سیم و الکترود جوش فروشگاه جوشیار % | foulka

هر کدام از انواع این محصول بر اساس موارد مختلفی به دسته‌های گوناگون تقسیم می‌شود. از مشخصات بارز این قطعه می‌توان به نارسانا بودن یک طرف و رسانا بودن طرف دیگر اشاره کرد. جنس این محصول از فلز بوده و پوششی روی آن را تشکیل می‌دهد که فلاکس نام دارد. به منظور آشنایی بیشتر با این محصول، بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. ضخیم بودن یا نازک تا حدودی اندازه الکترود را تعیین می کند. به عنوان یک قاعده کلی هرگز از الکترود دارای قطر بیشتر از ضخامت فلز جوش شونده استفاده نشود.

قطر 3,25 در بازار با نام الکترود شماره 3 معرفی شده است و برای فلزات 5 میلی‌متر به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمپر مورد نیاز برای جوشکاری این الکترود روی جعبه‌ی محصول درج شده است. الکترودهای 4 و 5 برای استفاده در اسکلت‌های ساختمان انتخاب می‌شوند و استفاده‌های محدودی دارند. قیمت الکترود آما، به‌عنوان یکی از برندهای مطرح تولید کننده این محصول طبق سایز و وزن تعیین می شود. از دیگر الکترودهایی که در جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد الکترود جوشکاری استیل است. این الکترود از آلیاژ های مختلفی تشکیل شده که از آن برای جوشکاری فولاد های آستنیتی و مقاوم به حرارت استفاده می شود.

الکترود جوشکاری ۷۰۱۰G آما

سیم و الکترود جوش فروشگاه جوشیار % | foulka

این الکترود در کارگاه های تولیدی مصارف عمومی داشته و برای کار تعمیر نیز به طور گسترده استفاده می شوند. البته شما می توانید برای آگاهی از دقیق ترین و به روزترین قیمت مربوط به الکترود های پایه مس ، به راحتی از صفحه نخست فروشگاه اینترنتی پیش روی خود اقدام نموده و اطلاعات مد نظرتان را به دست آورید. شناسایی فلز پایه برای جوش دادن بسیار مهم است؛ چراکه بصورت مستقیم انتخاب جنس سیم جوش مورد استفاده را تعیین می کند. آسایش و راحتی بسیار اهمیت دارد و داشتن یک ابزار چند منظوره مثلا در مورد الکترود جوشکاری آرزوی هر کارگری است. وقتی الکترودی دارید که می‌توانید تقریباً برای هر کاری از آن استفاده کنید، یعنی همیشه برای هر کاری آماده خواهید بود.

  • الکترود 6010 ، نقطه جوش های هموار با موج های بزرگ تولید می کند .
  • از طرفی می توان آن را با هر دو جریان AC و DC جوشکاری کرد.
  • در جوشکاری به روش اکسی استیلن نیز مانند روش قوس الکتریکی از الکترود چدن استفاده می شود اما به جای قوس تولید شده توسط جریان ، مشعل اکسی استیلن انرژی جوشکاری را تامین صنایع مفتولی می کند.
علامت دوم روی انواع الکترود جوشکاری، مشخصه فشار و کشش گرده جوش ( استحکام کششی ) می باشد. این علامت که اولین و دومین عدد بعد از حرف انگلیسی می باشد، میزان گرده جوش با واحد پوند بر اینچ را نشان می دهد. با ضرب این عدد در ۱۰۰۰ می توانید فشار کشش گرده جوش را به دست آورید.در الکترود ۶۰۱۳ فشار گرده ۶۰ هزار پوند بر اینچ مربع است. انواع الکترود جوشکاری را می توان بر اساس روکش دار بودن آن، ضخامت پوشش، ساخت، جنس مفتول و نوع پوشش فلاکس تقسیم بندی نمود.

انکربولت چیست؟ معرفی کامل + شرح کاربرد در صنایع مختلف

نقطه ضعف MMA نفوذ بیشتر در حوضچه جوش و رقیق شدن فلز اصلی است، اما استفاده از قطبیت منفی الکترود به کاهش HAZ کمک می کند. در جوشکاری ذوبی می توان از فرآیندهای جوشکاری اکسی استیلن، MMA، MIG/FCA استفاده کرد. به طور کلی، شرایط ورودی گرمای کم، پیش گرمایش گسترده و خنک کننده آهسته معمولاً یک پیش نیاز برای جلوگیری از ترک خوردن HAZ هستند. اکسی استیلن به دلیل منبع حرارت نسبتاً پایین، جوش اکسی استیلن به پیش گرمای بالاتری نسبت به MMA نیاز دارد. نفوذ و رقت کم است، اما HAZ گسترده و خنک شدن آهسته یک ریزساختار نرم در جوشکاری چدن ایجاد می کند. جوشکاری پودری که در آن پودر پرکننده از یک قیف کوچک نصب شده بر روی مشعل اکسی استیلن تغذیه می‌شود، یک فرآیند با حرارت بسیار کم است و اغلب برای آماده سازی سطوح چدن قبل از جوشکاری استفاده می‌شود.