مجموعه شخصی مایکل سورکین که به کلمبیا GSAPP هدیه داده شده است

مجموعه شخصی مایکل سورکین که به کلمبیا GSAPP هدیه داده شده است

مقامات دانشگاه کلمبیا اخیراً اعلام ،د که مقالات، سوابق معماری و نقاشی‌های مایکل سورکین خانه دائمی در بخش طراحی‌ها و آرشیو در Avery Hall خواهند داشت.

این اعلامیه تقریباً چهار سال پس از سورکین – معمار افسانه‌ای، استاد CUNY، فعال اجتماعی و صدای روستا منتقد معماری- بر اثر عوارض مربوط به COVID-19 درگذشت. AN پس از مرگ سورکین نوشته های صمیمانه ای را از دوستان، همکاران و همرزمانش جمع آوری کرد. و مدرسه معماری اسپیتزکر در سال 2022 یک اتاق مطالعه به نام او اختصاص داد.

متعلقات سورکین شامل نزدیک به 40 فوت خطی از سوابق مربوط به پروژه‌های معماری او، از جمله مقالات، فیلم‌ها، نمایشگاه‌ها، بیش از 2000 طراحی (عمدتا طرح‌های مفهومی و نقشه‌های سایت) و آثار دیگر مانند مقالات، ع،‌ها، یادداشت‌های سخنر،، نوشته‌ها و پروژه های آینده نگر

همسر مایکل سورکین، جوآن کوپجک، استاد فرهنگ و رسانه مدرن دانشگاه براون، این مجموعه را به اوری اهدا کرد و به تسهیل روند کمک کرد. در بی،ه ای، کوپجک گفت: “یک دوست مایکل را “همه جا در خانه” توصیف کرد. درست است. او به خاطر سهولتی که با آن می‌توانست نه تنها از نظر جغرافیایی، بلکه در سراسر مرزهای ژانر، زبان و مجموعه مهارت‌ها پرسه بزند، تحسین شد. اما او همچنین به دلیل زمین گیر بودنش بسیار مورد تحسین قرار گرفت. اگر او همه جا احساس می کرد که در خانه است، به این دلیل بود که «خانه» را با خود حمل می کرد.»

مایکل سورکین در استودیوی خود (کتابخانه های دانشگاه کلمبیا)

کوپجک ادامه داد: «(مایکل) به ارزش‌ها، علل، حساسیت‌ها و خواسته‌های خاصی که فراتر از انتخاب و اساسی بودند، گره خورده بود. در میان شهرهایی که او دوست داشت، نیویورک بود که قلب و تخیل او را تسخیر کرد. من هرگز آرشیوی دیگری جز کتابخانه معماری و هنرهای زیبای Avery را برای طراحی‌ها و نوشته‌های مایکل در نظر نگرفتم، زیرا می‌دانستم که او آن را مکان من،ی برای کار خود می‌داند. من از اوری بسیار سپاسگزارم که موافقت کرد خانه دائمی او شود.»

دکتر میشل ،ون بکت، متصدی Avery Drawings & Arc،es، افزود: “من به ویژه از فرصت ایجاد یک جهت جدید برای تمرکز بر ،یدهای هدفمند که به مسائل عدالت اجتماعی در محیط ساخته شده در سال های آینده صحبت می کند هیجان زده هستم. . تأثیر مایکل سورکین در این رشته به ،وان یک صدای مشهور بین المللی در معماری، نشان دهنده گامی تاریخی در این مسیر است، به ویژه با توجه به نترس بودن سورکین در زیر سؤال بردن بسیاری از تعصبات ساختاری و نخبه گرایی در زمینه معماری.

دانشگاه کلمبیا اشاره کرد که مجموعه مایکل سورکین در حال حاضر برای پردازش بسته است، اما Avery Drawings & Arc،es برنامه ای را برای جشن گرفتن این هدیه در سال آینده ترتیب خواهد داد.



منبع: https://www.archpaper.com/2024/03/michael-sorkin-personal-collection-avery-hall-drawings-arc،es-columbia-gsapp/