خانه مندوزا / لا بیس استودیو

خانه مندوزا / لا بیس استودیو

خانه مندوزا / لا بیس استودیو

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 1 از 22
© کریستوبال پالما

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 2 از 22خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 3 از 22خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میزخانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی خارجی، نماخانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    241 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    نیک، تووو و ترزا سارمینتو

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 2 از 22
© کریستوبال پالما
خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 13 از 22
© کریستوبال پالما

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. رسیدن به کازا مندوزا حداقل یک چالش است. این شهر در شهر بوئنوس آیرس، آرژانتین، در محل همگرایی طرح شبکه شهری و زیرساخت راه آهن مرتفع واقع شده است. این قطعه در گوشه ای قرار دارد که خیابان ها به جای عبور از مسیرها، در آنها به اوج می رسند. دامنه‌های سبز محیطی را ایجاد می‌کنند که در آن جهان وطن و محله بین یک خیابان شلوغ و یک خیابان بن‌بست همزیستی می‌کنند.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی بیرونی، باغ
© کریستوبال پالما
خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 3 از 22
© کریستوبال پالما

خانه موجود در زمین، در اصل مربوط به دهه 70، متعلق به یک مهندس عمران بود. این بنا از ساختاری ساخته شده بود که با سیستم دیوارهای بنایی سنتی و محوطه های پنجره ای منطبق بود. اگرچه این پروژه برای احترام به سازه بتن مسلح مستقل انتخاب شد، اما این پروژه تحول کاملی را نشان داد. این خانه با ت،یب یک بخش خدماتی که دیوار حزب همسایه را لمس کرده بود، مستقل شد و یک سطح به آن اضافه شد: زیرزمین.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 15 از 22
آ،ونومتری

از بیرون، خانه توسط یک حصار چوبی جامد به ضخامت دو اینچ احاطه شده است. این متریال در تمام اضلاع منشور طبقه 1 به صورت مشبک چوبی جامد تکرار می شود، به جز در نمای رو به خیابان سوپری، خیاب، با ترافیک شدید که با کاشی پوشانده شده بود. خانه مندوزا یک خانه جمع و جور است که در 3 سطح زیرزمین، طبقه همکف و طبقه اول توسعه یافته است. هر سطح رابطه متفاوتی با منظره دارد.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 12 از 22
© کریستوبال پالما

زیرزمین با یک پاسیو ،یسی در سطح متوسط ​​همراه است که از طریق دیوارهای آینه پوشیده شده، پوشش گیاهی سایه پیشنهادی را منع، می کند.
طبقه همکف ارتباط نزدیکی با باغ اطراف دارد. رابطه درون و بیرون مبهم است. تمامی محفظه های این طبقه لعابدار و قابل اجرا هستند. ساختار اصلی خانه برای تبدیل فضای داخلی به یک فضای نیمه سرپوشیده بزرگ در معرض دید قرار گرفته است، جایی که حد آن حصار با بیرون یا دیوارهای پوشش گیاهی است.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© کریستوبال پالما
خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز
© کریستوبال پالما

طبقه بالا محفوظ ترین فضا است و محیطی است که از مناظر و صداها محافظت می شود. سه اتاق که کف را تشکیل می دهند از طریق همان پاسیو خصوصی که به ،وان انتقال بین شلوغی خیابان و استفاده از استراحت عمل می کند، به هم متصل می شوند. این انتزاعی از بافت است، با گونه های رنگارنگ و ارزش تزئینی بزرگ.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز
© کریستوبال پالما
خانه مندوزا / لا بیس استودیو - تصویر 19 از 22
بخش

چوب ماده غالب در دیوارها، کف ها و پوشش ها است. مشبک ها که از همان مواد ساخته شده اند، به شما اجازه می دهند که بیرون را بدون دیده شدن ببینید. خانه، با وجود لعاب کامل، با الک ها و لایه های محافظ بصری، حرارتی و صوتی بازی می کند و پوشش گیاهی را در خود جای داده است. تضاد نوردهی و حفاظت مفهوم اصلی پروژه است.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر
© کریستوبال پالما

هر فوت مربع از خانه بدون راهرو و به حدا،ر رساندن فضاهای مش، نیمه خصوصی مانند اتاق بازی در طبقه بالا و استودیو در زیرزمین استفاده می شود.

خانه مندوزا / لا بیس استودیو - عکاسی خارجی، نما
© کریستوبال پالما



منبع: https://www.archdaily.com/1014251/mendoza-،use-la-base-studio