اما در تلویزیون شهری این موضوع اصلا مطرح نیست

هر کاری و انجام دادن آن نیازمند داشتن یک تخصص است. به عبارتی تلویزیون شهری قابلیت پشتیبانی از طیف رنگی را دارد و به دلیل تکنولوژی بکار رفته در آن توان پخش تصاویر را خواهد داشت. تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . نیت ویدئو وال ها معمولا در بازهی ۴۵۰ تا ۲۰۰۰ است، که انتخاب عدد مناسب بر اساس محل قرارگیری ویدئووال در فضاهای داخلی (Indoor) یا فضاهای مسقف خارجی با تابش نور خورشید (Semi Outdoor) انجام میگیرد. در حالت نمایش تکی، ما شاهد تصویری کلی روی تمامی صفحات هستیم که بهصورت یک مانیتور بزرگتر عمل میکنند ولی در حالت مولتی، هرکدوم از صفحات ویدیو وال بهصورت جداگانه تصویر مشخصی رو نمایش میدهند. اگر در هر مرحلهای نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاره داشتید با ما تماس بگیرید.

که می توان به ورود انواع ماژول ها با توجه به قوانین موجود جهت صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. تلویزیون یا نمایشگر شهری به بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگی گفته میشود که با نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در میادین و خیابانهای شلوغ و پر رفت آمد به جذب مخاطب برای کسب و کارهای مختلف کمک میکنند. زمانی تلویزیون بهترین رسانه برای جلب توجه خریداران بالقوه بود. این می تواند بسیاری از رنگ های خاکستری را نمایش دهد که می تواند جلوه مورد نیاز در تبلیغات چند رسانه ای را به دست آورد. در اغلب مشاغل و صنایع به دلیل حجم کاری بالایی که دارند نیاز به روشن ماندن مانیتور به صورت مداوم دارند و این نمایشگرهای صنعتی به خوبی از عهده این کار بر می آیند و دچار مشکلاتی از قبیل گرم شدن بیش از حد، سوختن و پیکسل پیکسل شدن در هنگام نمایش نمی شوند. از جملهبهترین برند های کارت کنترل موجود در بازار ایران، می توان به کارت کنترل های هویدو، Novastar و Linsn اشاره کرد.

اما ویدئو وال یا تلویزیون شهری برای این ساخته شده است که ساعتها و روزها بدون وقفه انواع تصاویر و فیلمها را به نمایش درآورد. علاوه بر این مانیتورهای صنعتی دارای درجه حفاظت هستند که این دستگاه ها را در مقابل ورود گرد و خاک و آب و رطوبت مقاوم می کند. ضمنا پورت ها و درگاه های مختلفی که در این نمایشگرهای صنعتی وجود دارد باعث می شود به راحتی بتوانید تصاویری با کیفیت بالا را در نمایشگر خود به نمایش بگذارید. اگر بخواهیم به صورت کلی تعریفی از چگونگی کارکرد تابلو روان عنوان کنیم باید گفت که، هر ال ای دی به کار رفته در تابلو های روان حکم یک پیکسل را دارند که مجموع آنها در کنار یکدیگر می توانند تشکیل یک تصویر، فیلم یا عکس را بدهند. اما شاید برایتان جالب باشد که در رابطه با ساختار این تابلوها و چگونگی عملکرد آنها آشنا گردید.

و یا برای فضای خارجی راهاندازی میشود؟

تیم ویدیو وال شرکت ویرا سرویس، جزو محدود تیمهایی است که نصب و تعمیر ویدیو وال را به طور استاندارد انجام میدهند و تا به امروز در اکثر پروژههای بزرگ ایران، حضور داشتند. خوشبختانه گروه صنعتی SSCO با بیش از 10 سال سابقه درخشان، یکی از بهترین شرکتها در زمینه خرید، نصب و راهاندازی ویدئو والها است. و یا برای فضای خارجی راهاندازی میشود؟ لازم است بدانید برای روشن شدن ماژولها و روشنایی آنها از لامپهای کوچک ال ای دی استفاده میشود. برای اکثر مردم ویدیو وال گروهی از صفحات نمایش کنار هم است که یک تصویر واحد و بزرگ را شکل میدهند. را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید. موارد قابل استفاده از این نوع فریم ها بیشتر به منظور اجاره تابلو روان به ارگان های مختلف است.

امروزه با فراگیر شدن سیستم های اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکان های عمومی، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در میان مصرف کنندگان احساس شد. پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید. علاوه بر وظایف شناخته شده مانند تأمین توان پس از قطع شبکه، دیزل ژنراتورها بهطور معمول شبکههای قدرت اصلی در سراسر جهان را به دو راه مجزا پشتیبانی میکنند.

در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این قطعات تابلو روان تکنولوژی آشنا نماییم. دراین مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت میان ویدئو وال و مانیتور صنعتی بپردازیم و شما را با ویژگی ها و قابلیت های سیستم های تصویری نوین آشنا کنیم. در این مقاله قصد داریم که دربارهی مدلهای مختلف ویدیو وال، تاریخچه این دستگاهها، دیجیتال ساینیچ و کاربردهای آن، تفاوتهای ویدیو وال با تلویزیونپهای معمولی و ابعاد این دستگاهها، توضیح مختصری ارائه دهیم. امروزه استفاده از ویدئو وال بسیار رایج شده است چرا که کلیه مراکز اداری، تفریحی و اقتصادی (دولتی و خصوصی) برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتری در رقابتی روز افزون با یکدیگر میباشند. با توجه به تولید گرمای زیاد توسط منبع تغذیه تلویزیون های شهری، استفاده از یک خنک کننده برای عملکرد بهتر آن، ضروری خواهد بود.

تلویزیون شهری

از طرفی، تاثیر تلویزیون های شهری در جلب نگاه مخاطبان نسبت به روش های سنتی، به شکل قابل توجهی بیشتر است و به همین دلیل در این سالها شاهد افزایش تقاضا برای استفاده از این نمایشگرهای LED هستیم. با تلویزیون شهری میتوان در یک زمان ، چندین برند را به صورت پویا و با گستره ی نامحدود جلوه های ویژه تبلیغ کرد یا چندین روایت از یک برند را به نمایش گذاشت. یکی از پر کاربرد ترین انواع نمایشگر ها مانیتور های صنعتی و ویدئو وال ها می باشند. این نمایشگرها برای سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی که همایش ها و کنفرانس هایی در وسعت بزرگ اجرا می کنند مناسب است.این نمایشگرها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند در سالن های وسیع باعث تماشای بهتر برای مهمانان می شوند. هر کدام از رنگ ها حاوی پیامی هستند که مشتری به خوبی این پیام ها را دریافت می کند و در ذهن خود ثبت خواهد کرد.

قطعات تابلو روان

با تلاش ها و پیگیری های مسئولین محترم فنی صدا و سیمای خراسان رضوی (مشهد) استودیو اصلی خبر تلویزیون مشهد به ویدئو وال لمسی 168 اینچی مالتی تاچ (چند لمسی) مجهز شد. هر کدام از این نمایشگر ها دارای ویژگی های فنی و ظاهری متفاوتی هستند. تمام حروف، افکت ها، انیمیشن ها و… به طور کلی مانیتور صنعتی دارای قاب پهن تری نسبت به ویدیو وال است و در مشاغل کوچکتر مانند رستوران ها، پاساژها، ادارات و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرد و از آن می توان تنها به صورت یک مانیتور جدا هم ا استفاده کرد. معمولا ویدئو والهای نسل جدید نسبت به ویدئو وال های قدیمی انعطاف پذیری بالاتری در طراحی و پیاده سازی دارند و پروسه نصب و اجرای ساده تری نسبت به نسل های قدیمی آن دارا می باشند.

ویدئو وال ها به دلیل داشتن ساختار پیچیده تر و مقاوم تر ، بدنه محکم تری نسبت به مانیتور های صنعتی دارند به همین سبب دارای وزن بیشتری هستند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به دنبال دستگاهی با کیفیت و مناسب برای پخش تصاویر در محیط های صنعتی و تجاری می گردید می توانید نسبت به خرید بهترین مانیتور صنعتی و ویدئو وال از سایت ایده برتر پارسیان اقدام نموده و محصولی متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید.

به مجموعه نمایشگر هایی که با قرار گرفتن در کنار هم یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا را نمایش می دهند ویدئو وال (video wall) گفته می شود. اما محصول ارائه شده توسط این مجموعه دارای طول 100، ارتفاع 100 و عرض 50 سانتی متر می باشد. اما توجه داشته باشید که برای یک انتخاب ایدهآل، ضرورت مشورت با افراد متخصص بسیار حائز اهمیت است. ژنراتورهایی که برای کار در مدت زمان بیشتری از ژنراتور های استندبای طراحی شده اند و از ویژگی های آنها لود ثابت با توان کمتر از 75٪ می باشد. از مزایای مهم استفاده از مانیتور صنعتی یا ویدئو وال صنعتی در درجه اول نصب آسان، فیکسچرهای کمتر و نیاز به نگهداری کم آنها می باشد که هیچ دردسر و هزینه ای برای بروزرسانی دستی نمایشگرها وجود ندارد. پیام هایی که به راحتی قابل هضم و عملی هستند بسیار مؤثر هستند. نمایشگرهای ویدئو وال با توجه به ساختار صنعتی پنلها، امکان استفاده و کارکرد طولانی مدت و بصورت ۲۴ ساعته را دارا می باشند.

انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند. دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است. ویدئو وال ها، سیستم های نمایش عریض و یکپارچه ای هستند که قابلیت استفاده به صورت 7 روز در هفته و 24 ساعت شبانه روز را دارند.

حرکت و سرعت این رنگ ها بسته به برنامه زمانی است که از قبل به آنها داده می شود و قابلیت تغییر دادن آنها وجود خواهد داشت. انواع تابلوهایی که به صورت روان و ثابت ساخته می شوند، هم برای جلب توجه و هم برای متمایز کردن خود در بازار، ارتباط بصری مناسب، زیبایی محیط شهری و بالا بردن کلاس کاری از نظر این که ما هم چنان که به زیبایی مغازه خود اهمیت می دهیم به شمای مشتری هم اهمیت خواهیم داد، می باشد. اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید. مورد استفاده قرار می گیرند .شما میتوانید ارباب رجوع را در اتاق انتظار دفتر خود به دیدن نمایش ۳D از آکواریومی بزرگ یا نمایشی بی نظیر از ستارگان دعوت کنید؛یا مشتریان خود را به صرف نهار در ساحلی زیبا و شام در کویری بی نظیر مهمان کنید. گاه برای مانیتورینگ و اتاق های کنترل و گاه برای مصارف تبلیغاتی یا تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.

فریم های باریک روی صفحه نمایش دیجیتال که فاصله بین بزل تا بزل آن ها نزدیک به 9/. میلی متر است و هنگام نزدیک شدن، مرزهای صفحه نمایش تقریبا غیر قابل تشخیص هستند که باعث می شوند تصاویر با وضوح عالی به نظر برسند. ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. ویدئو وال G-Plus مدل GVL-55JH18 از پنل ساخت شرکت LG همراه با کیفیت ساخت و عملکرد بسیار مطلوبی بهره برده و دارای صفحه نمایش D-LED edge در اندازه 55 اینچ (طور دقیق تر در اندازه 54.64 اینچ ) است که با رزولوشن Full HD امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا را دارد. به همین دلیل است او که به عنوان مخترع اصلی تلویزیون یاد میشود. در ایجاد خرابی و مشکل در تلویزیون های شهری استفاده کردن از قطعات بی کیفیت و نا مرغوب نقش اساسی دارد.

اگر شما هم به تازگی تصمیم به خرید یک مانیتور صنعتی گرفته اید، بهتر است این موارد را در نظر بگیرید. یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند. کنترلر ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نوع ماژول و رزولیشن کار انتخاب می شوند.

سیستم ارت الکترونیکی مکانیزمی است که می توان به جای چاه ارت استفاده کرد در این سیستم ولتاژ ها و جریان های القایی بر روی بدنه فلزی مصرف کننده الکترونیکی را به خود جذب می کند و در صورت اتصال کوتاه و یا نشت اب به تاسیسات برقی ، سریعا برق را قطع کرده و از برق گرفتگی جلوگیری می کند . ویدئو وال ها نمایشگرهای بزرگی هستند که از چندین صفحه نمایش به صورت پیوسته تشکیل شده اند و یک تلویزیون غول پیکر بزرگ را می سازند.