راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۲+ نکات مهمی که باید بدانید! | darsjet

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۲+ نکات مهمی که باید بدانید! | darsjet در واقع معایب مشاوره انتخاب رشته رایگان تا حدی است که گاهی نتیجه معکوس داشته، به طوری که شما با وجود رتبه ی مناسب خود نتوانید در رشته و دانشگاه دلخواهتان مشغول به تحصیل شوید. بنابراین توصیه می کنیم با شناخت میزان حساسیت انتخاب رشته کنکور و تاثیر آن در آینده تان به دنبال بهترین انتخاب رشته و کاربلدترین مشاوران این حوزه باشید. مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی داوطلبین کنکور بعد از رد شدن از مرحله اول و آزمون سراسری است. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 هستند، می توانند مطابق مراحل زیر اقدام به تکمیل انتخاب رشته نمایند و کد رشته محل‌ هایی که از دفترچه استخراج کرده‌ اند را در سایت درج کنند. طبق تجارب کسب شده از چند سال اخیر در بخش اول کارنامه تجربی، سهمیه و استان بومی شما مشخص شده است که تاثیر بسزایی در انتخاب رشته تجربی دارد.

زمان و نحوه انتخاب رشته کنکور

2- 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته دانشگاه به این داوطلبان می رسد و در نتیجه، کمترین مقدار ظرفیت به بچه های سهمیه 5 درصدی می رسد. در مقایسه با سهمیه منطقه یک، دو و سه و سهمیه 25 درصد ایثارگران، سهمیه 5 درصدی کمترین توزیع ظرفیت را خواهد داشت که در عمل رقم ناچیزی می شود و همین امر باعث می شود تا بسیاری دوست داشته باشند از همان سهمیه مناطق استفاده کنند. از طرفی احتمال اینکه ظرفیت بعضی از این کد رشته دانشگاه ها قابل گرد کردن به عدد صحیح نباشد هست و در نتیجه می توان گفت که بعضی از کد رشته دانشگاه ها اصلا سهمیه 5 درصد ایثارگران را پذیرش نخواهند کرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت تخصصی از مشاوران مرکز مشاورگروپ کمک بگیرید. سازمان سنجش آموزش کشور چندین سال است که به منظور اعتدال سازی کنکور سراسری برای تمامی دانش آموزان با شرایط و محل زندگی مختلف ، چندین سهمیه را در نظر گرفته است.

صرف نظر از هزینه نسبتا زیادی که برای مشاوره انتخاب رشته خود پرداخت می کنید ، باید بدانید که فرصت کم است و در مدت کوتاهی که برای انتخاب رشته دارید باید بتوانید با بهترین مشاوران در ارتباط باشید و اصولی ترین انتخاب رشته را نیز انجام دهید. دانشگاه پیام نور اما برای گزینش دانشجویان خود، از راهی دیگر به غیر از آزمون سراسری نیز استفاده می‌کند، تا داوطلبینی که به هر دلیلی مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه نشده بودند، پذیرفته نشده‌اند و یا به طور کل شرکت نکرده‌اند، بتوانند شانس خود را مجدد امتحان کنند. تاکید اصلی برای داوطلبان کنکور سراسری تجربی بر این موضوع است که حتما به زیرگروه رشته‌ای که قصد انتخاب آن را دارید توجه کنید به کمک رتبه‌ای که در آن زیر گروه دارید به آن هدف فکر کنید. توجه داشته باشید که در سال جاری به علت مشکلات پیش آمده، انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز به تعویق افتاده و به هفته اول مهرماه موکول شده است. امیدوارم این هیجان برای شما همراه با شادی باشد اما معمولا این نگرانی و استرس وجود دارد که بتوانیم بهترین رشته را با رتبه ای که بدست آوردیم قبول بشیم و هر رتبه ای خوشحالی ، غم و استرس های خودشو داره. بعد از این که موسسه انتخاب رشته بارسا تست‌های روانشناسی رو گرفت و مشاوران ما نتایج رو بررسی کردند، نوبت به این می‌رسه که با عمق بیشتری خودتون رو بشناسید.

نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور به داوطلبان امکان مقایسه خود با داوطلب مشابه در سال گذشته را می دهد و با توجه به اعمال کلیه تغییرات، شرایط و ضوابط آزمون سراسری سال جاری در فایل اطلاعاتی سال گذشته، داوطلبان می توانند از وضعیت خود مطلع شوند. رتبه کشوری نشان دهنده جایگاه شما در بین کلیه شرکت کنندگان و بدون احتساب سهمیه می باشد که صرفا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد لحاظ خواهد شد. یعنی در ارزیابی شما برای ورود به رشته های دانشگاه آزاد، ملاک اصلی رتبه کشوری است.

آخرین رتبه قبولی طراحی لباس

دیگر رشته های علوم تجربی نیز رشته های پرطرفداری هستند و داوطلبان زیادی تمایل به پذیرش در آنها دارند؛ بنابراین همه داوطلبان بعد از اینکه کارنامه اولیه را دریافت کردند، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، راه دشواری را در پیش رو دارند. میزان تاثیر سهمیه کارمندی در کنکور سراسری نیز به این صورت است که در رشته های پزشکی کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی، مشمول 20 درصد ظرفیت دانشگاه های شبانه می شوند و در رشته های غیرپزشکی 10 درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه به کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها تعلق می گیرد. علاوه بر انتخاب رشته با کنکور برخی از رشته های علوم پایه و مشترک نیز با شرط معدل پذیرش دارند که افرادی که در دوره های روزانه و شبانه با کنکور مجاز نشده اند می توانند در این رشته ها انتخاب رشته و تحصیل کنند که شامل 100 انتخاب از بین کد رشته های اعلام شده است که با عنوان صرفا سوابق تحصیلی مطرح شده است. قبولی در این رشته جز آرزوها و اهداف خیلی از افراد می باشد ظرفیت آن در چند سال اخیر بیشتر شده است اما بین سهمیه مناطق 1تا3 نهایت رتبه قبولی برای این رشته در تهران نهایتا تا رتبه 350 و در کل کشور با احتساب دانشگاه های پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد تا 5000می باشد. گاهی یک اشتباه ساده می تواند سال ها موجب ناراحتی و پشیمانی و تغییر مسیر زندگی شود مشاوره انتخاب رشته کنکور . اگر در انتخاب رشته خود درست الویت بندی نکنید و رشته ها دسته بندی و چینش صحیحی نداشته باشد دچار مشکل و ضرر و زیان می شوید .

  • بسیاری از خانواده ها حین انتخاب رشته دچار استرس و دلهره میشوند که مشاوران موظف هستند تا ضمن دریافت هزینه ای منطقی، به تمام سوالات داوطلب پاسخ دهند و نگرانی های داوطلب و خانواده او را به طور کامل رفع کنند.
  • باید توجه داشته باشید مشاوری که انتخاب می کنید، به کمک خودتان سرنوشتتان را رقم خواهد زد.
  • بسیاری از مشاورانی که انتخاب رشته رایگان انجام می دهند با رشته های گوناگون، نمره و تراز مورد نیاز آنها آشنا نیستند و بدیهی است که نتیجه نهایی با خواسته ی شما هماهنگ نباشد.
  • رشته تجربی در چند سال اخیر، پر متقاضی‌ ترین گروه آزمایشی کنکور سراسری بوده است.
  • همانطور که می بینید که این دانش آموز مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم خود را در کرج که منطقه دو است گرفته است ولی سال ماقبل دیپلم را در منطقه یک و تهران بوده است.