گوگل ادز چیست؛ آشنایی با تبلیغات در گوگل با Google Ads

Create a campaign without a goal’s guidance: اگر اطمینان ندارید که کدام گزینه برای هدف تبلیغات شما مناسب است این گزینه بهترین انتخاب است چون در آینده می توانید کمپین خود را هدف گذاری کنید. اگر به دقت مراحل زیر را دنبال کنید شما می توانید اولین تبلیغ خود را تنها در 15 دقیقه ایجاد کنید. مدیر سرور با داشتن چند سال تجربه کار با گوگل ادوردز و اکانت تایید شده میتواند برای کاربرانی که به دنبال تبلیغات ادوردز هستند اکانت رسمی تائید شده بسازد و یا تبلیغات شما را مدیریت شده انجام دهد. با اینکه گوگل برخی سرویس های خود را در ایران محدود کرده است و این خدمات را به ایرانی ها ارائه نمی دهد، اما گوگل ادوردز اینگونه نیست و امکان خرید و ایجاد کمپین تبلیعات کلیکی در گوگل برای ایرانی ها نیز وجود دارد. Google AdWords: این سرویس ارائه شده توسط گوگل به کاربران امکان تبلیغات آنلاین را ارائه می دهد و کاربران به ازای هر کلیکی که از این طریق دریافت کنند مبلغی را باید به کمپانی گوگل پرداخت نمایند.

درامد از گوگل ادز

البته خیلی از دوستانی که در کار طراحی سایت هستند گاهی اوقات بدون اطلاع از نحوه استفاده از گوگل ادروز در این حوزه وارد می شوند و مشاوره هم می دهند. در این مقاله به نحوه کسب درآمد از گوگل پرداختیم. آیا بهتر است یک بنر گرافیکی طراحی کنیم و آن را در سایتهای مختلف اینترنتی منتشر کنیم (یعنی استفاده از Display Network) یا اینکه سایت خودمان را در موتور جستجوی گوگل (Search Network) تبلیغ کنیم و از کاربران آن بهرهمند شویم؟

در نتیجه، بسیاری از صاحبان وب سایت ها به سختی متوجه می شوند که چطور خط مشی Google را نقض کرده اند و چرا حساب خود را برای همیشه از دست داده اند. به طور کلی می توان گفت که این آموزش ها به شما کمک می کنند تا در کوتاه ترین زمان بتوانید از این ابزار برای بیشترین بازده استفاده کنید. در نهایت اگر بخواهیم یک جمعبندی از موارد گفته شده داشته باشیم، میتوانیم از جدول زیر استفاده کنیم. اگر تمام نکات گفته شده در تبلیغات گوگل وردز را به درستی انجام دهید، هزینه ای که پرداخت می کنید کاملا اقتصادی است زیرا می تواند بر تعداد افراد زیادی بدون محدودیت مکانی و زمانی تاثیر بگذارید. گوگل ادز سرویس تبلیغاتی گوگل استکه شما با دادن هزینه تبلیغات میتوانید سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل در چند لینک اول قرار دهید. اما برای بهتر دیده شدن شما باید دانش این را داشته باشید تا بتوانید با دادن هزینه ای اندک در لینک های اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

بعد از ثبت کسب و کار در گوگل ، در این بخش از سایت گوگل راهنمایی های لازم برای ایجاد کمپین تبلیغاتی وجود دارد. اینجا گوگل یک تور سریع و خیلی خلاصه قرار داده و سعی کرده بدون در نظر گرفتن جزئیات، شما رو برای ساخت یک کمپین ساده راهنمایی کند. شرکت های واسطه ای در حال حاضر در ایران فعال هستند که به ازای پرداخت مبلغ مشخصی حساب بانکی و اکانتی را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید از آن استفاده کنید در این صورت باید حتماً از آنها سوال کنید که حساب بانکی مورد نظر در چه کشوری افتتاح شده و همان کشور را در قسمت ساخت اکانت گوگل ادز وارد کنید. گزارش دهی: در سادهترین حالت ممکن، مهمترین گزارشات کمپین را به شما ارائه میدهد تا در سریعترین زمان از وضعیت کمپین خود مطلع شوید.

جمع بندی نهایی و مختصر و مفید یک مقالۀ به غایت طولانی! امیدواریم تا اینجای کار مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. ممنون از اینکه از این راهنما برای تبلیغ در گوگل استفاده کردید. البته با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل. در نهایت، هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک را مشخص کرده و در صورت نیاز به تبلیغات خود Extension اضافه کنید. 1. CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی است که شما برای هر کلیک بر روی تبلیغتان می پردازید. ویدیوی بامپر باید کمتر از 6 ثانیه باشد و ممکن است در ابتدا، میانه و انتهای ویدیوها نمایش داده شود.

البته راههای دیگر نیز برای انتخاب بهتر کلید واژه وجود دارد و آنهم تعیین استراتژی محتوا به منظور استفاده از کلیدواژههای کوتاه (Short Tail Keywords) و کلید واژههای بلند (Long Tail Keywords) است که در ادامه به طور جزئی به آنها اشاره میشود. پاسخ بسیار بسیار بسیار سادهتر از چیزی است که فکر میکنید: تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل! در بخش Bidding گزینه Select a bid strategy directly را از منوی کشویی انتخاب کنید. در این روش، تبلیغات شما وقتی نمایش داده میشود که کاربر عبارت مد نظر شما را جستجو کند. در بخش Visited page و Unvisited page آدرس صفحات مربوط به سبد خرید و صفحه ای که بعد از پرداخت کاربر به آن هدایت می شود را وارد کنیم.

نحوه کار با گوگل ادز

و هیچ یک از این 2 ممکن نیست! گوگل مثل یک آژانس تبلیغاتی رفتار میکند و از شما میخواهد، بودجهی خود را در این کمپین تبلیغاتی، مشخص کنید. گوگل ادز یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی آنلاین است که کسب و کارهای بسیاری از آن به منظور قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان هدف استفاده میکنند. برای انتخاب حالت نمایش عبارتی کافی است در پروسه تعیین کلمه کلیدی که در ادامه به شما نشان خواهیم داد کلمه کلیدی موردنظر را داخل Double quote بدین فرم “مانتو زنانه” قرار دهید. البته، اگر بخواهیم بیشتر به این مبحث بپردازیم، از هدف مقالۀ حاضر دور خواهیم شد. در مبحث آماده سازی سایت برای گوگل ادز سایت بدون محتوا مانند فروشگاه بدون فروشنده میباشد و سایت با محتوای بد مانند یک فروشگاه با فروشنده بداخلاق میباشد که نتیجه آن ترک کردن فروشگاه توسط مشتری میباشد.

گوگل امتیاز کیفی را به صورت یک عدد از 10 نمایش می دهد، و مسلما هرچقدر این عدد بالاتر باشه بهتر است و یعنی گوگل امتیاز بالاتری به سایت و تبلیغات شما داده است. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و پارامترهای دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود. دلیل این تغییر نیز این بود که با نام جدید قالبهای بیشتری از تبلیغات در زیر چتر آن قرار میگرفتند و تبلیغات تنها شامل تبلیغات متنی نمیشد. در تابستان 2018، گوگل پتلفرم ادوردز را به گوگل ادز تغییر داد. بنابراین در حالی که ممکن است بسیاری از مردم همچنان از واژه گوگل ادوردز استفاده کنند، اما در ادامه این نوشتار ما از عبارت گوگل ادز استفاده میکنیم.

سایت گوگل ادز برای انتخاب میان سئو یا گوگل ادز ابتدا باید با مفهوم دقیق و مزایا و معایب آنها آشنا باشید تا بتوانید یکی از این دو ابزار را برای افزایش میزان ترافیک سایت و رونق کسب و کار خود انتخاب نمایید. شما تنها دو خط که هر کدام 90 کاراکتر را شامل میشوند، در اختیار دارید. گروه آگهی: یا Ad Group شامل تعدادی آگهی و کلمات کلیدی است. لایه حساب کاربری با وارد کردن اطلاعات منحصر به فردی شامل آدرس ایمیل، پسورد و اطلاعات مربوط به نحوه پرداخت هزینه های گوگل ادز ایجاد می شود.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

انتخاب کلمه کلیدی و توضیحات در زمینه گروهی که ایجاد کردید اهمیت بسیار زیادی در دیده شدن تبلیغات شما دارد. حال اگر شما بتوانید مخاطب یا مشتری را قانع کنید که از محصولات دیگر شما مثل طعم های دیگر بستنی را تهیه کند و یا خدماتی مرتبط با کسب کارتان را نیز ارائه کنید، در نزد گوگل ادز ارزشمند تر خواهید بود و این سامانه می فهمد که شما بهتر می توانید نیاز مخاطبان را در زمینه مرتبط رفع کنید. در این حالت، بهتر است به جای انتخاب یک کلمهی کلیدی که رقابت بالایی دارد، از چند کلمهی کلیدی با رقابت کم استفاده کنید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

در این قسمت از مقاله با توجه به این که با مفاهیم سئو و گوگل ادز آشنا شده اید، جدولی ترتیب داده شده است که تنها با یک نگاه می توانید تفاوت های این دو را با یکدیگر درک کنید. در این صورت مدیریت تبلیغات وب سایت شما به صورت برون سپاری انجام شده و شما با دسترسی مستقیم می توانید عملکرد تبلیغات را مشاهده کنید. مثلاً به ازای مشارکت کاربر در مشاهده کامل ویدئو تبلیغاتی شما. شما با استفاده از ریمارکتینگ، میتوانید از کاربران سایت خود لیستهای متنوعی ایجاد کنید و محتوای تبلیغاتی خود را تنها به آنها نمایش دهید. برای مثال فرض کنید که فعالیت شما در حوزه تبلیغات است، بنابراین شما میتوانید کلید واژههایی مانند “تبلیغات در گوگل“، “تبلیغات مؤثر”، و “افزایش درآمد از طریق تبلیغات” را مورد استفاده قرار دهید.

سایت اصلی گوگل ادز

یکی از آن ها این است که ممکن است تبلیغ شما در سایت ها یا ویدئو هایی که اصلا مورد علاقه شما نیستند نمایش داده شود؛ یعنی ویدئوها و محتواهایی که فکر می کنید اگر نام برند شما در کنار آن ها دیده شود به ضرر شهرت و اعتبار شما خواهد بود. اصلا هیچ بعید نیست که آخر سر به همین ثبت نام در گوگل ادز دلیل سکته کنیم! اگر تبلیغات با نیت کاربر از سرچ یا intent مشتری تطابق نداشته باشد، به هیچ وجه کلیک مناسبی از تبلیغات خود نمی گیرید.

ثبت نام در گوگل ادز

به طور کلی شما بابت نمایش تبلیغات خود در گوگل مبلغی پرداخت نمیکنید، بلکه بابت کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت میکنید. هزینه ثبت کسب و کار در گوگل و تبلیغات در گوگل ادز شما بر اساس تنظیمات بودجه شما تعیین می شود. یعنی ممکن است شما امتیاز پایینی بگیرید و گوگل تمایل چندانی برای نمایش تبلیغ شما نداشته باشد و اگر هم بخواهد آن را نمایش دهد، هزینه زیادی از شما بگیرید! یک سوال مهم: چرا میگوییم که بهترین راه استفاده از کمپینهای ویدیویی و بنری، ریمارکتینگ است؟ پلتفرم جدید گوگل امکان تبلیغ از طریق فهرست کالاها (Product listing)، نمایش، و حتی ویدئوها در یوتیوب را فراهم میکند. این نوع از تبلیغ در یوتیوب نمایش داده نمیشود.

قطعاً برای شما هم پیش آمده است که بلافاصله بعد از وارد شدن به یک وب سایت، از آن خارج شوید. عموما وب سایت ها با استفاده از سرچ کنسول که یکی از ابزارهای گوگل است وضعیت سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل چک میکنند. 2.مسائل را بیش از حد پیچیده نکرده و هزاران سبک تبلیغات را باهم انجام ندهید. تبلیغاتی که در گوگل ادز انجام میشود به کدام دسته از افراد نمایش داده میشود؟ به این ترتیب، گوگل ادز شما را به صفحه ای هدایت می کند که در آن هدف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید. اگر محصولات فیزیکی برای فروش دارید، تبلیغات گوگل فروشگاهی می تواند محصولا شما را به شکل مستقیم به مشتری های جست و جوگر نشان دهد و شانس فروش را بالا ببرد. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید. یکی از بیشترین سؤالاتی که برای مخاطبان وجود دارد این است که برای جذب ترافیک بیشتر به سوی سایت و حضور در صفحه اول گوگل، ارزش تبلیغ در گوگل (google adwords) بیشتر است یا سئو؟

شما زمانی پرداخت میکنید که کاربر یک تعامل از پیش تعیینشده (مانند تماشای آگهی ویدیویی شما) را کامل کند. این ویدیوها در ابتدا بیصدا اجرا میشود و کاربر میتواند با ضربه روی آن، صدایش را فعال کند. البته باید بگویم که لحن بیان میتواند متفاوت هم باشد، امکان دارد که بگویید برای مشاوره تماس بگیرید یا حتی اگر مشاوره شما هم رایگان هم هست، استفاده از کلمه رایگان نیز به شدت توصیه میشود. چند تبلیغ متفاوت را مشاهده می کنید. اگر تصور میکنید که بیش از یک مورد از این اهداف می تواند متناسب با این تبلیغات شما باشد، نگران نباشید می توانید کمپین های مختلفی را با اهداف متفاوت راه بیندازید. شما می توانید با استفاده از رنگ های مخلوط کنتراست و مکمل، نمایش تبلیغات را بهینه کنید. می توانید تبلیغات خود را در هر زمان متوقف کنید. گوگل بر اساس کشوری که هنگام ساخت اکانت انتخاب می کنید، منطقه جغرافیایی شما را مشخص میکند و تبلیغات نیز بر اساس همین زمان بندی به مخاطبین شما نمایش داده می شود.

البته با استفاده از سرویس تبلیغات گوگل.