دوج چارجر دیتونا: اولین ماشین عضلانی الکتریکی جهان به همان اندازه که خیره کننده است قدرتمند است

Architectural Digest logo

دوج به تازگی از اولین خودروی تمام الکتریکی خود با نام دوج چارجر دیتونا رونمایی کرد. این خودروساز محترم 124 ساله آمریکایی (بخشی از چتر جه، برند Stellantis) که به خاطر خودروها و کامیون‌های پرقدرت، کارایی بالا و گاز سوز شهرت دارد، با این پیشنهاد اولیه که با باتری کار می‌کند، به قلمرو جدیدی می‌رود. اما این خودروی جدید به ارزش های برند دوج وفادار خواهد ماند.

طراحی چارجر دیتونا یک ماشین عضل، ک،یک خالص است، با دماغه‌ای جمع‌شده، کاپوت بلند، کناره‌های تخته‌ای، خط سقف فست‌بک و ،مت عقبی صاف. همه این نشانه‌ها از چلنجر کنونی این برند مشتق شده‌اند که با موتور بنزینی کار می‌کند – که خود ادای احترامی به سبک قدیمی به اولین دوج چلنجر از اوایل دهه 1970 است.

دوج شارژر دیتونا

ع،: با حسن نیت از Stellantis

اما ظاهر الهام‌گرفته از ک،‌های قدیمی، پیشرفت‌های جالبی را که قطار برقی به دست آورده است، پنهان می‌کند. چرخ‌ها بیشتر به گوشه‌های خودرو رانده شده‌اند و فضای سرنشینان افزایش یافته و فضای داخلی بیشتری را به‌ویژه برای سرنشینان صندلی‌های عقب فراهم می‌کند. یک سقف کاملاً شیشه‌ای ادغام شده است و اتاقی را که معمولاً تا حدودی شیک بوده روشن می‌کند. اکنون سیستم چهارچرخ متحرک برای اطمینان بیشتر در همه موقعیت‌ها استاندارد است، اگرچه فناوری آنبورد همچنان به هولیگان‌ها این امکان را می‌دهد که پوست خود را جدا کنند، دونات انجام دهند، دریفت کنند و سوختن چرخ‌های عقب را برشته کنند.

دوج شارژر دیتونا

ع،: با حسن نیت از Stellantis

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های طراحی، بال R نامیده می‌شود، یک ناحیه توخالی در ،مت جلویی خودرو که به جریان هوا اجازه می‌دهد از جلوپنجره و روی کاپوت عبور کند و نیروی رو به پایین جلویی اضافی ایجاد کند. این یکی دیگر از میراث بازگشت به ماشین‌های عضل، قبلی دوج است، در این مورد به بال عقب عظیم گیج‌کننده چارجر دیتونا اصلی الهام گرفته از پیست مسابقه‌ای در سال 1969.

برخلاف بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر که در سرعت‌های پایین صدای غرغرهای هشداردهنده عابر پیاده را می‌سازند که صدایی شبیه به موسیقی متن فیلم علمی تخیلی دهه 1970 می‌دهد، شارژر دیتونا با باتری کار می‌کند که دوج آن را اگزوز فراتزونیک محفظه‌ای می‌نامد. این سیستم از یک جفت تشدید کننده داخلی برای ایجاد یک یادداشت “اگزوز” از قطار برقی معمولی خاموش استفاده می کند، چیزی که به تعهد این برند به صدای غرش محیط و داخل خودرو پایبند است. با افزایش کارایی، صدا بلندتر می‌شود، اگرچه یک “حالت مخفی کاری” نیز در دسترس است، در صورتی که راننده بخواهد بدون توجه به خود از میان جمعیت و ترافیک عبور کند، که در وهله اول با ،ید یک ماشین عضل، مخالف است.

دوج شارژر دیتونا

دوج شارژر دیتوناع،: با حسن نیت از Stellantis

بهترین عملکرد Charger Daytona مدل “Scat Pack” دارای 670 ، بخار قدرت است که برای جابجایی دو در سنگین از صفر به 60 ث،ه در یک فراری فست 3.3 ث،ه کافی است. مدل‌های کوچک‌تر «R/T» باید تنها به 496 ،‌بخار قدرت بسپارند که هنوز هم بیشتر از یک کوروت مدرن پایه است. امتیاز شارژر دیتونا کم مصرف این است که انتظار می رود به برد 317 مایلی دست یابد، در حالی که نسخه سطح بالا می تواند 260 مایل را بین شارژ طی کند. هنوز به اندازه کافی خوب است که هر دو را در لیست اخیر ما از “خودروهای الکتریکی دوربرد” قرار دهیم.

معماری الکتریکی 400 ولتی به شارژر اجازه می دهد تا با سرعت نسبتاً سریع شارژ شود. در شارژر سریع DC سطح 3، دوج انتظار دارد که باتری را در کمتر از 30 دقیقه از 20 تا 80 درصد شارژ کند.

دوج شارژر دیتونا

ع،: با حسن نیت از Stellantis

به ،وان پوششی در برابر پذیرش ظاهرا کند خودروهای صرفاً باطری، دوج همچنین شارژر جدید خود را با موتور گازی شش سیلندر در انواع Sixpack HO با قدرت 550 ، بخار و Sixpack SO با قدرت 420 ، بخار عرضه خواهد کرد. و برای ،، که خواهان انعطاف بیشتر و سهولت ورود و ،وج در خودروهای عضل، خود هستند، گزینه های چهار درب شارژر Sixpack با موتور گازی نیز در دسترس خواهند بود.

منبع: https://www.architecturaldigest.com/story/worlds-first-electric-muscle-car