینیمالیستی اصلی را طراحی کرد، طیف منحصر به فردی از راه حل ها، اختصاص داده شده به پنجره های بدون قاب با باریک ترین موانع در جهان: سیستم های Vitrocsa که مطابق با سنت مشهور ساخت سوئیس به مدت 30 سال ساخته شده اند، «محصول تخصص بی نظیر هستند. و تلاش دائمی برای نوآوری، که ما را قادر می سازد بلندپروازانه ترین دیدگاه های معماری را برآورده کنیم.”

هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه های معماری به طور عمیق بررسی می کنیم. از شما دعوت می کنیم تا در مورد آن بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. و مانند همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.

این و پروژه‌های دیگر با سقف‌های شیشه‌ای را در این پوشه ArchDaily که توسط نویسنده ایجاد شده است، بیابید.



منبع: https://www.archdaily.com/1014364/،w-to-improve-internal-and-external-environments-with-gl،-ceilings