طاق های بتنی از زمین فوتبال روی پشت بام در چین توسط UAD پشتیبانی می کنند

Hexi Sports Field by The Architectural Design and Research Institute of Zhejiang University (UAD)

یک پایه بتنی طاقدار از یک زمین فوتبال مرتفع و مسیر دویدن در زمین ورزشی ه،ی پشتیب، می کند که موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ در شائو،ینگ چین تکمیل کرده است.

زمین ورزشی ه،ی در سایتی در شمال غربی پردیس دانشگاه شائو،ینگ قرار دارد که با شهر قدیمی هم مرز است و به رودخانه فنگزه مشرف است.

به گفته موسسه تحقیقاتی و طراحی معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)، این مکان به ،وان یک فضای عمومی مش، بین دانشجویان و شهر در نظر گرفته شده است.

زمین ورزشی مرتفعزمین ورزشی مرتفع
زمین ورزشی Hexi دارای یک زمین فوتبال مرتفع است

UAD مأموریت یافت تا امکانات ورزشی جدید و گسترده ای را برای دانشگاه Shaoxing ایجاد کند، اما از آنجایی که قبلاً یک زمین ورزشی داشت، استودیو تصمیم گرفت آنها را “همپوش،” کند.

زمین پیست موجود با یک نسخه مرتفع جایگزین شده است که اکنون یک زمین فوتبال را نیز در خود جای داده است.

این یک طبقه همکف نیمه غرق شده با زمین های بسکتبال، بدمینتون، والیبال و تنیس، در کنار یک سالن بدنسازی، دیوار کوهنوردی و محوطه اسکیت برد است که همگی توسط طاق ها و ستون های بتنی بزرگ قاب شده اند.

نمای بیرونی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)نمای بیرونی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)
روی پایه بتنی بلند می شود

UAD به Dezeen گفت: “در مواجهه با چالش بزرگ فضای ناکافی، تضاد اصلی این پروژه حفظ میدان پیست موجود و افزودن مکان های کاربردی بیشتر برای رفع نیازهای معلمان، دانش آموزان و ،نان برای فعالیت های ورزشی است.”

وی افزود: «با بلند ، میدان موجود در هوا، یک فضای سقف‌دار فوق‌العاده بزرگ در زیر آن شکل می‌گیرد.»

اسکیت باز بیرون سازه بتنی طاقدار در چیناسکیت باز بیرون سازه بتنی طاقدار در چین
سازه طاقدار است

UAD گفت که به دنبال ایجاد احساس باز بودن، سه طرف سازه بتنی طاقدار به سمت شهر اطراف باز گذاشته شده است تا “تجارب مش، و حمایت متقابل” را تشویق کند.

مناطقی که به کنترل آب و هوای بیشتری نیاز دارند، در داخل مرکز یا پشت سایت قرار گرفته اند و توسط دیوارها محصور شده اند.

نمای بیرونی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)نمای بیرونی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)
داخل آن زمین های ورزشی وجود دارد

این استودیو به Dezeen گفت: “طاق ،یبی پیوسته از ریتم فضایی و حس محصور شدن در محل برگزاری را تشکیل می دهد و مرزهای تیرها، دال ها و ستون ها را محو می کند.”

در همین حال، فضای خا،تری زیر لبه بام، مرزهای داخلی و خارجی ساختمان را محو می کند و به یکپارچگی با محوطه دانشگاه دست می یابد.

دو رمپ طول، در انتهای شرقی و غربی زمین ورزشی ه،ی به پلکان‌های مارپیچی منتهی می‌شوند که به سمت زمین می‌پیچند و با نرده‌های ف،ی سفید سوراخ‌شده تکمیل شده‌اند. رمپ ها و پله های اضافی دسترسی به فضاهایی را فراهم می کند که به دلیل شیب سایت تا حدی فرو رفته است.

ساختار بتنی در سراسر فضای داخلی نمایان شده است و با کاشی‌های سبز و مشکی براق که از فضاهای تجمع عمومی بداهه‌تر موجود در شهر مطلع شده‌اند، تکمیل شده است.

فضای داخلی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)فضای داخلی زمین ورزشی Hexi توسط موسسه طراحی و تحقیقات معماری دانشگاه ژجیانگ (UAD)
همچنین دارای یک سالن بدنسازی نیز می باشد

UAD توضیح داد: «این فضاهای عمومی نیازی به تزئینات فانتزی یا هزینه های بالایی ندارند و طبیعتی ساده و روستایی دارند.

“هر بار که آفتاب سوزان می تابد یا باران می بارید، مردم به سرعت به این مناطق باز پناه می بردند.”

راه پله مارپیچراه پله مارپیچ
پله های مارپیچ به پشت بام منتهی می شوند

UAD یک شرکت معماری است که به ،وان بخشی از دانشگاه ژجیانگ در سال 1953 تأسیس شد.

پروژه های دیگر آن عبارتند از موزه شانچانگ، که در اطراف یک “اتاق نشیمن شهری” سازماندهی شده است، و سالنی برای هتل شائو،ینگ.

عکاسی توسط ژائو کیانگ است.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/02/24/concrete-vaults-support-rooftop-football-pitch-in-،a-by-uad/